Mona's lille akvarierom DEL 1 :-) (side 148)

Inaktiv bruker
nei så trist å høre mona =;-C.jeg sener deg en kjempegod trøsteklem til deg mona =;-D
Huff, det var trist! Jeg krysser fingrene for at det går bra med de andre!

Hvor fikk du tak i Melafix-en? Melafix og Pimafix er midler som stadig vekk blir anbefalt på the Puffer Forum. Som jeg har forstått det, er det faktisk et naturmiddel (derav lukta?). Det er visst mye i bruk i USA - i hvert fall står det i skapet til enhver kulefiskeier der borte.
Inger Anne
Hvor fikk du tak i Melafix-en?

Linken står jo i innlegget du leste det i (innlegg 2938) Ordet "melafix" er link/klikkbart.

Det er derfra jeg har kjøpt den. Den er visst laget av "Tea tree oil".
Jeg må oppmuntre meg selv litt. Legger nå ut noen bilder av hvordan denne flotte arten egentlig skal se ut Friske og fine, men litt skeptiske til kameraet og meg da så klart!

Dette er en fascinerende art! Jeg er så glad jeg fikk tak i dem.
Er'n ikke bare råtøff vel...?

[External Image]


[External Image]

[External Image]


mona o
Jeg må oppmuntre meg selv litt. Legger nå ut noen bilder av hvordan denne flotte arten [I]egentlig[/I] skal se ut :D Friske og fine, men litt skeptiske til kameraet og meg da så klart! :-) Dette er en fascinerende art! Jeg er så glad jeg fikk tak i dem. Er'n ikke bare råtøff vel...? :D


Helt nydelige er dem=)
Dumt du mistet en, men jeg skal krysse fingrene for at de du har igjen skal holde seg friske og fine i mange år framover
Nå blir jeg vel bannlyst, men jeg synes de ligner på aneuser som har blitt dratt litt i. De blir sikkert flottere når du har fått foret dem skikkelig opp og fargene kommer frem.

Hvor mange forskjellige coryer har du nå, har ikke klart å huske alle??
Hehe, bannlyst du liksom
Neida, jeg kan vel ikke forlange at alle skal se på Corydoras med samme rosa drømmebriller som jeg!
Jeg vet ikke hvor mange jeg har, men der satte du meg på tanken. Det skal jeg telle etterpå i kveld Svar kommer!
Galemor
Nå blir jeg vel bannlyst, men jeg synes de ligner på aneuser som har blitt dratt litt i. De blir sikkert flottere når du har fått foret dem skikkelig opp og fargene kommer frem. Hvor mange forskjellige coryer har du nå, har ikke klart å huske alle??
He he, nå må jeg jo si jeg finner coryer utrolig sjarmerende. Har kanskje ikke akkurat rosa briller men har lyst til å kjøpe en av hver art der ute, men vet det begrenser seg så da har jeg jo noen yndlinger. Aneusene synes jeg er skikkelig kjedelige, kan komme av at de er så vanlige. Men liker lazer typene da, angrer fremdeles på at jeg ikke kjøpte gold lazer av Ian i porsgrunn for ikke så lenge siden. Men kom jo hjem med de skjønne sp 132, det angrer jeg jo ikke på, ellers er jo habrosusene gullungene, desverre bare 5 igjen så den stimen må økes med tid og stunder. Melini fikk oxo hjertet mitt til å banke, dette selv om jeg egentlig ikke har likt coryer med "maske", begynner å få øynene opp for fler og fler typer coryer, concoler er vel neste på lista når det gjelder coryer jeg har lyst til å holde, dette fordi de kan utvikle denne forlengede ryggfinnen.

Desverre begrenser literne seg når jeg bor på et sted uten innlagt vann, men til våren når pumpa kan startes igjen.
Hei Mona.

Trist å lese om amapaensisen din Godt at de andre ser sunne og friske ut i det minste!

Og gratulerer med flere nye godbiter i hus! De er flotte, selv om jeg skal innrømme at hjertet mitt banker raskere for butte små fjes med barter på enn for langsnutede cory. Men at de er staselige er det ingen tvil om!
Ah! Nå fungerer linken. Første gang jeg forsøkte, fikk jeg bare opp en fullstendig blank side, og den var ikke mye til hjelp.

Den på det første bildet, hadde jo et nesegrev en narcissus verdig! De andre minner mye om septentrionaliser. Pene fisker!
Inger Anne
Den på det første bildet, hadde jo et nesegrev en narcissus verdig! De andre minner mye om septentrionaliser. Pene fisker!


Jeg har en teori om at den på øverste bilde er en hann, og den på de to nederste bildene er en hunn
Her har vi den artige Corydoras spilurus!

Den har en skikkelig artig kroppsfasong, for kroppen er kompakt og høy frem til omtrent ryggfinnen slutter, som om dette var en stor og kraftig art Corydoras. Men så, brått, tar kraftigheten slutt og siste tredjedel av kroppen og halefinnen er kort og liten Som om den har krympet litt [External Image]

Den har også et utrolig fint skimrende gulgrønt skinn på kroppen over det hvite. Dette skifter ettersom fisken snur seg, men de er utrolig fine. Som små juveler
Det nederste bildet her viser grønnfargen bra.

Fine!

[External Image]


[External Image]


[External Image]



Synes den var kjempeflott selv om jeg ikke er tilhenger av langsnutete
Nydelige coryer mona!

Ser frem til å se flere fantastiske bilder

Men må stikke, Coryene mine skal mates med mygglarver nå
mona o
Nå er også [B]alle[/B] Corydoras C-140 ungfiskene mine reist - de er nå å finne i butikken til [URLBLOCK1]. De av dere som slumper til å kjøpe noen... lov meg å stelle pent med dem! ;) De er oppdratt med kjærlighet :-) Hehe


Laurenz Edelman
Jeg lover, de er nydelig! :-)


Oj...? Har du vært og sett på dem, mener du?
Corydoras condiscipulus
Den langsnutede, større varianten av lille Corydoras oiapoquensis. De to artene stimer sammen i naturen. Condiscipulus betyr faktisk "stim-kamerat" (engelsk=schoolmate)




[External Image]


[External Image]
Antall corydoras-arter ...
Nå har jeg telt etter hvor mange arter Corydoras jeg har
Det er 21 arter... 22 hvis man regner med den ene enslige C. albolineatus jeg har i et kar (den kom som blindpassasjer sammen med C. loretoensis)



Lurer også på hvor mange arter jeg har hatt tilsammen.... (men det orker jeg ikke sette meg ned og tenke gjennom)
Husket du da også den single narcissusen din?
Inger Anne
Husket du da også den single narcissusen din?


Jepp Den er så stor at den glemmes ikke
Kunne ønske jeg fikk tak i et par-tre til av denne arten. Det skal jeg en vakker dag!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap