Sølvi sine coryer og litt til :) (side 153)

Så et av Anthiasen som nå har blitt en han ,kjøpte 4 hunner og den største har som sagt nå blitt en han. Den har en imponerende pigg foran på ryggfinnen, men den fikk jeg dessverre ikke tatt bilde av når den var oppe. Den er også mer fargerik enn det kommer frem på bildet.

[External Image]
En skive som har selvlysende grønn bunnfarge ,sees best i t-5-belysning ,men flott ellers og . Disse skivene blir kjempestore og har nå flere som holder på å flytte seg til andre stener.

[External Image]
Sølvi Gullaksen
Da har vi igjen vært hos Patty i Arken zoo og fått stelt vovsen ,klippet klør,barbering i ansiktet mm. Er bare sååå fasinert av hva hun klarer å få til med disse hundene ,snakk om hundevisker. Allerede nå tredje gang, har hunden snudd fra å være livredd barbermaskin,saks osv. og vært umulig å få gjort noe med,til en mye roligere hund som i dag fant seg i det meste. Det er bare så utrolig godt at hunden klarer å roe seg ned og ikke være så redd lenger. Så er bare utrolig takknemlig og glad for at jeg ble tipset om henne. Får og trent opp litt engelskkunnskaper ,ikke dumt det heller ;) [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11266_588114_1.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11266_588114_2.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11266_588114_3.jpg[/IMG]

Fineste.
Ja ikke sant,hun er bare herlig
Tror hun syntes du luktet spennende og med hundelukt i klærne
Håper du/dere ble fornøyd med plantene ?

Det virket nesten slik. Min brydde seg ikke så særlig da jeg kom hjem med ukjent hundelukt på klærne, han var mest opptatt av besøket mitt (som han sikkert mente var sitt besøk, ikke mitt).

Jeg ble veldig fornøyd. Hydrocotyle Leucocephala gjorde seg i karene. De andre plantene (og noen av hydrocotyle leucocephala), sendte jeg avgårde med besøket, men jeg tror han ble fornøyd med det han også.
Det var bra
Besøket var nok mer spennende enn lukt fra andre hunder
Ja, det er rart med det der. Skulle nesten tro at han aldri så folk, slik han oppfører seg når det kommer besøk. :P
He he ,er vel typisk hunder ,kan ikke få nok oppmersomhet ,)

Tok et bilde av C. Eques og C121 under foring forleden dag ,matglad gjeng [External Image]
Plussmedlem
Fy søren for en vakker gjeng med C121 og eques! Sølvi, du må drette MASSE eques i høst! Jeg trenger fler, jeg MÅ ha fler

Takk skal du ha Anders og jeg skal gjøre så godt jeg kan ,men de er ikke lette å få igang som du vet.

Det går 10 stk. Eques i dette karet sammen med ca 25stk. C121 med smått og stort ,så de er en bra gjeng.
C121 leker regelmessig etter vannbytte ,så de er i gang i dag igjen. Håpet mitt er at lysten skal smitte over på Equesene ,men så langt har de ikke blitt fristet

I kveld har jeg reddet noen sverddragerbabyer fra å bli spist. Om jeg har aldri så mye flyteplanter i karet ,så blir de spist uansett. Disse er veldig populære på klubbauksjonene da de har en fantastisk flott farge på seg ,så fant ut at jeg bare "måtte" redde de . Ikke alltid så lett å få dette til da jeg må fange de like etter de er født . I dag lykkes det ,men hvor jeg skal plassere de er en helt annen sak. Foreløpig er de i en plastboks ,så må finne ut noe annet i moergen .
Klarte å fange noen flere i går ,så nå er det vel ca 25 stk. av de .Har fremdeles ikke funnet ut hvor de skal få vokse opp ,så foreløpig er de plassert i en fødekasse i kjøkkenkaret. Her går det C121 -ungfisker pluss noen utstillingsguppyer. Pga. disse tør jeg ikke slippe disse ut .Det letteste hadde jo vært å ta disse over i et annet kar,men har ingen kar som passer til de for øyeblikket. Så er fremdeles i tenkeboksen for å finne en god løsning.

For noen dager siden måtte jeg tappe ned et par kar for vann da de måtte flyttest noen timer pga. maling av vegger. I et av karene var det noen uker gamle C121 -yngel og noen som kun var et par dager gamle. Visste at jeg kunne risikere at de ikke tålte dette,men hadde ikke anoe annet valg . De største gikk det helt fint med ,oppdaget til og med en til som jeg ikke hadde sett tidligere. Men stor var gleden da jeg oppdaget noen bitte små yngel og ,jammen klarer de mye til tider ser det ut til

Yessss da er sp. black igang igjen med egglegging
Er jo litt skeptisk på om de blir brukendes da siden det er så lenge siden sist gang ,men håper jo selvfølgelig det beste.
Skulle egentlig ta et kaldtvannsbytte på de i dag .Men siden jeg har to barnebarn på besøk for tiden og et lass med hjemmelagte fiskekaker som skulle lages,så kom jeg ikke så langt. Passet jo veldig bra så nå er det bare å vente og se ,er veldig spent ,har jo prøvd å trigge de en stund.
Sølvi Gullaksen
Yessss da er sp. black igang igjen med egglegging :)

Gratulerer De er heldigvis ikke så vriene å få til, hvis man bare kjenner triksene Hehe

Nå sitter jeg her, fiskeløs, jeg da! Det er rart. Men jeg tror det passer veldig bra nå egentlig. Det ble ikke helt det samme sist, jeg var nok for snar med å ta opp hobbyen igjen etter et litt for kort opphold. Det må gå mer enn et skarve halvår, skjønner jeg.
Takk skal du ha Mona
Ser at de fleste allerede er blitt hvite ,men ser ut til at det kan bli noen bra ihvertfall. Det kan jo være de setter i gang med en ny runde igjen nå som de først er i gang.
Men blir det noen yngel av det så skal jeg huske på å fore med nyklekket artemia som du fant ut var en måte å få flest mulig til å overleve på.
Gjorde det sist gang og det hjalp godt på.

Synes selvfølgelig at det er trist at du gir deg igjen,tror jeg kaller det en pause til
Håper du får lysten tilbake etter en tid ,vi savner deg vet du når du ikke er på forumet og deler dine erfaringer.

Ble ikke noe av de eggene dassverre ,de var vel for gamle
Tok et kaldtvannsbytte i går kveld ,så da er det bare å håpe på litt ny aktivitet.

Fikk forresten mannen min til å knekke av et par greiner av en hammerkorall i saltvannskaret ,mine første fraggs av hardkoraller
Disse er så harde i stammen at han måtte bruke knipetang for å knekke de ,men det gikk helt fint ,de kom ut med polyppene med en gang etterpå.
Sølvi Gullaksen
Synes selvfølgelig at det er trist at du gir deg igjen,tror jeg kaller det en pause til ;) Håper du får lysten tilbake etter en tid ,vi savner deg vet du når du ikke er på forumet og deler dine erfaringer.

Takk for det Sølvi. Jeg må nesten prøve og stikke innom her rett som det er tror jeg, for jeg kjenner at ting begynner å gå litt i glemmeboka på enkelte områder. I stad kunne jeg ikke for mitt bare liv huske hvilken fisk den ene arten var, som spiser penselalger (skjeggalger).... hva var det den het? Ikke flying fox men...den som ligner.

Det viser bare at kunnskapen ligger der, men jeg glemmer hvordan jeg skal få den ut. Har navnet på tunga, men kommer bare ikke på det! Sånt skjer når man ikke "bruker" kunnskapen jevnlig og holder det vedlike. Så skal jeg ha noe å komme med, må jeg frekventere her jevnlig selv om jeg er fiskeløs

Gjengen min med C. eques flyttet til nabofylket ditt på tirsdag! Lang reise, men det gikk visst bra fikk jeg tilbakemelding om. Godt er det!

Vennlig hilsen Mona
Godt å høre at du stikke innom av og til,greit å holde kunnspaene litt ved like ja .Fisken heter forrestenSiamesisk algespiser (SAE) ,men det har du sikert allerede kommet på selv

Equesene dine får det helt sikkert fint ,kanskje det resulterer i lek etter lang reise .

Fikk meg en skikkelig nedtur på lørdag og har fremdeles ikke kommet meg helt. Den nydelige muslingen døde helt plutselig om natten. Den var helt fin om kvelden ,men om morningen var det bare masse tråder fra dødt vev
Den har overhodet ikke vist tegn til mistrivsel,har vært bare sååå nydelig hele tiden.

Mulig det har vært en brisleworm som har vært på ferde ,men trodde egentlig den skulle være trygg da den ble plassert litt høyt i karet på en stor flat stein.
Vet jo at disse kan ta de ,men som sagt følte jeg meg litt trygg her.
I etterkant husker jeg jo at jeg har sett store brisellworms slynge seg oppover en bakvegg ;skikkelig ekkelt.
Uansett ,forferdelig trist og jeg vet at om jeg noen gang anskaffer meg en ny en så skal det være en Wrasser i karet og. Enkelte av disse tar nemlig disse krypene. Problemet blir da kanskje at den vil konkurrere med Mandarinen i matfatet.

Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap