Tropheus Bilder (side 152)

Vidar Alfei
Så lenge du øker sakte, men sikkert så skal det ikke bli noe problem. Du får gradvis øke mengden, men hvor mye og over hvor lang tid er det ingen fasit egentli

Hva med dine, legger de mye møkk fra seg? Hvor ofte slammer du og bytter vann på dine?
De møkker ikke noe mer enn vanlig.
Jeg skifter 30-40% hver uke ellers så slammer jeg 2-3 ganger i året ca.

Men alle akvariene min har overdimensjonert filterkapasitet.
Vibsi
disse passer vårt hus og ikke minst fiskene når vi er borte. nitro øverst 3år ayla i midten 6år tequila nederst 2år

Må legge inn bilder av min også jeg, selv om det er way off topic

Amstaffen er en gammel småsyk gubbe på snart 7 år som heter Charlie
Måtte legge inn et bilde av bulldoggen vi hadde også jeg, selv om han måtte avlives.
Töddel rakk å bli 1,5 år før han måtte forlate oss.

Reptilfrelst:

Det er en amerikansk bulldog. Töddel het han.

On topic:
Hvor stor filterkapasitet er det dere opererer med på karene deres?

kimes
Hvor stor filterkapasitet er det dere opererer med på karene deres?

325 liter - 2x Eheim 2026
530 liter - 1x Eheim 2080 og 1x Eheim 2028
60 liter - 1x Eheim 2026
271 liter - 1x Eheim 2026

Reolen som skal opp med 3x 250 litere skal få innvendige filtermoduler.
her var det mye flotte hunder jeg har selv 2 hann staffordshire bullterriere (far og sønn).
i min 540 bruker jeg 2 powerheads i moduler med 75L bioballer, 1 fluval fx5 og midlertidig 2 fluval 4+ (skal byttes ut i en sunsun sirk. pumpe som tar 5000 l/t.
vi har filter i modulene i 720 det blir tilsammen 38 liter filtermasse volum,.
aå har vi fx 5 i 600 literen
så har vi den store Eheim pumpa i 530 literen husker ikke hva den heter, den med 2 inn og 1 ut. proff3 så det nr som jeg ikke husker
420 literen har 80 liter filtervolum bak karet.

de hjemmelagde filtrene innholder bioballer blåfilt og filtervatt. drives av powerhead på 2000l
tenkte jeg skulle prøve å holde meg til troffer, men det er visst mange med hund her også

far øverst (Uno)

sønn nederst (Quattro)
Hei godt folk. Jeg tenker at det kan være interesant å høre med dere om hva er deres rekord på antall yngel på en hun Tropheus. Min var 16 på Ikola.
vi har 19 på moliroen og 17 på kirizaen
badat
Hei godt folk. Jeg tenker at det kan være interesant å høre med dere om hva er deres rekord på antall yngel på en hun Tropheus. Min var 16 på Ikola.

Tenker du da dersom yngelen kommer fra stripping eller spytting?
vi strippet moliroen og kirizaen spyttet selv
Vidar Alfei
[QUOTE=badat]Hei godt folk. Jeg tenker at det kan være interesant å høre med dere om hva er deres rekord på antall yngel på en hun Tropheus. Min var 16 på Ikola.

Tenker du da dersom yngelen kommer fra stripping eller spytting?

Det er det samme. Her tenkte jeg på antall yngel en hun Tropheus klarer å bære i munnen sin ved sitt "svangeskap".
Vibsi
vi strippet moliroen og kirizaen spyttet selv

Hvor store er Moliro og Kiriza hunnene da Vibeke? Mine største Ikola hunner er rundt 12 cm.
moliroen ligger nok på det samme som dine ikola, men kirizaen var nok opp mot 13 til 14cm
Sånn.. Det må bli det siste hundebildet fra min side.. Dette er jo faktisk en fiskeside! Vår to ridgebacker som dessverre er på et bedre sted..
[External Image]
vi kan vel kalle denne tråden en allsidig tråd hehe.

noe nytt i kristian sitt kar fortiden?
noen nye planer, kjenner noen som sikler på nkondene dine her i bergen

se om ikke vi har en liten plan er, men veit ikke om den går i boks før i morgen, det er snakk om dødar fisker av den store typen

og nå må moliroene ut uansett vi som skulle beholde de, men noe annet kommer i veien. magnar skal ha de ynglene vi har så det er 17 voksne eventuelt litt +++++ noen som er interesert?
Har 3 Canary Cheek med egg gående.
Reptilfrelst
[QUOTE=2nelise]Oi Vibeke. Hva skal du ha for denne gruppen, og vil de kunne gå sammen med mine ca 20-22 stk. i 450 literen?

for å sette ting litt på spissen her.. er ikke dette bedre egnet som kjøp/salg annonse, eller kanskje msn passer? dette er strengt tatt en bildetråd og har ikke noen sammenheng med kjøp/salg.

Mvh den evige kverulant

Jeg tror nok at grunnen til at kjøp og salg blir spurte om her på tråden før en legger ut annonse er fordi en vil at personer med erfaring først kan kjøpe eller selge fisker.

Å stille spørsmål på denne måten er gjort tidligere i tråden også, så til dere "nye" i tråden her er det en fordel om dere begynner på start og leser hele tråden og ser hva som er skrevet.

Det er klart at tråden heter "Tropheus bilder" som topic, men allerede fra start så kunne en ha endret tittelen.
2nelise: takk, bilder kommer om noen dager. de styrer så mye og fargene endrer seg hele tiden.
kommer som du sier når de har roet seg.
ang topic/off topic så har ikke jeg noe imot denslags, men påpeker bare, som andre har nevnt tidligere at dette ikke er første gang.

Vidar: jeg har lest hvert eneste innlegg i denne tråden (om du siktet til meg.

O.T (igjen): takker for mat og medesiner vidar, kom først i dag.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap