Sissis våte drømmer (side 145)

Helt i orden Anders, og beklager at jeg gjorde deg fortvilet... Ikke meningen... Tror de koster 349,- pr snute...

De har mye flotte coryer inne nå, som pulcher og super-swartzi blant annet.
Plussmedlem
Jeg lurte på å sette meg på bussen lørdag, men når jeg ser hva prisen er blir det egentlig uaktuelt. Planen er auksjon i Sarpsborg søndag, og da blir det rett og slett for mye penger pr. fisk selv om de er verdt det

Ikken'o å beklage Jeg hadde satt meg på bussen hadde det ikke vært så dyrt.
Så flott at du kommer deg på Sarpsborg-auksjonen! Skulle gjerne kommet jeg også, om helsa hadde tillatt det. Hadde jo vært så koselig å møte deg. Vi får satse på at muligheten byr seg ved en seinere anledning
Plussmedlem
Muligheten vil by seg senere Mange fine auksjoner "her nede", så du må komme deg til østlandet en gang Vet mange ønsker å treffe deg.



Er jo i Oslo nå da, så noen skal jeg få til å treffe. Må bare bli i roligere former enn en storauksjon...
Plussmedlem
Sissimor
Er jo i Oslo nå da, så noen skal jeg få til å treffe. Må bare bli i roligere former enn en storauksjon... ;)


Åja, jøss, du ER i Oslo, ja Derfor du hadde fått sett godbitene. Har du planer om å ta med noen eques hjem, eller får du ikke mulighet til det?

Ha det hyggelig videre i hovedstaden, hehe

Harikkeplassharikkeplassharikkeplass. Men jeg har boks godkjent for mat, varme, luftutstyr og innkjørt filter i fall noen skulle få behov for noe slikt
Muligheten er der på en måte den, men syns det blir for dyrt. Venter heller til noen av de flinke akvaristene rund om får til skikkelig eques-oppdrett. Er vel bare et spørsmål om tid...

Men de hadde noen snegler som interesserte meg; hjelmsnegler. Ser kule ut, og skal visst være noen ræsere på alger, så lurer på om jeg skal prøve 2-3 stk (koster 29,-)

Satser på at jeg rekker innom Dyrego før toget går tirsdag (eller onsdag)...

Du får jo snart en hel reol oppe og gå Linda; da har du plass;D
Eikebarkekstrakt
Må bare legge inn link til tysk nettbutikk som selger Amtra her. Mona O som var så snill å finne denne for oss. Pjuh...
Blir det noen tur til Indre Østfold på deg?
Sissimor
Du får jo snart en hel reol oppe og gå [B]Linda[/B]; da har du plass;D


Tror du ja - la meg se - seks relativt beskjedne artskar, har L213, C venezuelanus, C142, C Caudimaculatus, C pygmaeus, A elizabethae, A barlowi - harikkeplass!!
Det er helt sikkert plass til eques sammen med pygmaeusene
Vel hjemme etter åtte dager, og en kan si at andematen har tatt av i flere kar! Her trengs det opprydning gitt...

Det har vært en innholdsrik tur, som jeg vil komme tilbake til i et mer opplagt øyeblikk. Innholdet fra isoporesken som ble med hjem står til aklimatisering rundt omkring, flere av dem i EB-bokser; virkelig praktisk. Dette er egentlig ei lita bombe; det ble hverken med coryer eller kampfisk!

Her hjemme ser alt til å ha gått fin, sånn bortsett fra andemat-eksplosjonen altså. I EB-boksen på Kjøkkenøya er det ihvertfall 4 små bilineatuser, som har vokst betydelig siden jeg dro. Og i Barnehagen har det dukket opp svarte biereke-barn! Det var morro det. Regner med det er fordi jeg har senket ph litt der i det siste

Ps. Tusen hjertelig tak Linda! Du er virkelig en knupp ;D
Sissimor
Ps. Tusen hjertelig tak [B]Linda[/B]! Du er virkelig en knupp ;D


Knupp kan du være selv, takk for at du tok deg så godt av gjesten som var høflig og kom sent ;D

Godt å høre at du kom frem, og at det var godt nytt i kar og bokser!
Arg.... Hvorfor må det bli tull når en skal laste opp lange innlegg? Vet det er internettet her som er problemet, og nå kjenner jeg at jeg er en stor posjon sur.

Note to self: kopier lange innlegg før du prøver å poste de!!!
Tur til østfold...
Som de fleste vel har fått med seg, så har jeg jeg vært en tur hos Linda. Når jeg først var i Oslo, så var ikke turen så lang videre til Hobøl. Litt skummelt å dra på overnattingsbesøk til folk en egentlig ikke kjenner, men Linda er akkurat like herlig som jeg trodde. Frister absolutt til gjentakelse dette

Mandag kom en gjeng hyggelig akvarister på besøk, og det var veldig fint å endelig få hilse på herr 530, Kaja, Milo og Marita. Neste gang kan det hende det blir en tur til Sarpsborg også. Og så kom Inger Anne innom, fint å treffe henne igjen

Tirsdag ble det tur til Dahls, og med utmerket service fikk de meg til å sprenge budsjettet fullstendig. Skulle egentlig ha liten varmekolbe og kanskje en kampfisk, men det ble mye annet, og med gode rabatter. De visste at jeg kom, og hadde lest seg opp på meg her på AF, så jeg følte meg veldig velkommen.

De hadde ingen aktuelle kampfisker inne, men de skal virkelig ha skryt for holdet av disse! Hver fisk hadde sitt eget akvarium, med filter og planter. Bettaene fikk virkelig vist seg fram, og Dahls selger masse 20-litere, vinn vinn altså. Skulle virkelig ønske alle dyrebutikker holdt kampfiskene sånn.

Hassel hadde reklamert så godt for sjokoladeguramiene deres i tråden sin, så disse var jeg litt spent på. Har jo hatt lyst på sjokkiser lenge, og det er jo derfor Godteskåla heter nettopp det. Men det har altså ikke blitt. De som jeg har sett i butikk her har ikke sett bra ut, og har dødd fort. Regner med det i stor grad skyldes helt feil vannverdier, men det er ofte skrale greier som kommer fra Imazo.

Sjokkisene de hadde inne på Dahls nå var Sphaerichthys osphromenoides, og 6 av disse ble med meg hjem; pent pakket i hver sin pose. Har egentlig hatt mest lyst på selatanensis, men så nøye er det ikke.

I natt har de stått i stor EB-boks til tilvenning, og sakte men sikkert fått en og en dråpe vann fra Lakrisbakken. De skal selvfølgelig over i Godteskåla etterhvert. Om du syns vannet ser grumsete ut, så er det fordi de fikk microorm til frokost
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Gratulerer med nye fisker sissimor Jeg har jo tenkt meg en tur på aquamanias idag, å håpe at minibanken (pappa) Blir med å betaler :P
Ordentlig liste...
Hm, nå lager jeg rot her, så begynner innlegget med komplett "handleliste":
-6 sjokoladegurami (Sphaerichthys osphromenoides)
-6 smykketetra (Nannostomus marginatus)
-3 dragefinner (Iratherina werneri)
-2 brochiser (Brochis splendens)
-3 levendefødende (Phalloceros caudimaculatus)

Ble glad da jeg fant Nannostomus marginatus på Dahls. Dette er jo egentlig den vanligste smykketetraen, og har en pris jeg kan leve med. Merkelig nok står den aldri på lista til Imazo, og dessverre er det bare de som leverer til Trøndelag. Skulle gjerne kjøpt flere, men så var det så mye annet som fristet

Såg at de hadde to dragefinne-hunner, og siden det nesten bare er hanner i handelen, så måtte disse bli med hjem (har nå ei hue og to hanner fra før). Kunne jo ikke la hannen de hadde bli gående igjen aleine, så han ble med hit han også. Med i posen kom det 4 guppy-yngel, som Thor ikke orket å plukke ut igjen. Skal bli spennende å se hva disse utvikler seg til...

Nå satser jeg egentlig ikke på levendefødere, men Marita nevnte at hun hadde kjøpt noen morsomme med et navn som betyr "stor tiss, flekkete hale". Ble litt nysgjerrige på disse, og da jeg så dem syns jeg de var ganske tøffe. Kjøpte med en trio uten å vite noe særlig om dem, siden de ikke krysses med hverken endlers eller milleri. De blir en del større enn jeg håpet, men Fødestua er jo ganske stor. Men det er litt varmt for dem der, så får se litt på dette med temperatur.

I et kar gikk det to ganske store Brochiser. Jeg har jo bare 4, og har tenkt å øke litt på gruppen. Fikk disse til samme pris som de små de hadde i et annet kar, så da klarte jeg ikke dy meg. Som du ser, så fikk disse også microorm til frokost....

[External Image]
Plussmedlem
Werneri'ene er utrolig kule, både Kaja og jeg har noen av de. Ikke så lette å få lek på visst, men....
Bjarte flytter inn til damene
De er nydelig Milo! Har to hanner og en hunn fra før, og jeg koser meg med å se på hvordan hannene "sloss" om hunnens gunst. De bor i Trollskogen, rett bak sofa'n, så jeg ser mye på dem

Siden det nå kom så mye fisk som må i karantene, så ble det på tide for Bjarte kampfisk å flytte inn til damene i Trollskogen. Han har stått i en boks i natt, så de kunne bli "kjent" på trygg måte, og da jeg slapp ham ut i dag, gikk alt rolig for seg. Han prøvde å tøffe seg litt, men damene er hverken redd for ham, eller aggressive, så det gikk fort over. Nå svømmer de rundt sammen, mens han utforsker karet. Begge damene er større enn ham, så han skjønner nok at det ikke er lurt å yppe til bråk. I motsetning til Inger Anne som liker hissige fisk, så er jeg mye mer glad i de familiære; blir mindre bråk av det.
[External Image]
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap