Sissis våte drømmer (side 142)

Anders K
Skulle gjerne kjøpt av Sølvi jeg, men jeg har absolutt [I]ingen[/I] mulighet for å komme meg til Bergen, så... det får vente til den dagen vi plutselig skal til Bergen, eller plutselig noe skulle dukke opp. Det KAN jo komme til f. eks Aquamanias... eller at en akvarist som har denne arten selger unna noe oppdrett, for eksempel.


Ja det er virkelig synd at vi ikke kunne få en løsning på å sende disse til deg Anders ,dumme busser som ikke går direkte

Sølvi Gullaksen
[QUOTE=Anders K]Skulle gjerne kjøpt av Sølvi jeg, men jeg har absolutt [I]ingen[/I] mulighet for å komme meg til Bergen, så... det får vente til den dagen vi plutselig skal til Bergen, eller plutselig noe skulle dukke opp. Det KAN jo komme til f. eks Aquamanias... eller at en akvarist som har denne arten selger unna noe oppdrett, for eksempel.


Ja det er virkelig synd at vi ikke kunne få en løsning på å sende disse til deg Anders ,dumme busser som ikke går direkte



Haukeliekspressen går vel direkte?

Hansiman
Beklager at jeg stiller spørsmål i tråden din, men jeg får ikke til å sende deg en melding via forumet. Kan Corydoras holdes i et 70l kar sammen med to Ancistrus SP yngel, og evt senere en liten stim med kileflekkrasbora? Karet har biltemasand, en stor rot med flere gjemmesteder, og planter. Og hvor mange kan jeg holde i et slikt kar? Tusen takk for hjelpen. =)


Burde gå helt fint det. Om du velger en av de artene som ikke blir så store, så går det bra med 10-12 stykker
Laki
[QUOTE=Sølvi Gullaksen][QUOTE=Anders K]Skulle gjerne kjøpt av Sølvi jeg, men jeg har absolutt [I]ingen[/I] mulighet for å komme meg til Bergen, så... det får vente til den dagen vi plutselig skal til Bergen, eller plutselig noe skulle dukke opp. Det KAN jo komme til f. eks Aquamanias... eller at en akvarist som har denne arten selger unna noe oppdrett, for eksempel.


Ja det er virkelig synd at vi ikke kunne få en løsning på å sende disse til deg Anders ,dumme busser som ikke går direkte



Haukeliekspressen går vel direkte?



Gjør nok ikke det ,har snakket med de så dermed gikk den planen i vasken.
Sissimor
Burde gå helt fint det. Om du velger en av de artene som ikke blir så store, så går det bra med 10-12 stykker ;)


Takk for svaret. Tråden din er en av grunnene til at jeg vil ha Corydoraer. =)
Ser at Oslo akvarieklubb skal få besøk av Ian Fuller. Det hadde virkelig vært noe å fått med seg det...
Ja, og er så lei meg atte! Det er premiere på Askepott akkurat den dagen, det kan jeg bare ikke hoppe over
Og jeg som akkurat har gjort meg selv opptatt på torsdager. Jeg kan ikke akkurat begynne med å skulke unna karatetrening...
Plussmedlem
Sissimor
Ser at Oslo akvarieklubb skal få [URLBLOCK1]. Det hadde virkelig vært noe å fått med seg det...


Har sett det. Jeg skulle så gjerne vært der, jeg også, men jeg har ikke mange mulighetene for å komme meg dit alene heller, dessverre. Ikke lett å være tenåring og drive med denne hobbyen! Hehe :p Så mange fristelser; både fisk, akvarier, foredrag mm.
Du har sikkert fått dette spørsmålet tuuuusen ganger før, Sissimor, men det er så mange tråder og svar å scrolle igjennom. Hva heter malingstypen du brukte innvendig i akvariet? Måtte du bruke noe annet over eller var det bare å male rett på, la det tørke og vips ferdig? Og du har ikke merket noe i ettertid nei? veldig takknemlig for svar
Sissimor
Ser at Oslo akvarieklubb skal få [URLBLOCK1]. Det hadde virkelig vært noe å fått med seg det...


Det går alltids et tog :o) Eller ta med TAK på en liten roadtrip ?
Grapejuice
Du har sikkert fått dette spørsmålet tuuuusen ganger før, Sissimor, men det er så mange tråder og svar å scrolle igjennom. Hva heter malingstypen du brukte innvendig i akvariet? Måtte du bruke noe annet over eller var det bare å male rett på, la det tørke og vips ferdig? Og du har ikke merket noe i ettertid nei? :) veldig takknemlig for svar ;)


Brukre Gjøco poxydekk. Lot det tørke godt, men brukte ikke noe over. Vet ikke om noen uheldige effekter ihvertfall, for det henger drøssevis av minisutter rundt omkring i Rio Fantasia
Vet det går tog StineMari, men så var det denne helsa da. Den setter virkelig begrensninger kan du si.

Er nok alt for få coryfantaster i TAK til at det går an å lure de ut på langtur på en torsdag. Hadde det vært malawi så kanskje, men tror det er bare meg som har cory-dilla...
Hehe, såpass, takk for svar! :3
Huff, det er ikke greit når helsa ikke spiller på lag med viljen :o/
L144 på flyttefot
Nei, det kan du si StineMari, helsa spiller definitivt ikke på lag med viljen. Ikke er det noe galt med oppfinnsomheten heller, så kommer stadig på nye ting som viljen roper "ja!" til, men som kroppen ikke klarer...

Men flytte fisk klarer jeg! Serlig når mallene er så snille at de svømmer inn i håven helt av seg selv

Siden albino-ancistrusene er ute av huset, så kan de tre L144 ungdommene flytte over i Ungdomsklubben. Ble litt mye maller i Rio'n nå, med 3 sebra, 5 kjønnsmodne L144 og en hel drøss med yngel...

De to unge damene er begge sprengfulle av egg, men storemor Gulla har enerett på egglegging i det karet. Den unge hannen er faktisk like stor som Atle nå, men har mye mindre bartepryd. Atle vokser sakte, men det er vel ikke annet å vente når han ligger og vifter det meste av tiden. Legger en tablett rett utenfor hulen hans, og han kommer da ut en tur for å spise heldigvis.

Blir spennende å se hvor lang tid det tar før en av de unge damene klarer å lure hannen inn i ei hule
Har hatt hyggelig besøk av noen fra klubben i dag. Virkelig koselig å kunne snakke om fiskene mine uten at folk ser rart på meg

Tror de ble fornøyd med besøket også, for de forsvant ut av huset med masse reker av forskjellige sorter, div planter og noen små L144. Og jeg fikk litt penger i retur, slik at jeg får dekket noen av driftsutgiftene.
Operasjon omgjøring
Nå begynner endelig ting å havne litt mer der det er ment. Absolutt ikke i mål, men i dag er flere av småkara omgjordt, og diverse fisk og reker har flytta på seg. Håper jeg har flytta alt til lure steder nå da...

Oppdaget noe veldig morsom da jeg tømte karet der cherry-barber og ildtetra har gått i karantene: en yngel! Rimelig sikker på at det er ei lita barbe, for den har stripe langs kroppen. Den har nå flyttet inn i Barnehagen, med laaang tilvenning.

Oppdaget en sytråd i grumset jeg skulle tømme ut også, så nå står det i ei bøtte med luftestein. Kan jo ikke risikere å kaste yngel heller...
Så koselig med yngel på barbene! Har ikke sett snurten av noe yngel hos meg, enda jeg ser de voksne tuller rundt i mosen.
Du har vært skikkelig arbeidsom i dag da, veldig godt å få ting unnagjort, også er det så godt å sette seg ned med en te-kopp etterpå og bare nyte
Yngel er virkelig en skikkelig fin bonus når man holder på med ting man egentlig ikke orker. Men morro er det å pusle med karene, og flytte rundt på fisk, reker, røtter, planter og mose...

Feirer dagens innsats med kaffe og sjokoladekake
[External Image]
Ca en cm lang, og veldig søt...
[External Image]
En av bilineatus-ynglene i barnehagen. De (tre stk) er nå ca 1,5 cm lange, og skal om ikke lenge få flytte inn til foreldrene i Kjøkkenøya.
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap