Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 15)

Inaktiv bruker
Jeg satt og så på egglegging til Pygmeusene i ste. Hvorfor tok jeg ikke frem mobilen og filma? :S Kan noen forklare det? :P
Inaktiv bruker
Har vært på rednings aksjon oppe hos svigermor kveld. Akvariet var ikke mye å skryte av. No2 på 0,5 og denne (bildene) lille stakkaren har det ikke godt.
Fiskene hadde begynt å miste fargene sine. :S Eneste som var fart i er Ancistrusene
Herr og Fru bart.
Så nå er det byttet vann og Impeller på filter er gjort rent. Den snurret ikke engang!
Vannstelt!
Inaktiv bruker
MORN! Nå har jeg egentlig vært våken siden klokka 06.00 :P Jaja.
Sitter og ser på Corygropa, Pygmeusene leker og klistrer egg over hele karret, jeg vet ikke hvorfor de gjør det, men jeg tror jo de trives. Håper iallefall på det.
Lyset er enda ikke på, men det er ganske lyst ute så jeg ser utrolig mye.
Crumpy, Min ukjente malle graver, han har gravd sånn at det har blitt tunnel under steinene og røtter. Hadde jeg kunnet skaffe en likedan som han er så han hadde fått litt selskap av det motsatte kjønn.
Inaktiv bruker
Heheh. :P fant en artig annonse på finn.no Jeg ser ingen ancistrus ;P Ser en pleco og noen slitene scalarer. :P Jaja, lov og ta feil, men lurt å vite hva man selger.
heheh gøy at pygmene leker og styrer! lar du eggene bare være der de er og styrer seg selv?
Inaktiv bruker
Heheh, ja det er kjempe trivelig.
Ja, jeg orker ikke pukke alle. det blir så mye styr. :P
Så håper jeg bare på det beste.
Inaktiv bruker
Nå er barben i barbehimmelen. Jeg hadde ikke hjerte til og se på at stakkaren svømte i sirkel oppned. Kakk i hode og av med det og rett i søpla.
Ser at finneråten til Neontetra ene har minken! JOHO!
;D

Det KRYR av pygmeus yngel :S Skjønner ikke hvor dette skal ende. Håper de tar en pause snart ellers så må jeg begynne å knuse eggene med engang de er lagt.
Sier bare at de må spare på kruttet. :O

18000,- Koster Saltvanns akvariet. 3 månder så har jeg det! HAHAH! Jeg jobber meg GAL! Men nå tar jeg kveld, opp klokka 06,00 i morgen også.
FØRST litt natt lysing i akvariet. ;P
Saltvann er så fasinerende, så fargerikt! MEN sinnsykt dyrt ):
Inaktiv bruker
480L til 18000,- Det er billig
Skulle jeg byggd om et 420L så hadde det kommet på 30-40 tusen :S Det er Dyrt, men en bilen min koster. :P
Da var det jo litt billig ja :P Har lyst til å forslå å selge bilen til fordel for akvarium, men om det er den man bruker frem og tilbake til jobb så blir det problematisk!
Inaktiv bruker
Har prøvd det. :O Ingen som vil ha en sliten gammel Audi 100 c4
Jeg går på jobb jeg 500 meter, så det er ikke noe problem. Sykkel har jeg også. ^^ Kosta faktisk mer en bilen den også... :S Jeg er flik å kjøpe ALT for dyre ting. Kanskje jeg skulle selge Fjernstyrt bilen min? Den er sikkert verdt 8000,- (Ga 10 000,-) ;O
SLØSING. Men så kjøpte jeg den Før jeg begynte med akvarium.
Hehe, skal egentlig ikke si noe om å selge bil. Sitter med motorsykkel i garasjen selv, og 300 meter til skolen. humm humm.

Selge eller ikke selge, 8000 er jo en god hjelp til 18000,- bare 10 k igjen da :o
Inaktiv bruker
ja, det er et stykke. jeg kan jo prøve å finne mer "Skrot" og selge.
Har mye jeg kan kvitte meg med.
Spock
Det KRYR av pygmeus yngel :S Skjønner ikke hvor dette skal ende. Håper de tar en pause snart ellers så må jeg begynne å knuse eggene med engang de er lagt. :( Sier bare at de må spare på kruttet. :OP


Tror ikke du trenger å gå så drastisk til verks, husk det er bare en liten andel av de som klekker som faktisk vokser opp og overlever i lengden når du lar dem gå i kar med annen fisk og ikke i rent oppdrettskar.

Vær obs på temperatur ved neste vanbytte, tror nok ikke disse små er like glad i senket temperatur etc som de voksne...
Inaktiv bruker
^^ er bare kuhlii ålene som smaker på eggene, L-Malla er for opptatt med graving :P
Ja, det er sant, litt greit egentlig, siden det blir bar flere og flere egg.

Jeg bruker å koke vann som jeg blander i det kalle så jeg får samme tempen.
Inaktiv bruker
Noen som tar utfordringen og bygger akvarium til en sånn en? ;P hahah Stor fisk ja!
Det hadde vært karet sitt ja!
Inaktiv bruker
Ja, det kunne blitt litt av en "gullfiskbolle!" :P heheh
De har gjort det i Georgia Aquarium i Atlanta.
Krever litt vann da... denne tanken rommer 24 millioner liter vann...



Inaktiv bruker
NICE! Dit skulle jeg likt å dra. Det er noen liter vann ja... :O
24Millioner liter. Glasset er sikkert en meter i tykkelse. ;P
480Liter saltvann ble plutselig så stusselig, 23999520 ganger mer vann. :P
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap