Sissis våte drømmer (side 152)

I dag har de 8 største bilineatus-ynglene flyttet fra Barnehagen og over i Ny-Poteten. Såg etterpå at det var et par til som er store nok til å bli med, men det får bli neste runde. Føler at 8 er ei passe gruppe å legge ut for salg, og nå er det nok ikke så lenge til de er klare til å forlate redet. Det vil bli rart det; å selge sine første cory-yngel...

Betta-yngelen (ca 1cm og tjukk) som går der syns ihvertfall det var veldig spennende med besøk av andre småttinger, og den så ut til å sette pris på at bunnen ble dekket av eikelauv og filtergrums

Hm... Honningene har lekt i Trollskogen, og hannen passer både egg og bittesmå yngel ser jeg. Men jeg må bytte vann i kveld, for i morra reiser jeg på fjellet. Skal prøve å være veldig forsiktig...
oi så spennende, og typisk - hehe! honninggurami har jeg jaggu lyst å prøve endag, hvordan er dine med andre fisk?
Ser ut til å gå bra med alle fiskene her; coryene flørter, og kampfiskene leker. Mallene sutter, og stimfiskene vimser vakre rundt omkring.
Godt å se at det er så mange innsendte bidrag til fotokonken at mitt "krampeinnsendte i siste liten"-bilde ikke kom gjennom nåløyet. Hadde jo glemt hele greia, og måtte sende inn ett som ikke var publisert, bare sånn for å være sikker på at de fikk nok bidrag.

Rekene formerer seg som bare det i Godteskåla, selv om de deler kar med både bettaer og guramier...
[External Image]
En sjenert liten Brochis:
[External Image]
Risfisk?
Har fått spørsmål om risfisk er noe for meg, siden jeg er så glad i små knøtt. Kanskje jeg skal prøve? Er Oryzias woworae det er snakk om, og de ser jo veldig tøffe ut...
To ting å rapportere i dag:

Fikk ebay-pakke i postkassa. Disse tre små svampfilterne kostet meg "hele" 7 dollar, fritt tilsendt i en enorm mengde bobleplast
[External Image]

Og så har risfiskene kommet! Rett fra Imazo, via Terjes Tropefisk. Mye billigere det enn å handle i butikk

Men de er mye større enn jeg trodde! I basen er de jo beskrevet som en liten fisk, men det er de ikke i min verden. Regner med at jeg blir sjarmert uansett, for disse har stooore øyne, som virkelig seeer på deg...
[External Image]
[External Image]
Oi de var flotte!!

spørsmål; fra imazo og rett til din postkasse eller..? Er så uttafor når det gjelder alle disse dyrebutikknavnene, vet sjeldent om det er snakk om nettbutikk eller faktisk butikk - haha. Er Terjes Tropefisk en faktisk butikk?
He, he Grapejuice. Imazo er de som leverer det meste av fisk til butikkene nord for Dovre, et svensk importfirma. Terje er en i klubben som har et lite firma. Han kjøper fra Imazo på lik linje med butikkene, og han gir meg mye bedre pris enn butikkene gjør. Han får kasse med fisk fra transportøren til Imazo, og ringer så smilende på min dør
Haha, selvfølgelig! Når jeg tenker meg om er det jo ikke første gangen jeg har hørt det. Men for et perfekt opplegg! Sukk.
Har laget utvendige bakgrunner igjen; en til Trollskogen, og en til mitt evigvarende prosjekt...

Tenk at Trollskogen ble månedens akvarium, og det før jeg rakk å ordne med bakgrunn! Sånt gir en virkelig et spark bak.
[External Image]
[External Image]
Også denne gangen har jeg "malt fast" knøvlet tørkerull på ei papplate. Fargene jeg har brukt er svart, hvitt, gull og oker; valgt for å passe til den selvplukkede skiferen på de innvendige filterskjulerne.
[External Image]
Strålende! Men litt æsj også, for jeg hadde vel en plan om samme bakgrunn i samtlige reolkar. Har Sissimorskifer til L-mallekaret - nå må jeg tenke...
Jeg skvetter så veldig hver gang den største viftereka har skiftet skall! Kanskje ikke så rart, når den legger igjen sånt som dette:
[External Image]
Med vifter og alt!
[External Image]
Veldig rød og flott rett etter hamskiftet. Denne reka er virkelig stooor...
[External Image]
Jeg glemmer ikke den gangen jeg hadde mangrovekrabbe, og den la igjen et helt perfekt skall. Det så ut som ei hel krabbe, og det var kun i øynene man så at det ikke var noen hjemme. Jeg grubla en stund over hvorfor det var to krabber i karet mitt...
Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke gidde å finne fram bildet, men jeg gjorde det likevel. Det vises ikke så godt av bildet, men det eneste stedet man kunne se at det ikke var noen hjemme i skallet, var i øynene.
[External Image]
Får frysninger av disse bildene, hahah syns slike tomme "skall" er så gyyyyselig. (men fascinerende) :P
Fiskeflytt... igjen...
Har flyttet litt på fisk igjen i dag; noe er planlagt lenge, noe er test, og noe er klargjøring for ny fisk som kommer i morra.

Dorthe kjeder seg tydeligvis som single i Speilsalen, for hun har begynt å plage lakrisene. Velger derfor å flytte henne sammen med Edvald igjen, som for tiden holder til i Asylet. Der gikk Rut også, så nå er hun på tur over til Halvor i Stor-Poteten. Rut er bitteliten, og så snill som dagen er lang, så satser på at hun ikke utgjør noen fare for yngelen til Halvor og Fiona som går der. Den er nå ca 1 cm, og begynner å få rødlige finner.

Inn i Stor-Poteten har også de to gjenlevende Tukanoene flyttet inn. Fryktet at det ble et skikkelig styr å få de ut fra jungelen i Trollskogen, men viste seg å være lekende lett! Var bare å gi dem noe godt, for så å plukke dem opp med håven

Nå barter de lykkelig rundt sammen med 8 unge bilineatus...


[External Image]
Nesten flaut å legge ut slike bilder, når en ser hva andre får til. Men pytt; dårlige bilder er vel bedre enn ingen bilder? Og dyrt fotoutstyr er ikke på prioriteringslista...
[External Image]
I morra kommer det nusselige viltfangede triller i hus, så da må jeg gjøre klart. Bestemte meg for å ha disse i Lekegrinda til å begynne med, sammen med concolorene. Da måtte jeg bare brette opp ermene og flytte mallene.

De tre L201 skulle jo ha flyttet over i Fødestua for lenge siden, men det er virkelig et prosjekt. Måtte tømme karet fullstendig selvfølgelig, og det å overtale ei malle til å komme ut fra sprekken i rota er ikke lett!

Syns de har vokst siden jeg så de skikkelig sist, altså da jeg slapp de uti i høst. Men kjønsfordelig da tro? Syns den med de største prikkene ser litt feminin ut, så håper på begge kjønn...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Hilser på sine nye samboere:
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap