Sissis våte drømmer (side 144)

Kampfisken er slett ikke kjedelig! En nydelig herremann som under din gode pleie bare bli vakrere og vakrere.

Jeg fant den ene av mine død i går, etter at et par damer har gått bananas og skrelt alt av pryd bort og spist av nakken dens. Trist, men nå er jeg en dyrekjøpt erfaring rikere Noen hurper, disse damene!
Fortsatt god helg!
I kveld klekker det cory-egg i Kjøkkenøya...
[External Image]
Regna jo med at wigglersene ville bli spist ganske raskt, med laktriser og rubintetraer i karet. Men at de skulle bli spist fort! Ene lakrisdamen står klar og snapper de etterhvert som de kommer ut av egget! Skremmende og fassinerende på en gang...
[External Image]
Men de eggene jeg la i EB-boksen har det tryggere. Krysser fingrene for at ynglene overlever i den grumsete mosen der...
Naturens gang på nært hold her altså! Smart lakrisdame da - bare stå sånn og vente på levendefor. :-O Håper de klarer seg de du har plukket vekk da.
Kjeft å få...
Virkelig naturens gang på nært hold ja Hassel

La ut dette innlegget på parosphromenus-project også, men der var det kjeft å få gitt. Over at jeg ikke hadde dem i artskar, og at sør-amerikanere var fullstendig uegnede samboere for asiatiaske sortvannsfisk. Nå vil jo samboerne ha akkurat samme type vann som lakrisene, så syns herr Finke var litt urettferdig der.

Vet jo at disse absolutt bør drettes, og jeg skal prøve, men jeg er helt sikker på at de har det fint der de er så lenge...
Oi, ja det er litt pussig sånn sett, spesielt hvis man begir seg ut på forum for spesielle typer fisk, der er folk litt hardnakket vil jeg tro?

Kjenner selv at en liten stemme i bakhodet mitt sier "jammennnn dronningrasbora er vel asiafisk, skal du ha cory ilamme da liksom!?" - men det heter jo ikke "selskapskar" uten grunn heller, hehe. Så lenge de har samme verdier, og atferdsmessig går overens så skulle det vel ikke spille noen rolle.

Det blir jo samme med eikeløv. Norsk eikeløv i et søramerikansk kar? Er det også feil nå da liksom? Ifølge sånne ekstremister burde det jo være det. Men eikeløvene er jo så fine!!! Catappa-blader har litt kjedelig fasong, hehe.

Og googler man etter bilder fra av akvarier med grunnlag i asia-elver eller søramerikanske, så er de jo veldig like!
Ja, det er rart det der, Sissimor. Enkelte blir så strenge og sinte nærmest, når man ikke gjør akkurat som dem selv. Vi har akkurat det samme når det gjelder hunder. Selv har jeg en hund som er en stående fuglehund og når man ikke jakter med den, ja, da blir man sett ned på. Det spiller liksom ingen rolle om man gjør andre aktiviteter som bikkja stortrives med, det er bare én ting som er bra nok.

Det er bare å riste litt på hodet over det, synes jeg. Vi vet jo at dyra våre har det så godt som bare det.

Enig med deg med eikeløv, Grapejuice - de er da mye finere å se på enn catappabladene!
Så sant, så sant...

Siden jeg har de med sør-amerikanere, så ble jeg beskyldt for å ha de i hardt, basisk vann. Men samboerne vill jo også ha surt, bløtt vann, så skjønner ikke hvor de fikk det fra...

Ja, ja. Tror jeg driter i å poste der mer, og holder meg til lesingen...
Dårlig start på dagen i dag...

Ble vekt av fortvilte vingeslag. Karma-pusen hadde tatt med seg en sidensvans inn, og hadde det skikkelig morro hun. Det hadde ikke fuggeln. Virket ikke som om hun hadde noen planer om å drepe den, så jeg tok den fra henne og gjorde den tunge jobben. Den var alt for skadet til å ville klare seg. Avlive vakre fugler er virkelig ikke noe jeg liker å gjøre, men sånt skjer jo når en har katt... *gulp*...
Uff, så leit! Aldri hyggelig å måtte gjøre sånt, nei.
Det er helt grusomt når kattene drar fugler, mus med inn og dem er halvdød av skader. Det er jo naturens gang, men uansett hva så er det grusomt å måtte avlive dem selv.
Ja, sånt er aldri moro. Kaisa er heldigvis kjekk og grei, men bikkja jeg vokste opp med var en morder. Særlig husker jeg den gangen hun glad og fornøyd kom med en halvdød and i kjeften, så stolt, så stolt! Man kan jo ikke kjefte på dem, for det er jo deres natur, men jeg var ikke like stolt av bikkja mi, som hun var selv. Og jeg, jeg måtte selvsagt avlive anda. Heldigvis hadde jeg gamle jaktfortellinger i bakhodet, så jeg visste hva som var mest effektivt.
Over til noe hyggeligere:

Inne hos Nero og Mathilde er det nå to yngel det begynner å bli bra størrelse på. Med orange mager etter å ha frotset i avskallede artemiaegg

I bøtta med bunnslam fra omgjøringa av Aquarel-karet ser jeg nå 5 bittesmå "fisk" (kan kalles det om en legger godviljen til). De har vokst godt, og det er morro at de er flere enn den ene jeg såvidt skimtet. Regner med at det er cherrybarber, men det hadde vært veldig morro om det er ildtetra

Yngelflytt
I dag har den unge stjernedanioen fått flytte inn i Trollskogen til foreldregruppa. Ser ut som den er veldig fornøyd med det

Bittesmå miniyngel fikk flytte med grumset sitt over til Barnehagen. Jeg reiser på langtur tirsdag, så her må alt gjøres enklest mulig for uinteressert (men pliktoppfyllende) fiskepasser. Håper det vil gå bra med dem der.

Og så ser jeg at jeg har glemt å nevne navnet til den nye kampfisken; han heter Bjarte, og har bygget flott skumreir i dag
De bare veeet...
Kjøkkenøya er pepret med cory-egg, og jeg reiser bort i morra. Ja, ja, det er ihvertfall noen lakriser som blir meget fornøyde om 2-3 dager...

Har plukket noen over i EB-boksen, der det går ihvertfall 3 yngel med litt størrelse fra forrige eggplukking. Disse er akkurat for små til at jeg tørs å flytte dem, så håper de overlever til jeg kommer tilbake. De har skikkelig grumsete mosedott, og vil få avskallede artemiaegg av min kjære mens jeg er borte.

La blader med egg i Barnehagen og Plæstikk også, men der er det usikkert om de overlever. Det er caridina-reker begge plasser, og dessverre planarier. Har fått middel mot planariene fra Ebi, men venter med å kjøre kur til jeg kommer hjem igjen.

Regner uansett med at bilineatusene vil leke ved flere anledninger; de er snille sånn

Ser forresten ut til at begge L144-hannene ligger og vifter, så tydelig at lillebror satte pris på å få sitt eget kongerike sammen med smådamene.
Inaktiv bruker
et fins også snakeskin guppy! Ancistrus er også nyttig. og reker
Johannes Ingvaldsen
et fins også snakeskin guppy! Ancistrus er også nyttig. og reker :)


Hm... Her ser det ut til å ha skjedd noe rart?
Sissimor
Hm... Her ser det ut til å ha skjedd noe rart?

Han som postet det ovenfor er 11 år, det kan kanskje forklare det noe
Hei;)
Jeg er jo veldig ny her på forummet... Og kan vel kalle meg det i en stund fremover... Men takker for besøket på tråden min jeg startet i dag... Var å sniktittet på akvariumene dine... Og må bare si at det var et fantastisk syn
Mye god inspirasjon og hente fra karene dine... virkelig spennende hobby dette...

Klemmer fra meg Sara...
Se hva de har på Dyrego Oslo City...
[External Image]
[External Image]
Plussmedlem
NEEEEEEI!!! Jeg kan bare ikke tro det - jeg kan bare ikke tro det! Jeg var utenfor Oslo City så sent som i forgårs, og jeg gikk ikke inn... jeg kunne sittet med større gruppe av Corydoras eques og i det minste en hann eller to hadde jeg bare gått inn! Jeg tenkte på at det kunne være godbiter der, men gadd jeg gå inn? Neida... ufattelig, ubegripelig. Er det ikke bare helt utrolig typisk? Når jeg var i Oslo sentrum og Corydoras eques var like ved...
(Jeg fikk iallefall gå innom Nespresso boutique. Hehe).

Nå skal det nevnes at jeg glemte å ta med nok penger, men jeg kunne da kanskje hatt råd til bare en eller to. Spørs hvor dyre de er.

(Unnskyld fortvilet-innlegg fra meg i din tråd, Sissimor!)
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap