- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 149)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 149)
Har noen ekkle skapninger i karet mitt. Oppdaget for noen dager siden en gul brisleworms og nå en ekkel orange orm som jeg ikke vet hva er. Gubben i huset forsøkte å fange den med en klype men da forsvant den nedd i grusen .Vil gjerne ha den ut av karet da jeg synes de er ufyselige ,klaret nesten ikke å se på skjermen da jeg redigerte bildet
Postet 24.05.12 kl 22:32
Endret: 24.05.12 kl 22:32
Postet 24.05.12 kl 22:38
Postet 24.05.12 kl 22:38
Pål sine fiskerSå brannen på Sotra, og tenkte på deg. Godt du går unna, og krysser fingre for dattera di! Hvor lenge forer du cory-yngel med levendefor før du går over til f.eks finknust diskusbits? MVH Pål
Takker for omtanken ,det går fint med oss og ser ut til å gå fint med datteren og
Når det gjelder foring med levendefor ,så er det litt individuelt ,noen får det i 4-5 uker og noen får det ikke i det hele tatt. Sp.black er en av de artene som jeg gjerne forer med nyklekket artemia i lengre tid og Adolfoi det samme .Det vil si Adoifoi-egg og yngel lar jeg vokse opp sammen med de voksne og det ser ut til at de sterkeste overlever. Vet at disse ikke er så lett å fore opp uten ntklekket artemia ,men de lar seg påvirke av andre coryer som tar annet for
Postet 24.05.12 kl 23:13
Postet 25.05.12 kl 20:50
Easy breeding box` ene er bare geniale til små cory-yngel ,bruker de selv endel.
Hvor lenge du holder på med levende for er så lenge du gidder å styre med det
Det er jo mye næring i det ,så det er bare å forsette sånn sett .Men du kan jo begynne å fore en gang om dagen med finknust discusbits for å venne de til litt annen mat og .
Hvor lenge du holder på med levende for er så lenge du gidder å styre med det
Det er jo mye næring i det ,så det er bare å forsette sånn sett .Men du kan jo begynne å fore en gang om dagen med finknust discusbits for å venne de til litt annen mat og .
Postet 25.05.12 kl 21:48
Sølvi GullaksenHar noen ekkle skapninger i karet mitt. Oppdaget for noen dager siden en gul brisleworms og nå en ekkel orange orm som jeg ikke vet hva er. Gubben i huset forsøkte å fange den med en klype men da forsvant den nedd i grusen .Vil gjerne ha den ut av karet da jeg synes de er ufyselige ,klaret nesten ikke å se på skjermen da jeg redigerte bildet :( [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11266_120524223204_1.jpg[/IMG]
Den der var jo tøff da.
Du får ha en strålende sommer videre.
Espen
Postet 25.05.12 kl 22:07
Black_Flys[QUOTE=Sølvi Gullaksen]Har noen ekkle skapninger i karet mitt. Oppdaget for noen dager siden en gul brisleworms og nå en ekkel orange orm som jeg ikke vet hva er. Gubben i huset forsøkte å fange den med en klype men da forsvant den nedd i grusen .Vil gjerne ha den ut av karet da jeg synes de er ufyselige ,klaret nesten ikke å se på skjermen da jeg redigerte bildet :( [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11266_120524223204_1.jpg[/IMG]
Den der var jo tøff da.
Du får ha en strålende sommer videre.
Espen
Tøff ,nei ekkel
God sommer videre til deg og ,lykke til med flytting og nytt oppsett med akvarier
Postet 25.05.12 kl 23:08
Jeg kan ikke si at jeg er superglad i de ormene og markene som kan dukke opp i saltvannskar, jeg heller. Jeg synes de er ekle. Og, huff, hvis jeg en gang skulle komme borti noe sånt med fingrene. *Grøss!* Jeg har heldigvis aldri funnet noen sånne i karet mitt, men jeg ser jo bilder av hva som kan finnes, og jeg grøsser hver gang.
Postet 25.05.12 kl 23:13
Postet 25.05.12 kl 23:17
Postet 26.05.12 kl 06:16
Det er det nok,men har heldigvis vært forskånet med de værste tingene heldigvis .Det værste som er i karet er børstemark og glassroser.
Børstemark er ikke noe problem egentlig ,skal bare være forsiktig når en har hendene opp i karet å ikke bli brent av de. Det er heller ikke så kjekkt å se (ufyselig ) på de når de blir bortimot en halv meter lang og ligger der å bukter seg .
Glassroser klarer en stort sett å bli kvitt med å sprøyte en dose eddik inn i de.Dvs. vi har en stor en som sitter bak en hammerkorall og den er mulig å treffe. Glassroser er superkjappe til å trekke seg tilbake ,så hvis en ikke vet med sikkerhet hvor de befinner seg ,så er det nesten umulig å treffe de.
Børstemark er ikke noe problem egentlig ,skal bare være forsiktig når en har hendene opp i karet å ikke bli brent av de. Det er heller ikke så kjekkt å se (ufyselig ) på de når de blir bortimot en halv meter lang og ligger der å bukter seg .
Glassroser klarer en stort sett å bli kvitt med å sprøyte en dose eddik inn i de.Dvs. vi har en stor en som sitter bak en hammerkorall og den er mulig å treffe. Glassroser er superkjappe til å trekke seg tilbake ,så hvis en ikke vet med sikkerhet hvor de befinner seg ,så er det nesten umulig å treffe de.
Postet 26.05.12 kl 21:11
Postet 26.05.12 kl 23:31
Postet 27.05.12 kl 09:56
Endret: 27.05.12 kl 09:57
Postet 27.05.12 kl 12:31
I dag har noen Weitzmani og Oiapoquensis-ungdommer flyttet til Odda .
Nå er jo ikke disse artene så veldig vanlig akkurat så synes det er veldig kjekkt når de blir spredd litt rundt om kring
Har og tatt meg sammen og luket litt i overgrodde kar i kveld. Det har jo vært så varmt og fint i det siste ,så karene har gått for lut og kaldt vant omtrent.
Men nå er det meldt om kjøligere vær og masse vind,så da blir det vel innejobbing igjen
Nå er jo ikke disse artene så veldig vanlig akkurat så synes det er veldig kjekkt når de blir spredd litt rundt om kring
Har og tatt meg sammen og luket litt i overgrodde kar i kveld. Det har jo vært så varmt og fint i det siste ,så karene har gått for lut og kaldt vant omtrent.
Men nå er det meldt om kjøligere vær og masse vind,så da blir det vel innejobbing igjen
Postet 27.05.12 kl 21:18
Postet 31.05.12 kl 09:35
Postet 31.05.12 kl 10:35
Postet 02.06.12 kl 14:15
Postet 02.06.12 kl 17:46