Sølvi sine coryer og litt til :) (side 156)

Så kjekkt at du stikker innom tråden min Tvillingmamma80

Er nok en av de som er helfrelst på coryer ja ,har stort sett bare kar med div. coryer i og synes de er helskjønne

Men som du nevnte og ,jeg hadde ikke sansen for de i det hele tatt før jeg overtok et kar der det var 1 stor Corydoras i . Det var en diger Burgessi som ble kalt for gamlemor siden hun la egg stadig vekk uten en partner. Hun var vel egentlig gammel og og levde ikke så veldig mange år etter at jeg overtok henne. Men hun sjarmerte meg ihvertfall i senk og siden den gang har det stort sett vært Corydoras som har fengslet meg

Når det gjelder sønnen din så skjønner jeg veldig godt at han synes det er skummelt med levende stein hvis en skal ta det bokstavelig . Tenker da på stein som begynner å bevege på seg
Oiapoquensisene har vært i farta ser jeg ,sto opp å så masse egg på blader og noen på glasset
Tror de nå ha vært lagt i går kveld( uten at jeg har fått det med meg)for de var allerede begynt å bli gyldne.
Plukket de fleste bladene med egg og puttet de opp i yngelkaret på soverommet.
Her går det C121-yngel i div. størrelser ,men det pleier å gå bra likevel for det dukker stadig opp nye småttiser av egg som har blitt hevet oppi der.
Må nesten legge ut bilder av de nye Coryene og ,de er bare så utrolig søte.

[External Image]

[External Image]
De er det ,så er glad jeg har fått de i hus igjen

Så forresten noen bitte små yngel ac C121 i sted ,alltid kjekkt når det dukker opp noen av seg selv. Problemet er som jeg har nevnt før ,det er umulig å fange de senere uten å rasere karet. Men,men ,det blir nok lenge til disse er store nok til det .Det går noen ungfisker her ennå som slapp unna forrige rasering ,men de får bare gå der .

Klarete å ta et bilde av en liten tass ,ikke lett å få det til skikkelig med mitt kamera ,men det er altså en liten en helt fremme på bildet.

[External Image]
Nå måtte jeg virkelig skjerpe øynene her, den går jo nesten i ett med sanda den lille tassen
Kjempesøt er den!
Og gratulerer med ny/gammel art, orange laserne, de var flotte
De har gode kamuflasjefarger ja så ikke så lett å oppdage.

Er veldig fornøyd med å få de orange laserne i hus igjen . Håper jeg har begge kjønn så det kan bli oppdrett på de om en (lang) stund. Foreløpig er de så små at det er umulig å se . Men hunnen blir betydelig større og rundere enn hannen pluss at det er litt fargeforskjell på de og. Nå må jeg bare fore de med god mat så de setter i gang med å vokse litt .
Hva forer du de unge på? Og ikke minst, hvor kjøper du det? :P Har fått 6-8 egg på mine her nå denne uka, men om det blir noe av får vi se. Første kulle dems, men OM det skulle bli noen småtasser av dem er det jo ille dumt å sitte der uten mat

Veldig flotte de nye du skal fore opp nå ja!
De yngelene som vokser opp i foreldrekaret gir jeg ikke spesialkost til ,de finner litt knask i karet likevel
Hvis jeg har tid og ork til det så klekker jeg artemia til yngel i yngelkarene i starten ,men det er ikke alltid jeg gjør det.

Ellers bruker jeg discusbits som jeg finknuser og bløter i vann, fungerer veldig bra det og
Når de er litt større får de også frossent for som foreksempel Moina eller annet smått frossentfor.

Ønsker deg lykke til med egg og yngel ,veldig gøy åf ølge med på
Da tror jeg det blir gjort neste gang. Dessverre var ingen av eggene befruktet og hadde jo en liten mistanke. Var jo dems første kull så egentlig er jeg ikke skuffa, venter bare spent på neste gang og tror jeg kommer til å la dem gå i karret med foreldrene om ikke guppy eller platy synes de eggene er intr, men det så ganske bra ut da jeg tok de første eggene. Men jeg hadde så mye på planen at jeg ikke torte å ta sjansen siden ejg var lite hjemme. Så nestegang avlyser jeg alle møter, leger, sykehus etc og skal vokte egga og se om de får være i fred :P

Tusen takkk for gode råd på veien, selv om jeg tok litt av tråden din :P
Det gjør ingenting ,lykke til neste gang
Sølvi, eggene mine er klekt I går eller forledendag, ser ikke noen plommesekk, så de har fått oppbløtt tabimin baby. Det er bilde av coryer også på boksen, så jeg håper det går. Og jeg tror klekkprosenten er god, for det vrimler av mini-mini rumpetroll. Jeg ser bare ett muggent egg. Kjempelurt triks fra deg, det å slippe alle eggene i lillekaret mitt.

Gratulerer med dine nyanskaffelser og egg! Veldig pene, denn typen kommer nok på ønskelista hvis jeg får tlf fra Norsk Tipping
Så gøy ,blir spennende tider for deg nå fremover
Å slippe disse isboksene og bytting av yngel frem og tilbake synes jeg er deilig ,orker ikke ting som en blir stresset av. Så kjekkt at du kunne bruke et par tips fra meg.

Når det gjelder telefon fra Norsk tipping så skulle jeg gjerne hatt en telefon fra de jeg og

Men orange lasere pleier ikke så være så veldig dyre å kjøpe ,problemet er vel kanskje heller tilgjengeligheten på de. Ihverfall fine coryer som jeg godt skjønner du kunne tenke deg
Lenge siden jeg har oppdatert nå,men formen er ikke helt som den skal for tiden og noe spesiellt nytt er det vel heller ikke.

Dvs. i dag har jeg kjøpt masse eikeløv så da blir nok flere coryer fornøyd.

Videre har jeg fått 5 nye green laser -ungdommer i hus ,greit å få noen nye i den gamle flokken min. De er bare så søte der de tøfler rundt og vimser som normalt i nytt kar
Må prøve å få tatt og lagt ut noen bilder igjen etterhvert.

I saltvannskaret er det og kommet en ny fisk ,en Yellow Wrasse som skal spise bristleworms og andre uønskete dyr i karet.

Kjøpte(fikk tilsendt) og noen Peppermintereker som skal ta glassroser ,men de viste seg å være veldig små dessverre.Så de forsvant fort igjennom rillene på overrenningsboksen og ned i sumpen.Ikke nok med det de klarte å komme seg over i boblefangerdelen og og dermed umulig å få tak i. I kveld så jeg at den ene hadde klart å komme seg over i et av de andre rommene i sumpen ,men fremdeles vanskelig å fange pga. masse ledninf\er ,nivåfølere og ting og tang. Så kanskje de bare får være der de er og så forsøke å fore de opp så de blir litt større. Men ble veldig skuffet det må jeg bare si ,synes ikke de burde vært for salg etter størrelsen å dømme. Jo kanskje i et nanokar ,men ikke ellers.

Sitter forøvrig her i kveld med masse forskjellige tanker i hodet .Min søster og svoger er nemlig på ferie i New York og der er kanskje ikke det beste sted å være for øyeblikket
Høres ut som du trenger en skikkelig god klem i dag! Mange tanker og vondter vet jeg mangt om og det er ikke lett nei. Jeg har fått utttyrkket "jeg har så vondt at jeg tror jeg dør" og må virkelig innrømme at det har blitt mye latter av det. Vi har konstantert at jeg har flere liv enn katten Må se det positive i det som er mindre lett i hverdagen ja

Ikke hørt om rekene du har fått en gang og jeg som håpet på bilder. Men vil tippe det er som å tro på julenissen da de har "stukki" av og er på avveier i pumpesystemet. Høres ikke bare bare ut nei. Ille dumt når de er så små. Det skulle nok vært litt begrensning for hvor unge de kunne være før de ble solgt ja.

Green laser er flotte små. Så spennende fremover. Masse å kose seg med dette

Ha en så god dag som det er mulig da
Takk skal du ha tvillingmamma ,alltid godt med en klem

Ble ikke så mye søvn i natt ,men det er nå så,får se om det ikke blir en liten middagslur i dag

Legger ut link til rekene siden de ikke er mulig å få tatt bilder av .

[External Image]
Ja det været forstyrrer i alle fall kroppen min ekstremt. Møkkasvigninger! Stod opp rundt 4-5 i natt. Da var det nok og ingen lur i dag. Bare masse farting til og fra sykehus med en unge. Og da jeg kom hjem hadde en fisk vært frekk nok til å spise det eneste cory egget som var lagt!

De rekene var flotte! skjønner skuffelsen over at de fant seg "annen bopel" ja. Håper du får fiska dem opp når de blir litt større. ikke no morsomt når de bare forsvinner sånn nei.
Uffda ,det hørtes ikke kjekkt ut noen av delene

Håper rekene vil vokse seg større ,forer med frossen artemia i håp at dette vil få opp farten på veksten. Så får problemet med å fange de komme senere hvis de bare overlever.

Ja jeg håper du klarer å fikse de små rakkerne på tur. Og at de får vokst seg store nok til å fanges. Dette høres ut som en stor jobb i seg selv. Tror tålmodigheten min hadde tatt kvelden med fangst av noen som ikke kommer eller som du ikke kommer til. Vet sannelig ikke hva som høres verst ut
He he ,det var det da

Tror nok tålmodigheten setts på prøve mang en gang i denne akvarieverden.

Har nettopp forsøkt å fange noen coryer og selvfølgelig lot alle andre seg fange bortsett fra se som skulle fanges. Så det tok sin tid for å si det sånn
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap