Mange bøtter vann.. (side 15)

De selger silikon på biltema da, der har de både svart, gjennomsiktig og hvit (tror jeg det var) Det står ikke til akvariebruk på en av typene, men resten tror jeg man kan bruke. Jeg brukte iallefal en gjennomsiktig derfra da jeg resilikonerte langs sidene i bunn nå i sommer og her lever de jo som bare det. (med unntak av de som klorerekene da har tatt)
nei, det er så vått og masse sneiler at det gadd jeg ikke :pfikk forøvrig noe stein av en kollega.
krizoo er ganske stort, 2 etasjer. men, er nok lenge siden de hadde levering for det var nesten ikke planter og de få de hadde var ikke fine. litt utplukka blant fisk og, men ikke så ille. mye fine røtter, godt utvalg av grus og sand, stein, keramikkhuler og andre pynteting. og ikkefisketing :p
orker ikke en tur til til tønsberg, dessuten tror jeg det blir vanskelig å gå dit. har bare vært der en gang, men synes å huske det kun er bilvei med stor trafikk der... skal sjekke prisen på tropefisk, så får vi se.
Har du ikke snegler i akvariet da?:-p er jo ikke noe forskjell på det.
Oki, kjipt med butikker som har lite innhold.. VAr innom en i skien i går, så ut som at de skulle stenge. Hadde ihvertfall hele akvarieracket sitt til salgs :P
jeg har IKKE iberiasnegler i karet :p sneiler med hus er ok, for de meste :p
He he :P regna med det. Hadde vært ganske ekkelt å ha sånne egentlig. Hunden min pleide å ta de med inn når han var valp, la dem halvspist på teppet og i trappa og sånn
De er ganske ekle når man tråkker barbeint på dem :P
men har kanskje vært ekkel nok nå?:P

[External Image]
bedre?
Ja var krizoodagen på lørdag så ikke så rart de er litt skrapet kanskje. Synd du ikke var der da, da var det jo en del tilbud og mulighet til å vinne et veggakvarium. Greit med to etasjer og alle de akvariene de har i andre etasje. Egentlig er det jo tre etasjer, men tredje er da kontor og lager ++. Masse plass der da, så om vestfold akvarieklubb blir veldig mye større ville det vel egentlig vært bedre å brukt krizoo som møteplass. Er stoler der å
hehe ja :p hadde rett og slett ikke mulighet med barnepass og alt det der. og jeg ville så gjerne. men men.

nå viste det seg at tropefisk ikke hadde svart silicon på lager, og webzoo tar for lang tid. min tube med gjennomsiktig silicon betalte jeg 170 kr for, ikke allverden. en på jobben sa jeg burde kjøpe syrefri silicon på en fargehandel, men vet ikke hvor trygt det er... får vel tråle horten imorra da :p
Høres ut som noe ordentlig mas du holder på med nå. Kanskje noen er i tønsberg en tur en dag som kan kjøpe på biltema for deg. Hadde jeg rukket imorgen kunne jeg stukket innom biltema i sandfjord.
mas blir det, når man ikke har lappen og må bruke buss eller beina når man skal noe :p
men, jeg jobber nærmest i sentrum, så tar meg ikke lange tiden å gå innom de 3 butikkene. vel, den ene skal slutte med fisk, de har ikke lenger fisk men har halv pris på allt utstyr. med mindre de har gått tomt nå. men skal titte
Der kan det jo hende du kommer over noen steiner da, eller kanskje no morsom grus. Er du heldig kommer du kanskje over no billig utstyr som er kjekt å ha liggende, som pumper, varmekolber ol.
ja, kjøpte eheimen min der i våres. men det er jo naturligvis ganske utplukka nå etter 4-5 måneder med halv pris på akvarieutstyr :pde hadde tetra dråpetester sist jeg var der, så får krysse fingra :p

kjøpte no utah ice idag, syns å huske at de heva gh, men skal lese litt først før jeg putter oppi til rekene og sneglene. fant to pittesmå biter, så om de ikke kan brukes, så kostet de kanskje en krone til sammen :p
dagens fangst

[External Image]
Det bør jo bli fint for fiskene. Hvor fant du den rota?
på krizoo. den er av keramikk, antar det er flere butikker som tar disse tingene inn. dog har jeg ikke sett at butikkene her i byen hadde de.

fikk tak i svart silicon, dog bare en tube, så håper det er nok :p skal tømme karet idag. fant og litt mer stein, og en ph test da min gamle var tom
men i alle dager... testen viser en ph på 9! normalt sliter jeg med å holde denne over 7... ph i krana er ca 8, måtte ta ett nødbytte tidligere i uka grunnet nitritt, og da kan ph i karet umulig vært over 7... ikke rart fiskene er litt utilpass. har ikke tilsatt natron siden forrige vanlige vannbytte, og da var ph uansett på 6.5... eneste jeg hadde i ved nødbytte var litt aquasafe, men det skal da ikke påvirke ph..
rekekaret har ph på 6.5, noe som er litt lavt. hmmm..... noe er muffens ett sted. men hvor -.-
Her:
[External Image]
En fiskemuffinspanne :P

Du har ikke lagt noen nye steiner oppi da? Hvis de har mye kalk i seg kan det jo bli fort basisk lissom
Var det i det karet du puttet Utha ice-stenene så har du antagelig forklaringen der.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap