- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Anders' akvarierom [NR. 1] (side 15)
Anders' akvarierom [NR. 1] (side 15)
Off topic, men...
Nå blir det (endelig) snart ny, egen PC! Dette har det kriblet etter å få kjøpt i flere år, og nå skal jeg gjøre det snart. Tjente inn en del penger til bursdagen min, og i tillegg til det jeg har i lomeboka (bruker ikke bankpenger til sånne ting), blir det nok til PC
Så nå kan jeg altså snart sitte på lange helgenetter omringet av akvariene og trykke på AF! Det skal bli deilig.
Nå blir det (endelig) snart ny, egen PC! Dette har det kriblet etter å få kjøpt i flere år, og nå skal jeg gjøre det snart. Tjente inn en del penger til bursdagen min, og i tillegg til det jeg har i lomeboka (bruker ikke bankpenger til sånne ting), blir det nok til PC
Så nå kan jeg altså snart sitte på lange helgenetter omringet av akvariene og trykke på AF! Det skal bli deilig.
Postet 24.10.11 kl 15:46
Endret: 24.10.11 kl 15:47
Postet 24.10.11 kl 16:03
Postet 24.10.11 kl 16:05
Anders KasteSå nå kan jeg altså snart sitte på lange helgenetter omringet av akvariene og trykke på AF! :-) Det skal bli deilig.
Gratulerer! Det blir nok saker, tenker jeg, hehe!
Hva slags pc har du blinket deg ut? Jeg er en svoren HP tilhenger, og har hatt det hver gang i de 13 - 14 årene jeg har hatt hjemme-pc.
Postet 24.10.11 kl 16:09
Endret: 24.10.11 kl 16:10
Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt denne her eller vis du vil ha miniPC som er mer praktisk med tanke på skole og drassing på PC ville jeg kjøpt denne her.
Gode PCer for ikke en altfor dyr penge
Gode PCer for ikke en altfor dyr penge
Postet 24.10.11 kl 16:15
Takk for forslag! Må være ærlig å si at jeg ikke husker helt merkene på de PC'ene jeg fikk best inntrykk av til OK pris, dessverre. Håpløst nok Men skal rundt og kikke mer på disse, og da skal jeg skrive det ned
Skal tenke, men kommer ikke til å kjøpe det billigste, men ikke noe veeldig dyrt heller, da... 4 - 5000 omtrent er det jeg tenker, og til den prisen har jeg sett et par jeg har lyst på, egentlig. Må vel kikke litt til før jeg kjøper "det første og beste", det lønner seg nok i lengden
Skal tenke, men kommer ikke til å kjøpe det billigste, men ikke noe veeldig dyrt heller, da... 4 - 5000 omtrent er det jeg tenker, og til den prisen har jeg sett et par jeg har lyst på, egentlig. Må vel kikke litt til før jeg kjøper "det første og beste", det lønner seg nok i lengden
Postet 24.10.11 kl 16:37
Skal du ha deg en maskin som skal holde litt gå for 3999,- modellene, maskiner under 3000,- er ubrukelig til det meste. På dinside.no er det nettopp gjort en test på bærbare under 4000,- og Asus slår til igjen med mye kvalitet for pengene.
Ingen av disse maskinene er gaming-PC'er - da dobles prisen, minst…
Asus har liten feilprosent i forhold til Acer, HP og Compaq… Skulle jeg byttet ut MacBook Air'en min med en Windows maskin så hadde Asus eller Samsung (9-serien) vært det soleklare valget.
Ingen av disse maskinene er gaming-PC'er - da dobles prisen, minst…
Asus har liten feilprosent i forhold til Acer, HP og Compaq… Skulle jeg byttet ut MacBook Air'en min med en Windows maskin så hadde Asus eller Samsung (9-serien) vært det soleklare valget.
Postet 24.10.11 kl 16:41
Linda WJa for søvn er for feiginger ;o)
Hehe, egentlig er jeg absolutt ikke av den typen som mener det Jeg blir bare mer og mer glad i å sove... hehe :p Husker når jeg var mindre, da var det om og gjøre å stå opp tidlig i helgene! Var ikke sjelden jeg var oppe i 7-tiden da, nei Men nå sover jeg alltid mye lenger, sikkert mye fordi jeg er lenger oppe om kveldene også, selvfølgelig.
Har aldri vært den som mener det er om og gjøre å døgne og være våken lengst mulig... hva er vitsen, tenker jeg Men likevel legger jeg meg ikke så tidlig i helgene, da syntes jeg det er greit å sitte litt, ofte blir det å titte på spisende Coryer
Postet 24.10.11 kl 16:44
Postet 24.10.11 kl 16:48
Postet 24.10.11 kl 17:08
Mine små har lagt egg! Mine små vil si mine egenoppdrettede Corydoras panda. Så tilfeldigvis et par egg i oppvekstakvariet der akkurat. Men det var da veldig tildig å legge egg...? De største ble vel født i slutten av april, tror jeg. Jeg tror ikke det skal være noen hunner fra leksgruppen her. Det var litt artig... selv om jeg egentlig hadde håpet på å få solgt ut alle før det ble fler Corydoras panda er jo en art jeg ikke kommer til å holde lenger, så.
Postet 24.10.11 kl 20:30
Har blitt veldig glad i Corydoras caudimaculatus, egentlig Det er en liten og søt Corydoras... og litt tjukk og rund. Det er søtt
En art som etter min erfaring er ganske lite sky og skvetne, og ligger gjerne fremme eller i skyggen av Blyxa'en. Eller noen ganger inni, det er mye hulrom under De er så søte når de ligger og titter ut på verden...
(Beklager alger på glasset...)
En art som etter min erfaring er ganske lite sky og skvetne, og ligger gjerne fremme eller i skyggen av Blyxa'en. Eller noen ganger inni, det er mye hulrom under De er så søte når de ligger og titter ut på verden...
(Beklager alger på glasset...)
Postet 24.10.11 kl 20:36
Endret: 24.10.11 kl 20:37
Postet 24.10.11 kl 20:42
Kjøpte nytt fôr i dag; Tetra Discusgranulat Det ble populært blant Coryene! Jeg har fôret med det litt i oppvekstkaret (som jeg forresten nettopp så en liten yngel i, så da er det gjort), og fôret ble absolutt populært der! Næringsrikt er det jo, så perfekt for de små
Legger ut bilder av noen små som akkurat har fått litt discusfôr
Legger ut bilder av noen små som akkurat har fått litt discusfôr
Postet 24.10.11 kl 20:53
Endret: 24.10.11 kl 20:54
Postet 24.10.11 kl 20:56
Postet 24.10.11 kl 21:25
Endret: 24.10.11 kl 21:27
Postet 25.10.11 kl 07:55
Inaktiv bruker
oioioi, Anders. Kjemebra at det blir 6 karr til på deg, det vil si at du kan ha masse nye arter :P hehe. her driv jeg også og skal få tak i reol, men de er til hamstere, haha :P
Så bra den yngelen lever håper de blir flere da, så artig med green laser yngel Og riktig Tusen takk for plantene fra de, kom i dag og de tok seg vist veldig godt ut i akvariene mine. de ble store og fine så håper de klarer seg og trivdes, eneste planten som har trovdes her før var anubias og javabregner/mose, så håper de trves og vokser enda, mer Igjen Tusen takk.
Så bra den yngelen lever håper de blir flere da, så artig med green laser yngel Og riktig Tusen takk for plantene fra de, kom i dag og de tok seg vist veldig godt ut i akvariene mine. de ble store og fine så håper de klarer seg og trivdes, eneste planten som har trovdes her før var anubias og javabregner/mose, så håper de trves og vokser enda, mer Igjen Tusen takk.
Postet 26.10.11 kl 21:04
Postet 26.10.11 kl 21:06
Så bra de kom fram i dag Kristian Så det ut til at det har gått bra med dem under transporten?
Vet at du bare fikk en biiitteliten avlegger av den ene planten, jeg hadde faktisk lite av den! :p Men får håpe alt vokser seg til etterhvert, det bør de gjøre hvis de har tålt transporten
Jarle:
Ja, de er ikke lite lekre de gosseiene. Utrolig fine! Håper å få tak i den arten en dag, men det må bli den dagen i fjern framtid jeg får meg større reol... og når jeg sier fjern framtid tror jeg det kan bli snakk om lang tid også, det er nok ikke så positivt til det her i huset.
Gleder meg egentlig litt til å flytte for meg selv, for om interessen ikke endrer seg helt i løpet av få år, vet jeg at det lett kan bli mange kar da! :p
Vet at du bare fikk en biiitteliten avlegger av den ene planten, jeg hadde faktisk lite av den! :p Men får håpe alt vokser seg til etterhvert, det bør de gjøre hvis de har tålt transporten
Jarle:
Ja, de er ikke lite lekre de gosseiene. Utrolig fine! Håper å få tak i den arten en dag, men det må bli den dagen i fjern framtid jeg får meg større reol... og når jeg sier fjern framtid tror jeg det kan bli snakk om lang tid også, det er nok ikke så positivt til det her i huset.
Gleder meg egentlig litt til å flytte for meg selv, for om interessen ikke endrer seg helt i løpet av få år, vet jeg at det lett kan bli mange kar da! :p
Postet 26.10.11 kl 21:18
Endret: 26.10.11 kl 21:19