- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sissis våte drømmer (side 156)
Sissis våte drømmer (side 156)
Postet 24.04.13 kl 20:57
Postet 24.04.13 kl 22:09
Postet 24.04.13 kl 22:50
Denne siden er ganske interessant (betta care 101), men den forklarer ikke hvorfor yngel etter blå+rød forelder blir blå, siden begge disse fargene er dominante...
Har nå lest flere steder at svarte hunner er sterile. Men hvor svarte? Er Nora steril tro?
Har nå lest flere steder at svarte hunner er sterile. Men hvor svarte? Er Nora steril tro?
Postet 25.04.13 kl 00:48
Endret: 25.04.13 kl 01:07
Interessant lesning så takk for linken.
Måtte søke igjennom ang sorte hunner og utifra det jeg forsto så var de som er "black melano" sterile. Også de som hadde black melano i genene. De som er black melano er knall sorte og prisen på dem er vist ganske høy iforhold til andre.
Kom også over en annen side hvor det sto at selv om du parrer en HM med HM så har man ingen garanti for at alle ungene blir HM. Det kunne være 10% av ungene som ble HM, men det sto ingenting om hvordan resten av ungene kan bli. Og de kaller vist blandet foreldre som hybrider, noe jeg ikke skjønner helt ettersom hva blir de ca 90% andre med HM kalt..
Alt kommer vel ann på genene til foreldrene osv, men det kan vel ingen vite ettersom de parrer nok med hverandre i naturen også.
Måtte søke igjennom ang sorte hunner og utifra det jeg forsto så var de som er "black melano" sterile. Også de som hadde black melano i genene. De som er black melano er knall sorte og prisen på dem er vist ganske høy iforhold til andre.
Kom også over en annen side hvor det sto at selv om du parrer en HM med HM så har man ingen garanti for at alle ungene blir HM. Det kunne være 10% av ungene som ble HM, men det sto ingenting om hvordan resten av ungene kan bli. Og de kaller vist blandet foreldre som hybrider, noe jeg ikke skjønner helt ettersom hva blir de ca 90% andre med HM kalt..
Alt kommer vel ann på genene til foreldrene osv, men det kan vel ingen vite ettersom de parrer nok med hverandre i naturen også.
Postet 25.04.13 kl 02:26
Postet 25.04.13 kl 17:33
Postet 03.05.13 kl 20:31
Skjønne, grønne...
Flyttet 11 bartefjes over fra en tett beplantet eb-boks i dag, til en litt mer oversiktelig en. Jeg er sikker på at alle er skjønne, grønne fra eggleggingen for nøyaktig 6 uker siden. Disse har ikke kamuflasjen til bilineatusene, og er myyye større enn dem.
Har planer om å flytte dem direkte over i Stor-Poteten, for de vokser for fort for barnehagen...
Har planer om å flytte dem direkte over i Stor-Poteten, for de vokser for fort for barnehagen...
Postet 04.05.13 kl 19:28
Postet 04.05.13 kl 22:12
Uff, synd med Reidar
11 små bartefjes høres veldig gøy ut derimot!
Foresten, jeg vurder å prøve et sånn DIY-filter med sånn "plastposebeholder" ala du skrev om for en god stund siden (du dekte den i akrylmaling og stein)
bruker du den, isåfall i hvilket kar og hvordan syns du det har gått? Jeg vurder å prøve i min 160liter med en pumpe som filtrerer 1000 liter i timen. Fuget du selve kurven inn eller festet du den med sugekopper?
11 små bartefjes høres veldig gøy ut derimot!
Foresten, jeg vurder å prøve et sånn DIY-filter med sånn "plastposebeholder" ala du skrev om for en god stund siden (du dekte den i akrylmaling og stein)
bruker du den, isåfall i hvilket kar og hvordan syns du det har gått? Jeg vurder å prøve i min 160liter med en pumpe som filtrerer 1000 liter i timen. Fuget du selve kurven inn eller festet du den med sugekopper?
Postet 04.05.13 kl 23:30
Må innrømme at det ikke er i bruk enda Grapejuice. Krever litt omorganisering og snekring før det karet kan settes igang, og det har jeg ikke hatt krefter til enda. Håper sola kommer med litt energi til meg snart, for skulle så gjerne fått det opp...
Kjenner det er veldig trist med Reidar ja; han var en meget spesiell fisk. Lot ham komme til fiskehimmelen i dag, for det var ingen tvil om hvor det bar. Tror han har hatt et lykkelig og aktivt liv hos meg, med god plass, spennende omgivelser og flotte damer...
Kjenner det er veldig trist med Reidar ja; han var en meget spesiell fisk. Lot ham komme til fiskehimmelen i dag, for det var ingen tvil om hvor det bar. Tror han har hatt et lykkelig og aktivt liv hos meg, med god plass, spennende omgivelser og flotte damer...
Postet 05.05.13 kl 00:02
Postet 05.05.13 kl 17:11
Endret: 05.05.13 kl 17:44
Etter 5 dager på fjellet var det ei bekymret matmor som sjekket statusen i karene. Fryktet kokt fisk i denne plutselige varmen, men det ser ut til å ha gått bra med alle. 28 grader var høyeste temperatur i karene, men ikke en gang pandabanden så ut til å være spesielt missfornøyd. Etterfylte litt iskaldt vann i alle kar, og håper ingen får varige mén...
Priser meg lykkelig for at jeg har byttet til led-belysning de fleste steder; blir ikke så varmt da...
Priser meg lykkelig for at jeg har byttet til led-belysning de fleste steder; blir ikke så varmt da...
Postet 21.05.13 kl 00:38
Postet 21.05.13 kl 00:51
Postet 21.05.13 kl 01:07
Postet 21.05.13 kl 01:13
Postet 21.05.13 kl 16:28
Kampfiskoppdrett
Ynglene i Ungdomsklubben begynner nå å vise kjønn, og denne bildeserien er av Ove (etter Halvor og Fiona) og Rikke (etter Didrik og Diana). Rikke har også et kullsøsken i karet, som jeg tror er en gutt...
Postet 21.05.13 kl 21:04
Endret: 21.05.13 kl 21:08
Postet 04.06.13 kl 21:53
Postet 04.06.13 kl 21:59