- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 148)
Tropheus Bilder (side 148)
Postet 01.02.09 kl 23:06
De bright red ligner noe veldig på lunangwa sout varianten, ut fra bildene dine bortsett fra at de ikke har den gule kammen over øynene eller har de det. kunne du ikkeprøvd og få tatt ett bilde av de nærme av godkvalitet. bare en enkel fisk eller noe er så vanskelig og se de skikkelig når bilde er tatt så langt unna.
Postet 01.02.09 kl 23:24
Endret: 02.02.09 kl 00:40
Postet 02.02.09 kl 05:47
Endret: 02.02.09 kl 05:50
2neliseDet er fryktelig vanskelig Vibeke da kameraet mitt ikke er kjapt nok. Her er imidlitid et bilde av en alene. Jeg skal prøve igjen senere i dag, det irriterer meg grenseløst at jeg ikke får tatt skikkelige bilder.
Det hører med til Tropheushobbyen at man investerer i et speilrefleks kamera. Det er mange gode tilbud nå om dagen 2nelise. Et Canon 350D koster rundt 3000 kroner.
Postet 02.02.09 kl 07:58
Postet 02.02.09 kl 08:04
Oisann, bare 3000,- ? ja men da så... det er jo bare lommerusk
Nå nei du, det blir ikke prioritert med det første. Har akkurat sendt en av mine gutter på leirskole til Valdres, og vi som ikke er turfolk måtte kjøpe inn MASSE fjellklær og utstyr.
Kunne vel neppe la vær å sende poden på leirskole fordi mor må ha et bedre kamera for å vise frem troffene sine hehe...
Jeg skal se om jeg får lånt meg et bedre kamera, eller ta meg tid til å finne ut av alle innstillingene på det jeg har. Jeg har et Sony Cybershot 7,2 mega pixels står det. DSC-T30, hvis det sier noen noe...
Nå nei du, det blir ikke prioritert med det første. Har akkurat sendt en av mine gutter på leirskole til Valdres, og vi som ikke er turfolk måtte kjøpe inn MASSE fjellklær og utstyr.
Kunne vel neppe la vær å sende poden på leirskole fordi mor må ha et bedre kamera for å vise frem troffene sine hehe...
Jeg skal se om jeg får lånt meg et bedre kamera, eller ta meg tid til å finne ut av alle innstillingene på det jeg har. Jeg har et Sony Cybershot 7,2 mega pixels står det. DSC-T30, hvis det sier noen noe...
Postet 02.02.09 kl 08:10
2nelise[I]Oisann, bare 3000,- ? ja men da så... det er jo bare lommerusk ;-)[/I] Nå nei du, det blir ikke prioritert med det første. Har akkurat sendt en av mine gutter på leirskole til Valdres, og vi som ikke er turfolk måtte kjøpe inn MASSE fjellklær og utstyr. [I]Kunne vel neppe la vær å sende poden på leirskole fordi mor må ha et bedre kamera for å vise frem troffene sine [/I] hehe..... ...
Jeg har jo hilst på "gubben" din. Det ser ut som han har en en "stor" lommebok. He...he...
Nei bare tulla.... Du er en glupsk mor med mange jern i ilden så du fikser nok dette her 2nelise.
Postet 02.02.09 kl 08:31
Postet 02.02.09 kl 08:38
Postet 02.02.09 kl 13:23
Hyggelig at du fant veien tilbake til Tropheus, Kimes!
Nå er både svensker og dansker er presentert på forumet med annonsesider så det tyder på at interessen har vokst her i landet. Men de som har stått på i de siste 10 årene for Tropheusmiljøet må være Roger og Kristian Hennig. Jeg har sett hvordan dem ser ut etter en Tropheustur en kald høstdag. Det er kanskje flere i den gamle gjengen som var her for noen år tilbake, men de har gått i dekning alle man, unntatt en på Lier da.
Nå er både svensker og dansker er presentert på forumet med annonsesider så det tyder på at interessen har vokst her i landet. Men de som har stått på i de siste 10 årene for Tropheusmiljøet må være Roger og Kristian Hennig. Jeg har sett hvordan dem ser ut etter en Tropheustur en kald høstdag. Det er kanskje flere i den gamle gjengen som var her for noen år tilbake, men de har gått i dekning alle man, unntatt en på Lier da.
Postet 02.02.09 kl 14:45
badatDu har kommet langt med fotografering Kenneth. Pene Moorii du har. Moorii artene er faktisk min favorit. Jeg ser at plantene vokser hos deg. Veldig bra.
Takker og bukker Badat, øvelse gjør mester vettu.. Tror vel det bare var noen av de godt over 100 stk jeg knipset igår kveld som var brukbare, klin umulig å få de til å "svømme" stille haha ;D
Jada plantene har ikke tatt kvelden, de vokser seg sånn passe store så er det noen som korter de ned igjen, ikke veit jeg hvem :? heh
Postet 02.02.09 kl 16:15
Endret: 02.02.09 kl 16:33
badatHyggelig at du fant veien tilbake til Tropheus, Kimes! Nå er både svensker og dansker er presentert på forumet med annonsesider så det tyder på at interessen har vokst her i landet. Men de som har stått på i de siste 10 årene for Tropheusmiljøet må være Roger og Kristian Hennig. Jeg har sett hvordan dem ser ut etter en Tropheustur en kald høstdag. Det er kanskje flere i den gamle gjengen som var her for noen år tilbake, men de har gått i dekning alle man, unntatt en på Lier da.
Takk for det.
Min gamle mentor i akvaristikkens forunderlige verden hadde i sin tid mer tanganyikafisk enn gjennomsnittet han også. Mener å huske at Atle(santron) hadde langt over 100 kar gående når han holdt på. Tror han hadde så mye som 15 grupper med troffer gående i en periode. Synd han har gitt seg! Han hadde utrolig mye flott fisk!
Postet 02.02.09 kl 16:51
Postet 02.02.09 kl 17:01
Postet 02.02.09 kl 17:10
badatHyggelig at du fant veien tilbake til Tropheus, Kimes! Nå er både svensker og dansker er presentert på forumet med annonsesider så det tyder på at interessen har vokst her i landet. Men de som har stått på i de siste 10 årene for Tropheusmiljøet må være Roger og Kristian Hennig. Jeg har sett hvordan dem ser ut etter en Tropheustur en kald høstdag. Det er kanskje flere i den gamle gjengen som var her for noen år tilbake, men de har gått i dekning alle man, unntatt en på Lier da.
Du vet Badat,tropheus er ekstremsport og når du først er hektet klarer du ikke å slutte.
Du kan bare spørre Magnar hvor mange ganger jeg har sakt jeg skal trappe ned
Postet 02.02.09 kl 20:20
Ett lite spørsmål... hva er annbefalt anntall i gruppe med troffer av de forskjellige sortene? da med unntak av dubber som kan være i mindregrupper enn andre da. kan feks sp red også være i liten gruppe og mindre kar enn andre sorter???????
kan ikke se noen grunn for dette da også sp red kan bli en stor fisk.14 cm eller tar jeg litt feil her? eller er det feil i fiske basen?
og joda vet at fiske basen ikk er noe fasit da.
kan ikke se noen grunn for dette da også sp red kan bli en stor fisk.14 cm eller tar jeg litt feil her? eller er det feil i fiske basen?
og joda vet at fiske basen ikk er noe fasit da.
Postet 02.02.09 kl 20:27
Jippi :-)
Nå har to av troffene mine lekt - YES! Så utrolig moro å se på. Jeg prøvde å få tatt et skikkelig bilde av hannen - hjelpes for en flott leksfarge han hadde, han var nesten bronsje farget, men det gikk ikke...
Jeg så henne plukke om i hvertfall 6 egg, og jaggu var de store! Mye større enn malawi eggene. De var nesten ikke helt kulerunde heller. Dette var skikkelig artig
Jeg ønsker selvfølgelig å ta vare på yngelen, skal jeg vente ca 4 uker og så strippe henne?
Legger ved noen bilder
Bilde 1: leken
Bilde 2: et par egg i munnen
Bilde 3: kjeften full av egg
ÅÅÅÅÅÅÅ så artig dette var da )))))))))
Jeg så henne plukke om i hvertfall 6 egg, og jaggu var de store! Mye større enn malawi eggene. De var nesten ikke helt kulerunde heller. Dette var skikkelig artig
Jeg ønsker selvfølgelig å ta vare på yngelen, skal jeg vente ca 4 uker og så strippe henne?
Legger ved noen bilder
Bilde 1: leken
Bilde 2: et par egg i munnen
Bilde 3: kjeften full av egg
ÅÅÅÅÅÅÅ så artig dette var da )))))))))
Postet 02.02.09 kl 20:28
Postet 02.02.09 kl 20:32
saffenEtt lite spørsmål... hva er annbefalt anntall i gruppe med troffer av de forskjellige sortene? da med unntak av dubber som kan være i mindregrupper enn andre da. kan feks sp red også være i liten gruppe og mindre kar enn andre sorter??????? kan ikke se noen grunn for dette da også sp red kan bli en stor fisk.14 cm eller tar jeg litt feil her? eller er det feil i fiske basen? og joda vet at fiske basen ikk er noe fasit da.
Finns folk som har hatt trioer med suksess, og grupper på 30 fisk som har drept hverandre... Fasit finnes ikke
Postet 02.02.09 kl 20:38
Postet 02.02.09 kl 20:40