- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 152)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 152)
Postet 19.07.12 kl 23:19
Postet 19.07.12 kl 23:23
Sølvi GullaksenMen de beveger seg som makker uæhhh ,nei takker meg til artemia som jeg omsider har klart å venne meg til ;) Åssen går det med flytteplanene?
Flyttet siste flyttelasset i slutten av juni. Bor og jobber nå i Trondheim. Skal begynne å se etter bolig når samboer har fått seg jobb(sko, foto butikk hvis noen leser dette).
Så gleder meg til å få bolig samt kjøpe inn akvarium. Savner vann. Har vært på dyrebutikker en del samt hos min bror som har 2 akvarium gående.
Skal du på Trondheimstur da? Må huske å gi beskjed i tide slik at du kan ta med noen hærligheter oppover
Espen
Postet 19.07.12 kl 23:33
Mikromark skal ikke stå i kjøleskapet, da hadde jeg måttet flytte ut i garasjen Kan ikke tenke meg rensligere levendefor egentlig, og med brillene av ser jeg ikke engang at de krivler. Glassbolle med litt fast babygrøt, et lite sukkerdryss og tørrgjær, og q-tips rundt kanten fordi de kryper ut av grøten helt selv når det blir lyst, superenkelt! Og nesten ikke ekkelt i det hele tatt fordi de er så bittesmå. Jeg har virkelig helt dilla når det kommer til skrekkfilmkryp, så tåler jeg det...
Postet 20.07.12 kl 03:33
Endret: 20.07.12 kl 03:34
Har nok dessverre fobi for larver,mark osv. så det blir nok ikk micro-orm her i huset uansett hvor mye dere prøver å overbevise meg
Mer håper at andre prøver det likevel
Til deg Espen ,godt at du har kommet deg tilbake til hjembyen din.Håper dere finner bolig og samboer jobb snart slik at du kan oppta akvariehobbyen din igjen.
Men Trondheimstur på meg blir det vel lenge til da sønnen m/famile har flyttet tilbake hit ,hvilket jeg er veldig fornøyd med
Mer håper at andre prøver det likevel
Til deg Espen ,godt at du har kommet deg tilbake til hjembyen din.Håper dere finner bolig og samboer jobb snart slik at du kan oppta akvariehobbyen din igjen.
Men Trondheimstur på meg blir det vel lenge til da sønnen m/famile har flyttet tilbake hit ,hvilket jeg er veldig fornøyd med
Postet 20.07.12 kl 10:03
Postet 20.07.12 kl 14:03
Endret: 20.07.12 kl 14:04
Postet 20.07.12 kl 14:32
Jammen tror jeg at den ene biereker går med rogn nå
Har hatt en som har gått med rogn tidligere, men aldri sett noe rekebabyer. Har nok sammenheng med at det har gått Guppyer i samme kar .disse er nå flyttet over i et annet kar så da er det større håp om at det kan bli noen småttiser etterhvert. Har hatt litt frafall på disse i ferien så håper å kumme øke bestanden litt.
Har hatt en som har gått med rogn tidligere, men aldri sett noe rekebabyer. Har nok sammenheng med at det har gått Guppyer i samme kar .disse er nå flyttet over i et annet kar så da er det større håp om at det kan bli noen småttiser etterhvert. Har hatt litt frafall på disse i ferien så håper å kumme øke bestanden litt.
Postet 23.07.12 kl 13:19
Disse C121 er bare ustoppelig når det gjelder egglegging ,har jeg tatt et vannbytte så går det en dag eller to og de er i gang igjen.
Dvs. sist gang jeg gjorde det ,for 2 dager siden, så var de i gang allerede ved siste vannbøtte. Om de var begynt før vet jeg ikke ,men så ikke tendenser til lek i forkant. Oppdaget bare når nesten alt vannt var fylt på at en hunne for avgårde for å plassere et egg . Så i dag tok jeg ut noen blader og eikeløv med egg og plasserte i karet på pc-rommet. Dette karet huser bare noen få småttiser fra før ,så her kan nye yngel vokse opp.
Har gått å ergret meg noe voldsomt på den pumpa som sp.black går i for øyeblikket .
Det er en diger kloss med blå(svart)filtermatte som det er satt en maxijet-pumpe i.Men siden den ikke kan reguleres ,så blir det reine orkanen oppi der og planter og alt fyker vegg i mellom. Tror ikke fiskene synes det er særlig stas heller ,så i dag tok jeg den ut. for øyeblikket går de der uten pumpe og ser ut til å storkose seg med litt roligere vann. Skal sette inn en Fluval3plus om ikke så lenge ,den skal bare få godgjøre seg med masse filtergørr først.
Dvs. sist gang jeg gjorde det ,for 2 dager siden, så var de i gang allerede ved siste vannbøtte. Om de var begynt før vet jeg ikke ,men så ikke tendenser til lek i forkant. Oppdaget bare når nesten alt vannt var fylt på at en hunne for avgårde for å plassere et egg . Så i dag tok jeg ut noen blader og eikeløv med egg og plasserte i karet på pc-rommet. Dette karet huser bare noen få småttiser fra før ,så her kan nye yngel vokse opp.
Har gått å ergret meg noe voldsomt på den pumpa som sp.black går i for øyeblikket .
Det er en diger kloss med blå(svart)filtermatte som det er satt en maxijet-pumpe i.Men siden den ikke kan reguleres ,så blir det reine orkanen oppi der og planter og alt fyker vegg i mellom. Tror ikke fiskene synes det er særlig stas heller ,så i dag tok jeg den ut. for øyeblikket går de der uten pumpe og ser ut til å storkose seg med litt roligere vann. Skal sette inn en Fluval3plus om ikke så lenge ,den skal bare få godgjøre seg med masse filtergørr først.
Postet 31.07.12 kl 12:39
Måtte bare si at jeg endte opp med å bestille en mikroorm kultur jeg også, ågiid det så litt lettere ut enn artemia og sånt..virker så kronglete for surrehoder som meg.
Hehehe, coryer er så herlige når de suser rundt ved vannbytte! Får håpe det blir noe småttiser av all denne lekinga og eggleggingen.
Hehehe, coryer er så herlige når de suser rundt ved vannbytte! Får håpe det blir noe småttiser av all denne lekinga og eggleggingen.
Postet 31.07.12 kl 14:12
Blir forhåpentligvis noen småttiser denne gangen og ,har de i omtrent alle størreslser nå .
Men egentlig bra at de ikke legger så mange egg om gangen siden de "verper" stadig vekk
Ønsker deg ellers lykke til med micro-ormene , synes dere som holder på med dette er tøffe . Selv klarer jeg ikke tenke tanken engang
I dag har jeg vært å bestilt meg nye progressive briller ,ikke en billig fornøyelse akkurat.
Men siden de jeg har klarte å bli overkjørt i ferien he he ,så er ikke valget så veldig stort.
Så ser frem til å få de da jeg sliter for tiden med ødelagt brille.
Men egentlig bra at de ikke legger så mange egg om gangen siden de "verper" stadig vekk
Ønsker deg ellers lykke til med micro-ormene , synes dere som holder på med dette er tøffe . Selv klarer jeg ikke tenke tanken engang
I dag har jeg vært å bestilt meg nye progressive briller ,ikke en billig fornøyelse akkurat.
Men siden de jeg har klarte å bli overkjørt i ferien he he ,så er ikke valget så veldig stort.
Så ser frem til å få de da jeg sliter for tiden med ødelagt brille.
Postet 31.07.12 kl 21:58
Postet 31.07.12 kl 22:23
Er nok det og en vil jo gjerne at de skal se litt bra ut også
Denne gangen bestilte jeg også litt dempet glass ,så blir spennende hvordan det blir.
Men var jo egentlig heldig og da de har 73 prosent avslag på alle innfatningene ,hjelper litt på det da
Overkjørte briller ja ,i fjor ble et par tråkket på i gresset, så farlig med ferier .
Nå har jeg tegnet forsikring på de nye (etter anbefaling av betjeningen he he ) så jeg er bedre rustet til neste gang
Denne gangen bestilte jeg også litt dempet glass ,så blir spennende hvordan det blir.
Men var jo egentlig heldig og da de har 73 prosent avslag på alle innfatningene ,hjelper litt på det da
Overkjørte briller ja ,i fjor ble et par tråkket på i gresset, så farlig med ferier .
Nå har jeg tegnet forsikring på de nye (etter anbefaling av betjeningen he he ) så jeg er bedre rustet til neste gang
Postet 31.07.12 kl 22:36
Endret: 31.07.12 kl 22:40
Postet 31.07.12 kl 23:00
Postet 31.07.12 kl 23:16
Endret: 31.07.12 kl 23:38
Postet 01.08.12 kl 00:12
Postet 01.08.12 kl 00:21
Postet 01.08.12 kl 08:32
Da har vi igjen vært hos Patty i Arken zoo og fått stelt vovsen ,klippet klør,barbering i ansiktet mm. Er bare sååå fasinert av hva hun klarer å få til med disse hundene ,snakk om hundevisker.
Allerede nå tredje gang, har hunden snudd fra å være livredd barbermaskin,saks osv. og vært umulig å få gjort noe med,til en mye roligere hund som i dag fant seg i det meste. Det er bare så utrolig godt at hunden klarer å roe seg ned og ikke være så redd lenger. Så er bare utrolig takknemlig og glad for at jeg ble tipset om henne.
Får og trent opp litt engelskkunnskaper ,ikke dumt det heller
Allerede nå tredje gang, har hunden snudd fra å være livredd barbermaskin,saks osv. og vært umulig å få gjort noe med,til en mye roligere hund som i dag fant seg i det meste. Det er bare så utrolig godt at hunden klarer å roe seg ned og ikke være så redd lenger. Så er bare utrolig takknemlig og glad for at jeg ble tipset om henne.
Får og trent opp litt engelskkunnskaper ,ikke dumt det heller
Postet 07.08.12 kl 22:09
Endret: 07.08.12 kl 22:10
Postet 07.08.12 kl 22:30
Endret: 07.08.12 kl 22:31