Tropheus Bilder (side 158)

var nok dette med lyset ja badat var ikke verre enn det.
du er så slem roger... sitter der og gotter deg med slike bilder og her sitter vi vest på og sikler...
Jeg har 2 tyggende hunner

Jeg har ikke sett leken på noen av de, men de tygger helt klart, de har en liten pose under haka begge to og jeg ser at de tygger. YES!

Nå skal jeg ikke ta gleden helt på forskudd, den første tyggende hunnen jeg hadde, bar bare eggene en kort tid, noen timer faktisk. Det var hun jeg så leken på. Men hun var mindre enn disse to. Disse to er ca 8-9 cm begge to. Jeg ser at begge er veldig forsiktig under fòringstiden, de spiser ikke men holder seg sammen med de andre, men er snar å dukke hvis noen kommer i full fart mot de. Der ser ut som morsinstinktet er på plass *glis*

Herregud hvor jeg håper at dette går bra og at jeg kan få ta meg av små troffe bebiser
Så utrolig morsomt 2nelise. Skal følge godt med i tråden fremover så jeg får med meg hva som skjer.

Grattis!!

Bilder?? hihi..
begyner og bli bra karet ditt nå, liker at du tar deg tid til og få alt på plass før du starter med fiskene. har du noen liste på ønsker av tropheus da?

2nelise fint at de har lekt da. håper de holder hele veien.
Ja Linda er fornuftig hun Jeg hadde allerede en innkjørt 450 liter med riktige vannverdier - så det var bare plask, så var troffene i karet :P

Jeg håper og tror at det blir yngel denne gangen. De er forsiktige og virker som de vet hva de har ansvar for. Men en vet jo aldri da, blir det ikke noe så blir jeg skikkelig skuffa
Vi får se, jo lenger de tygger jo større er vel sjansen for at de tygger seg ferdig.

Blir veldig spennende, jeg som elsker oppdrett - kan nesten ikke vente til å drette opp Tropheus Bright Red bebiser, *glis*

Denne yngelen vil da bli F2
Evolution
begyner og bli bra karet ditt nå, liker at du tar deg tid til og få alt på plass før du starter med fiskene. har du noen liste på ønsker av tropheus da?

Jeg har sett litt på forskjellige troffer og min liste ser slik ut:

1. Tropheus moori "Red rainbow-Kantalamba"
2. Tropheus moori "Chaitika"
3. Tropheus sp. black "Bemba" Orange moori
4. Tropheus sp. black "Kiriza"
5. Tropheus sp. "Kaiser - Ikola"

Det er min drømmeliste. Skal sef. bare ha en av artene, men dette blir min topp fem på en måte. Hvorvidt jeg får tak i min nr 1 er usikkert, men det er lov å drømme.

Ellers vet jeg at jeg skal ha hesteneser sammen med troffene.
heisann
Jeg er også på vei inn i Tropheus verdenen.
har fått karet opp å gå, og venter nå på fisken, som jeg henter neste helg...
kan nesten ikke vente.

Enten blir det :
T. brichardi ubwari green
T. moorii red rainbow
T. duboisi
T.Chimba red
Morsomt å se at troffemiljøet blomstrer om dagen.
Virker som det er mange som holder troffer i Norge.
Får vel vise en Tropheus...er der nogen som kan gætte hvilken det er???nb.dem af jer der har set den før må IKKE gætte med...he he...
[External Image]
Hvor fornøyde er dere med filterløsningene dere har idag? Jeg har idag avrenning og sump, og er svært godt fornøyd med det. Skal mye til å kunne konkurrere med 200 liters filter, men det er tungvindt, og det bråker litt, så det er ikke spesielt "konevennlig" for de som må ta hensyn til slikt.
Vurderer derfor å sette inn bakgrunn i mitt neste kar, og bruke rommet bak som filter. Hvor mye plass stjeler bakgrunnene deres?
Når dere får yngel stripper dere da hunnen og lar yngelene gå i eget kar? Eller spytter hun i hovedkaret? Hvor mange lever da opp?
de blir spist vist de går i kar med foreldrene og det ikke er jemmeplasser til de.
har du masse stein med små innganger der voksne ikke får tak i de overlever noen, best utelling på yngel er strippe de i 4 uke la de gå noen mnd i eget kar med kratig mating til de er store nok til og gå med stor fisk. skal ikke så stor trl til på de før de får være i fred. vi venter som regel i 2 til 3 mnd før vi setter de tilbake.

bakgrunsfilter er bra men det kommer bestandig fisk bak der, skal aldri ha bakgrunn igjen, uansett så klare det og komme fisk bak. sverger til moduler det funker veldig fint.

Jeg har en filtermodul med en maxi-jet 1200 og et fluval FX5 ytterfilter og er kjempefornøyd.

THORLEIF.DK
Får vel vise en Tropheus...er der nogen som kan gætte hvilken det er???nb.dem af jer der har set den før må IKKE gætte med...he he... [IMG]http://i264.photobucket.com/albums/ii188/THORLEIFDK/115679.jpg[/IMG]

skulle jeg tipet så måtte det være OB av chipimbi eller moliro
THORLEIF.DK
Får vel vise en Tropheus...er der nogen som kan gætte hvilken det er???nb.dem af jer der har set den før må IKKE gætte med...he he... [IMG]http://i264.photobucket.com/albums/ii188/THORLEIFDK/115679.jpg[/IMG]

Vil tippe på en type Moorii pga farger og striper....
THORLEIF.DK

Da vil jeg gjette også.
Tipper på en ob.chipimbitropheus

Disse skulle absolutt ha bodd på Jessheim

Mvh Roger
Vibsi
de blir spist vist de går i kar med foreldrene og det ikke er jemmeplasser til de. har du masse stein med små innganger der voksne ikke får tak i de overlever noen, best utelling på yngel er strippe de i 4 uke la de gå noen mnd i eget kar med kratig mating til de er store nok til og gå med stor fisk. skal ikke så stor trl til på de før de får være i fred. vi venter som regel i 2 til 3 mnd før vi setter de tilbake.

Blir det ikke som å sette "nye" troffer inn i en allerede etablert gruppe hvis en setter yngelen tilbake i hovedkaret? Hvordan reagerer gruppa på dette?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap