Dagens blomst (side 15)

Kikket ut av vinduet i dag morges, og disse solene lyste mot meg
fikk bare lyst til å slenge inn en blomst jeg også har ikke peiling på hva det er men tok bilde av den når jeg va i tjekkia i sommer.
Inaktiv bruker
det er nok en.fuksia men typen.hvet jeg ikke =
Enda en blomst fra blomsterenga på hytta:
[External Image]
ett siste krampetak før frosten biter

[External Image]
Legger inn et bilde av blomster vi såg på en fjell-tur i sommer,tror den ene sorten er ridderspore?Vet ikke hva de hvite blomstene er,men de vokste ut fra en bladkranset stengel og var +/- 50 cm høye.Har aldri sett sorten før og blomster-klokkene var helt hvite.Godt å ha slikt og se på nå når været er så ille.
Kvit klokke
Klokker hører ofte til Campanula, finner du din kvite klokke blandt disse?
http://www.tynningplanteskule.no/Stauder%20C.html
Tusen takk til G&T !Det er ALBA i Fagerklokke!Kjempefint navn til ein nydelig blomst,stod ved den gamle vegen mellom Hellesylt og opp til Flo-fjellet.Det er ein snitt-blomst altso,eg trudde det kansje var ein villplante sidan dette var på fjellet
Dette her er litt gammelt, men akvarietema ihvertfall:
Julerose
I desse førjulstider er det faktisk blomster som blomstrer
Vi har hatt kuldeperioder,snø,kraftig vind og masse regn.At ulike blomster kommer igjen for n`te gang,er unaturlig,men slik har det nå engang blitt.
Hos min mor og far sto desse to,blant ulike andre,og lyste.

Bilde 1: Julerose

2: Løvemunn
Bilda er tatt 29.nov.
Ewi
Tusen takk til G&T !Det er ALBA i Fagerklokke!Kjempefint navn til ein nydelig blomst,stod ved den gamle vegen mellom Hellesylt og opp til Flo-fjellet.Det er ein snitt-blomst altso,eg trudde det kansje var ein villplante sidan dette var på fjellet:)

Litt lenge siden, men kommenterer likevel.
Da er det nok Fagerklokke du har sett. Den kan vokse vilt. Varianten ALBA skal du ikke regne med at det er, det er gjerne en noe foredlet sort, drevet fram for hager, og tilpasset dyrking for salg.
Her er en fin blomst jeg tok bilde av for noen år siden:
[External Image]
Har kikket gjennom tråden, og får nærmest vårfornemmelser. Det skal bli godt å begynne å rote rundt i hagen igjen. Har begynt å tenke "hardscape" for nye prosjekter, i år blir det noen nye murer og dermed nye bed.
Vi har endelig hvitt hus og jeg har kunnet velge blomster i svale pasteller. Ser at jeg har mye av de samme rosene som deg Mona, har f.eks New Dawn flere steder. Men jeg fikk også noen nye tips som jeg må jakte rundt etter - takk takk. Så en liten anbefaling: Ser at du ikke har Blue Moon i samlingen, den bør du google. Veldig vakker og står fint selv i regn.
Dagens blomsterbilde fra meg:
[External Image]

Og en frossen sommerblomst:
[External Image]
Dagens blomst i vintermørket og kulda blir en bukett jeg fikk av min ut(s)kårede i går, på morsdagen

Godt gjort å huske det, jeg visste ikke at det var morsdag

[External Image]
Siden jeg glemte morsdagen helt, kom jeg sterkere tilbake på Valentine-dagen. For å ikke ta helt løs, så kjøpte jeg en primula.
Det står noen små flotte påskeliljer foran huset:
[External Image]

[External Image]
<embed src="http://backend.deviantart.com/embed/view.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="450" flashvars="id=116344688&width=1337" height="447" allowscriptaccess="always"></embed>Blaaveis by ~kvinorum on deviantART
Har hatt noen nydelige uker her på Møre.Lite nedbør og dager med sol og plussgrader.
Dette har fått frem våren i folk,fugler og planter.Bilda viser planten Daphne,vet at det er et tre der blomsten kommer før blada.

Det pussige med denne planten er,at det følger med en kuldeperiode
når den blomstrer.Og at det kommer sne.Dette er sant,da jeg selv har opplevd det.
Her har det nå komt ca 10 cm med våt snø...
Tystbast heter den der :P
Ikke spis bladene eller få dem i sår, den irriterer huden ganske så effektivt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap