Tropheus Bilder (side 147)

Vidar Alfei
I 530 literen min har jeg 28 voksne Canary Cheek + 5 yngel. Og en gruppe med Kasakalawe på 24 stk small/medium størrelse.

Så du har altså to forskjellige arter i samme kar. Hm.. interessant. De vil ikke krysse seg da? Dvs. at jeg har plass til flere da?
Får vel neppe tak i bright red, men jeg sikler etter noen av N`kondene til Kristian.

Hvis jeg skulle finne på å skaffe flere troffer til karet, da regner jeg med at jeg må ta ut alle de jeg har og sette de i "karantene" noen timer og ominnrede karet og så ha alle i samtidig?
2nelise
Så du har altså to forskjellige arter i samme kar. Hm.. interessant. De vil ikke krysse seg da? Dvs. at jeg har plass til flere da? Får vel neppe tak i bright red, men jeg sikler etter noen av N`kondene til Kristian.

De kan krysse seg dersom de er i samme familie, men siden Canaryene hører til Brichardi familien og Kasakalawene hører til Moorii familien så er sjansen for krysning veldig liten/umulig.
N`kondene til Kristian er RÅ flotte...

2nelise
Hvis jeg skulle finne på å skaffe flere troffer til karet, da regner jeg med at jeg må ta ut alle de jeg har og sette de i "karantene" noen timer og ominnrede karet og så ha alle i samtidig?

Det jeg gjorde var at jeg satte i Canaryene først, så noen dager/uker etter så kom Kasakalawene fra Utlandet. Jeg sette inn flere stener og flytte forsiktig på de. Deretter hadde jeg Kasakalene sammen med Canaryene.

Mørklagde karet i 3 dager og de fikk Sera Baktotabs i 3-4 dager, så begynte jeg forsiktig med OSI Spirulina. Etter en god periode med OSI, gjekk jeg gradvis over til NLS.
Vidar Alfei
N`kondene til Kristian er RÅ flotte....

Yes i know hadde jeg bare hatt penger og et ekstra kar så hadde de vært i min eie allerede.
Linda, disse bør du kanskje vurdere?
2nelise
[QUOTE=Vidar Alfei]N`kondene til Kristian er RÅ flotte....

Yes i know hadde jeg bare hatt penger og et ekstra kar så hadde de vært i min eie allerede.
Linda, disse bør du kanskje vurdere?

Det er ingen tvil om at de er flotte fisk, men når det kommer til pris så trorjeg at jeg står over for denne gangen. Og det på eneste grunnlaget at jeg ikke har hatt troffer før og jeg hadde gått bananas hvis den gruppen hadde gått dukken rett og slett.

Mvh Linda
2nelise
[QUOTE=Magnar Langeng]Mine er Tropheus red rainbow "kambwimba" 41 stk

Vel grattis med nye troffer. 41 stk.... hvor stort kar har du de i? Jeg har 22 stk. i en 450 liter og det var noen på et svensk forum som mente at jeg hadde for få troffer til et så stort kar, hmmm...

Hva men dere om det da?900l
Hehe, joda - er med deg der Linda. Jeg tror vi må begynne å tenke positivt nå, og legge angsten og negativiteten på hylla.

Gjør som jeg har anbefalt deg tidligere i tråden så går det så bra så skal du se. Sånn "glass" smeltestein må du også ha i troffekaret, men det har du vel alleredet i malawikaret.

Stol på deg selv nå og dine kunnskaper, ikke utsett de for stress, helst lyset av til å begynne med, introduser fòret veldig forsiktig og hold temp. og vannverdier stabile, ukentlig vannbytter, bla bla bla, så vil troffene få det knallbra hos deg. Men sats på en gruppe F1, ikke viltfanget

Blir spennende å se hva du bestemmer deg for til slutt
Magnar Langeng
[QUOTE=2nelise][QUOTE=Magnar Langeng]Mine er Tropheus red rainbow "kambwimba" 41 stk

Vel grattis med nye troffer. 41 stk.... hvor stort kar har du de i? Jeg har 22 stk. i en 450 liter og det var noen på et svensk forum som mente at jeg hadde for få troffer til et så stort kar, hmmm...

Hva men dere om det da?900l

900 liter ja. Da har jo mine og dine like mye plass å boltre seg på
2nelise
Sånn "glass" smeltestein må du også ha i troffekaret, men det har du vel alleredet i malawikaret.

Utah Ice du mener ja!
Vidar Alfei
[B]Utah Ice[/B] du mener ja! :)

Just presis At jeg aldri klarer å huske det navnet *rødmer*
Jeg er sånn jeg også, har av og til besøk av Alzheimer å glemmer ting jeg egentlig ikke burde glemme... :p
Magnar :)
Grattis med nye fisker Magnar! De så veldig flotte ut. Fargene kommer når de får satt seg litt. Da gleder jeg meg til bilder av hele karet
Det så jo ut som en fin str på fisken også!
Nå gleder vi oss til å få oss en gruppe med simocromis diagramma fra Roger vi også Har veldig lyst å sitte de sammen med de 18 moliroene vi har. De går jo i en 600 liter, noe som er altfor stort for de..Men i og med at simoene er så hissige så er jeg litt usikker på om eg vil sitte de sammen med moliroene... noen meninger her?

Kimes: velkommen til tropheus tråden! Har du hatt troffer før?
Vidar Alfei
[QUOTE=2nelise]Sånn "glass" smeltestein må du også ha i troffekaret, men det har du vel alleredet i malawikaret.

Utah Ice du mener ja!

Hmm... har ikke hatt dette i malawikaret. Hva er det for noe?? Kjekt å vite hva man bør ha.

Mvh Linda
Utah Ice er en "glass" stein som sakte løser seg opp i vann og øker GH etter hvert.
Utah ice er bra grier. men pass på og ikke ha for stor stein oppi da ghen kan bli veldig høy opp mot 30. bir den for høy ta ut steinen. og disse får man ikke tak i her vest på grrr snerr... bortsett fra noen hos radøy zoo da hehe

Da er det kun 15-16 dubber som no går alene i karet alle andre fisker er tatt utav sykdoms karet. så får vi se hva tiden bringer da. krysse fingrene.bør man evt gjøre noe med sykdoms karet? ha i noe ? salt el? og evt i det andre karet som de andre fiskene er flyttet til?

velkommen til alle nye her. og flotte fisker magnar.. hmm hvorfor er det så lang vei til svergie fra vest her da?? kan vi flytte vestlandet nærmere svenske grensen? eller svergie nærmere vestlandet?? grubble grubble.
Eg ville hatt salt i både sykdomskaret og karet med de "friske" fiskene!
Og kjørt en medisin kur om ikke lenge. Fôr de gjerne med bactotabs i tre dager. Da fôrer man ikke med noe annet de tre dagene. Lite lys, lite stress og ofte vannbytter!
Evolution
Kimes: velkommen til tropheus tråden! Har du hatt troffer før?

Takk for det! Ja, har hatt noen grupper for noen år tilbake. Hatt en gruppe Moliro, en med dubber og en som på den tiden het mpulungu. Er vel kasakalawe de heter nå ser det ut til.
Som lovet, nye bilder med myeee bedre kvalitet

[External Image]
[External Image]
[External Image]

Penere stjert skal du lete lenge etter
[External Image]
[External Image]

Og noen kasakalawer
[External Image]
[External Image]
Var det dobbelpost? ikke meningen.. ;(
Kjempe flotte bilder Kenneth!! Savner luffene mine!
hehe takk takk ;D Jeg kommer nok aldri til å selge de igjen tror jeg! makan til fisk :=)

Skal dere til Hamar i nærmeste fremtid eller ? Kunne tenkt meg noen burtoni i karene..hint hint
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap