- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 150)
Tropheus Bilder (side 150)
Postet 06.02.09 kl 00:41
saffenSier grattis med lek jeg 2nelise... håper det kommer noen små troll bebiser da hehe tiden vil vise.. men morro er det jo uannsett da så...
Hehe, takk takk. Jeg er faktisk litt usikker på om hun tygger fortsatt, klarer ikke å se hvem som evt. tygger. Godt å høre at det kan gå gærnt de første gangene da. Vi får se etterhvert, kanskje det vokser frem en pose under kjakan på en av de.
Uansett veldig artig at de gikk i lek, og lek var det garantert da hunn hadde eggleggingsrøret ute og jeg så selv at hun plukket opp egg i munnen sin.
Kanskje hun valgte feil hann? Det var mye styr i karet før hun bestemte seg. Begge de dominante hannene som har sin hule på hver kant av karet fikk sjarmere henne, men til slutt så valgte hun den minste av de to. Kanskje han er for ung - at han bare skyter løskrutt LOL
Holder dere oppdatert hvis det skjer noe ihvertfall
Postet 06.02.09 kl 07:50
Postet 07.02.09 kl 01:10
Ja det var vel sammen med buluene om eg ikke husker helt feil? Men de jeg har spurt (inkl kristian) har rådet å ikke ha de sammen med tropheus. Simocromisen er visstnok mye hissigere. Så de passer ikke så godt sammen.
Det er synd da. De er jo super flotte. Skal selv kjøpe meg en gruppe på 25 stk noen som har noen formening om hvor stort kar 25 stk simoer trenger?
Har du simocromis Kimes?
Og har du bestemt deg for hvilke troffer du skal ha?
Det er synd da. De er jo super flotte. Skal selv kjøpe meg en gruppe på 25 stk noen som har noen formening om hvor stort kar 25 stk simoer trenger?
Har du simocromis Kimes?
Og har du bestemt deg for hvilke troffer du skal ha?
Postet 07.02.09 kl 11:42
Endret: 07.02.09 kl 11:43
Postet 07.02.09 kl 11:48
Jeg hadde simochromisene med bulu points ja, men det gikk ikke noe særlig.. Det fungerte fint i starten, men måtte kvitte meg med dem etter ganske kort tid. De er den mest hissige fisken jeg noen sinne har hatt.. Den dominante hannen lekte ikke, men voldtok de tre damene sine.. Troffene ble undertrykket og sluttet med lek..
Jeg tror simochromiser enten burde gå veldig tett, med stoooore petroer eller alene. Desto større kar, desto bedre vil jeg tro.. Jeg har ikke noe erfaring med store grupper, men få anbefales hvertfall ikke! Hannen jagde hunnene to akvarielengder før han ga seg, så det blir jo 4 m det Så et 400x100x70 kar er sikkert fint
Men, det er drittfine fisker med ordentlig holdning!
Jeg tror simochromiser enten burde gå veldig tett, med stoooore petroer eller alene. Desto større kar, desto bedre vil jeg tro.. Jeg har ikke noe erfaring med store grupper, men få anbefales hvertfall ikke! Hannen jagde hunnene to akvarielengder før han ga seg, så det blir jo 4 m det Så et 400x100x70 kar er sikkert fint
Men, det er drittfine fisker med ordentlig holdning!
Postet 07.02.09 kl 12:20
Postet 07.02.09 kl 12:33
Kristian HennigJeg hadde simochromisene med bulu points ja, men det gikk ikke noe særlig.. Det fungerte fint i starten, men måtte kvitte meg med dem etter ganske kort tid. De er den mest hissige fisken jeg noen sinne har hatt.. Den dominante hannen lekte ikke, men voldtok de tre damene sine.. Troffene ble undertrykket og sluttet med lek.. Jeg tror simochromiser enten burde gå veldig tett, med stoooore petroer eller alene. Desto større kar, desto bedre vil jeg tro.. Jeg har ikke noe erfaring med store grupper, men få anbefales hvertfall ikke! Hannen jagde hunnene to akvarielengder før han ga seg, så det blir jo 4 m det;) Så et 400x100x70 kar er sikkert fint;);) Men, det er drittfine fisker med ordentlig holdning!
Hva tror du om 25 stk i en 600 liter? noen andre fisker de kan gå sammen med? Som jeg kan supplere opp med? Er de store? Redd det blir litt tomt med 25 stk i 600 liter...
Postet 07.02.09 kl 12:50
Vibsi[QUOTE=Kristian Hennig]Jeg hadde simochromisene med bulu points ja, men det gikk ikke noe særlig.. Det fungerte fint i starten, men måtte kvitte meg med dem etter ganske kort tid. De er den mest hissige fisken jeg noen sinne har hatt.. Den dominante hannen lekte ikke, men voldtok de tre damene sine.. Troffene ble undertrykket og sluttet med lek.. Jeg tror simochromiser enten burde gå veldig tett, med stoooore petroer eller alene. Desto større kar, desto bedre vil jeg tro.. Jeg har ikke noe erfaring med store grupper, men få anbefales hvertfall ikke! Hannen jagde hunnene to akvarielengder før han ga seg, så det blir jo 4 m det;) Så et 400x100x70 kar er sikkert fint;);) Men, det er drittfine fisker med ordentlig holdning!
Hva tror du om 25 stk i en 600 liter? noen andre fisker de kan gå sammen med? Som jeg kan supplere opp med? Er de store? Redd det blir litt tomt med 25 stk i 600 liter...
Husk, disse blir fort opp mot 20 cm.. Tror maks størrelse er 22-23 cm på hanner. Du kan ha de med store hissige petroer, men trewene til Roger klarer ikke stå opp mot de.. Så du må få tak i en variant med litt mer krutt! Feks moshi, macrognathus, texas osv..
Peter Nemeth i stockholm har moshier og texas til salgs.. Blir litt lang reisevei, men kansje du får han til å hive de på flyet? Eller kansje bare ta flyet selv? God pris var det også!
Postet 07.02.09 kl 13:08
Ja så han hadde masse petroer tilsalgs. Venter på noen godbiter fra sverige i sommer så må vel spare opp til det hehe. Men visst de blir så store så tror eg at eg prøver med 25 stk i 600 literen. Går ikke det så får eg prøve de i 530 literen i gangen Spennende å prøve noen nye fisker
Blir jo bra size på de visst de blir 22-23 cm
Har du noe nytt på gang du da Kristian?
Blir jo bra size på de visst de blir 22-23 cm
Har du noe nytt på gang du da Kristian?
Postet 07.02.09 kl 13:14
Postet 07.02.09 kl 13:43
Kristian HennigNei, egentlig ikke.. Driver å starter opp en elos saltvannsakvarie, men det er "stille" omdagen.. Nkondene er jeg veldig fornøyd med, så det blir ikke noe nytt før riktig kjøper dukker opp. Har lyst på en black variant igjen jeg.. Eventuelt supplere opp molirogruppa.. Red belly fra svergie eller?
Jepp Håper eg får kjøpe den voksne gruppen hans også. Visst ikke så vurderer vi kapampa eller noe annet spennende som få eller helst ingen har hatt hehe
Du kan få kjøpe de 18 stk moliroene som vi har her da. Men du har vel ikke plass nå. Trenger karet til de nye simoene..Om noen andre er int så er det bare å ta kontakt pr mail eller sms 95119431
Kan ligger med noen friste bilder ;P
Bildene er faktisk ikke gjort noe med..de er helt sykt røde.
For tiden er de litt bleik, men det går 18 stk i 600 liter...altfor få.
Postet 07.02.09 kl 13:52
Endret: 07.02.09 kl 13:54
Postet 07.02.09 kl 14:09
Kan love deg en ting Vibeke.
Din 600 liter blir ikke "tom" med 25 simochromiser.
De går i en 600 liter i dag og tar stooor plass enda de største hannene bare er 10 cm.
Det er hele tiden 5-6 hunner som tyger og fire dominante hanner som lyser i alle regnbuens farger.
Gled deg
Tror ikke det er det smarteste trekket å ha bright red og moliro i samme burken))
Din 600 liter blir ikke "tom" med 25 simochromiser.
De går i en 600 liter i dag og tar stooor plass enda de største hannene bare er 10 cm.
Det er hele tiden 5-6 hunner som tyger og fire dominante hanner som lyser i alle regnbuens farger.
Gled deg
Tror ikke det er det smarteste trekket å ha bright red og moliro i samme burken))
Postet 07.02.09 kl 14:11
Endret: 07.02.09 kl 14:15
Postet 07.02.09 kl 14:22
Roger KaasaKan love deg en ting Vibeke. Din 600 liter blir ikke "tom" med 25 simochromiser. De går i en 600 liter i dag og tar stooor plass enda de største hannene bare er 10 cm. Det er hele tiden 5-6 hunner som tyger og fire dominante hanner som lyser i alle regnbuens farger. Gled deg:) Tror ikke det er det smarteste trekket å ha bright red og moliro i samme burken:)))
"ka e de dåå"? Hehe.. ja gleder meg! Blir flott! Graver de? Har grus i karet idag men vil bytte ut til sand.
Postet 07.02.09 kl 14:25
VibsiDet er ikke lurt å blande red varianter da disse lett kan krysse seg...HAr lagt ut annonse nå. Men som sagt,ikke bland de!
Nei, då satse eg heller på at Kristian ikkje får solgt N`kondene sine før eg har råd og plass til å kjøpe dem
Men burde ikke være problemer for deg å få solgt disse røde, de er jo så nydelige. Hva med å annonsere i Sverige også? Har liksom fått litt for meg at Tropheus miljøet er større i Sverige enn Norge - eller?
Postet 07.02.09 kl 14:39
Jeg har pr. idag 15 stykk som går i en 1200 liter. De største er rundt 10cm, og jeg begynner å se at det er et heftig temperament på de.
Hadde håpet at jeg kunne ta de med meg når jeg flytter, og må ha et mindre kar, men da er det kanskje i overkant optimistisk å håpe på at det går greit sammen med troffer i et mindre kar.
Jeg har ikke bestemt meg helt for hva slags troffer jeg vil ha enda nei. Vender stadig tilbake til "Kiriza", men har ikke bestemt meg helt enda. Er lenge til jeg har karet de skal gå i klart uansett så har god tid.
Hadde håpet at jeg kunne ta de med meg når jeg flytter, og må ha et mindre kar, men da er det kanskje i overkant optimistisk å håpe på at det går greit sammen med troffer i et mindre kar.
Jeg har ikke bestemt meg helt for hva slags troffer jeg vil ha enda nei. Vender stadig tilbake til "Kiriza", men har ikke bestemt meg helt enda. Er lenge til jeg har karet de skal gå i klart uansett så har god tid.
Postet 07.02.09 kl 14:40
Postet 07.02.09 kl 14:53
Postet 07.02.09 kl 16:05