Jørn hennings akvarie og fisker (side 15)

Jørn Henning Flåten
En stund tilbake så kom jeg over noen flotte guppyer, det var noen helt vanvittige farger på disse fiskene så disse måtte jeg bare ha.:-) ..Germany red tail..Ikke lette å ta bilde av, så kvaliteten på disse er så som så.

wow... nesten så jeg fikk lyst på guppy igjen...
Så flott at du har fått yngel på C139, jeg syns de er kjempefine (sikkert fordi de minner meg om C134 som jeg liker så godt) Får du noen yngel til overs er det bare å si ifra. Kjempeflotte guppy også, er det en endlers/guppyhybrid så passer de sikkert i vannverdiene her de også ))
C091
Det har blitt så mange varianter av guppy i dag at... Å VELDIG mange flotte varianter å få fatt på..Hei Rita ikke dum C134 nei.. Når det kommer noe ut av guppy hunnene her hjemme, så lar det seg nok ordne med noen bort til dere. I dag så plukket jeg ganske mange egg på C091.. Jeg bare håper at det vil gå bedre med eggene denne gangen. [External Image] [External Image]
Hadde en liten oppryddning i karet til mine C.Gracilis, og fant en fin gjeng med yngel. [External Image] [External Image]
En stund tilbake så kom jeg over en gruppe av C similis. Denne arten har jeg aldri hatt før, så da måtte jeg nesten ta med meg den hjem igjen syntes jeg.. En helt utrolig flott art!! [External Image] [External Image]
Hvordan kan det ha seg at jeg ikke har oppdaget denne tråden før??
Fantastiske mange flotte coryer du har må jeg si.

Gratulerer så mye med både fiske, og menneskeyngel.
Hei takker så mye for det.. CW038 gruppen la en lang remse med egg på ruten her om dagen, her skal det ikke stort mer en noen mygglarver til før de setter i gang. Jeg har en godel med yngel på denne arten nå, så her peller jeg ikke ut noen fler egg med et første. [External Image]
C113
Jeg fikk en ny spennende art her en stund tilbake..C113. Denne Scleromystax er veldig lik CW038 men mørkere i fargene. Denne gruppen fikk jeg av Paul Dixon. Denne arten blir et sted imellom 6-7 cm, så disse har forsatt noen cm til før de er fullt utvokst. [External Image]
Ser det er en stund siden du har vært her, så jeg lurer på hvordan det gikk med CW038 eggene? Fikk du mange yngel av de?
Edit: ser du har nok av de.. hehe
- Er som meg selv når det gjelder Green laserene mine, plukker ikke egg fordi det ikke er stort nok marked for disse her oppe til at jeg kan drive større oppdrett på de. :P

Synes C113 var skikkelige fine. Liker at det blir såpass størrelse på de også.

Skulle gjerne hatt mer sjeldne typer her selv, men geografisk sett så koster det nesten mer enn det smaker for min del desverre.. :P
Hei
Lisa-S
Ser det er en stund siden du har vært her, så jeg lurer på hvordan det gikk med CW038 eggene? Fikk du mange yngel av de? Edit: ser du har nok av de.. hehe - Er som meg selv når det gjelder Green laserene mine, plukker ikke egg fordi det ikke er stort nok marked for disse her oppe til at jeg kan drive større oppdrett på de. :P Synes C113 var skikkelige fine. :) Liker at det blir såpass størrelse på de også. :) Skulle gjerne hatt mer sjeldne typer her selv, men geografisk sett så koster det nesten mer enn det smaker for min del desverre.. :P
Hei.. Ja er en stund siden jeg har vært aktiv her inne, CW038 har jeg ganske mange yngel på her hjemme nå ja .. Av Scleromystax så tar jeg med noen grupper av denne arten og Barbatus på neste auksjon tenker jeg. Det har stort sett vært stille på akvarie fronten i sommer, men noe har da skjedd.. Et bilde av yngel på C091.. [External Image]
Spennende
Ganske flott og inspirerende tråd og lese igjennom.Utrolig mye flotte bilder og fisk
Å lese denne tråden er som å se sin egen ønskeliste til jul :b
Du har så mange utrolig fine coryer, og jeg må innrømme å være en smule misunnelig for at du har C.Paralellus, som jeg synes er den fineste av alle corydoras
Elo
Ganske flott og inspirerende tråd og lese igjennom.Utrolig mye flotte bilder og fisk;-)
Jeg takker så mye for det..
Marita Ekdahl
Å lese denne tråden er som å se sin egen ønskeliste til jul :b Du har så mange utrolig fine coryer, og jeg må innrømme å være en smule misunnelig for at du har C.Paralellus, som jeg synes er den fineste av alle corydoras :)
Hei takker for det.. C parallelus er helt klart en av mine favoritter også. Jeg har fått noen få yngel på denne arten som går her hjemme, men disse har jeg lovet vekk til Danmark. Arten er en av de mest uvanlige i handel, men jeg var så heldig at jeg fikk en stor gruppe av Eric Bodrock fra USA.
C boesemani
Går noen yngel oppi til C boesemaniene.. ikke dumt... [External Image]
Gratulerer med yngel på C091 og boesemaniene, det er jo superflott Du får bare si ifra hvis du har noen av de sistnevnte til overs
Takk for det.. Det er ikke mange yngla ser jeg, for nesten se hvor mange som kommer opp av de.. Men sef..
Du får det til du Jørn Synes de Corryene dine forplanter seg i ny og ne. Har ikke fått noe på de C. Goldlaserene som kommer fra deg enda, venter til jeg får de over i et eget kar. De går jo sammen med litt annet for tiden. Men ser det er mange hanner og flotte runde hunner
Kim-Martin Haugen
Du får det til du Jørn :) Synes de Corryene dine forplanter seg i ny og ne. Har ikke fått noe på de C. Goldlaserene som kommer fra deg enda, venter til jeg får de over i et eget kar. De går jo sammen med litt annet for tiden. Men ser det er mange hanner og flotte runde hunner :)
Hei Kim..Tja kommer noen fram nå og da... Skal se det løsner for gruppen din med CW010 etter hvert..
Ja fr se etter auksjonen vi skal ha nå, om jeg fr tømt det ene karet for fisk så jeg kan bruke det til et artskar til cw10, så kaldtvannsbytter og fore med noe mygglarver. Men Hvordan er det med cw10, skal man ta ut eggene der? eller klekker de i karet?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap