- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sissis våte drømmer (side 158)
Sissis våte drømmer (side 158)
Postet 25.06.13 kl 19:33
Endret: 25.06.13 kl 19:40
Postet 25.06.13 kl 20:45
Postet 27.06.13 kl 18:37
Postet 29.06.13 kl 00:11
Endret: 29.06.13 kl 00:14
Postet 29.06.13 kl 00:19
Endret: 29.06.13 kl 00:26
Postet 08.07.13 kl 19:15
Postet 12.07.13 kl 20:34
Postet 14.07.13 kl 15:05
Endret: 14.07.13 kl 15:08
Postet 14.07.13 kl 15:33
Bilineatusyngel på flyttefot...
I dag har jeg fanget bilineatus-yngel, og det var virkelig enkelt. Bare å plukke de opp med håven
Så nå er 17 yngel i EB-bokser, for å få sakte tilvenning til vannet i Ungdomsklubben (9 fra Storpoteten og 8 fra Barnehagen).
Skulle ønske det var like lett å fange de skjønne, grønne i Godteskåla...
Så nå er 17 yngel i EB-bokser, for å få sakte tilvenning til vannet i Ungdomsklubben (9 fra Storpoteten og 8 fra Barnehagen).
Skulle ønske det var like lett å fange de skjønne, grønne i Godteskåla...
Postet 14.07.13 kl 18:19
Flyttet et kampfiskpar (Edvald og Angela) inn i Hasselvika i dag. Trodde det bare var grønne coryer der fra før jeg, men plutselig ser jeg en liten fisk som piler! Hentet mose fra karet honningguramiene går (Trollskogen) da jeg innredet karet...
Kanskje de små ynglene som plutselig dukket opp i Barnehagen også er honninger, for jeg hentet mose dit også. Og jeg som drømte om flere stjernedanio...
Kanskje de små ynglene som plutselig dukket opp i Barnehagen også er honninger, for jeg hentet mose dit også. Og jeg som drømte om flere stjernedanio...
Postet 17.07.13 kl 21:35
Endret: 17.07.13 kl 22:37
Tok turen til TAM igjen jeg Inge Anne. Måtte bare hente den karen her, for han hadde plutselig fått navn og allting...
Så her er Rolf:
Dette er ikke "din" fisk nei Inge Anne; han svømte så lykkelig rundt i plantekaret, at der fikk han være. Plukket med meg stakkaren i betta-boxen på veggen, som såg etter meg med bedende øyne...
Så her er Rolf:
Dette er ikke "din" fisk nei Inge Anne; han svømte så lykkelig rundt i plantekaret, at der fikk han være. Plukket med meg stakkaren i betta-boxen på veggen, som såg etter meg med bedende øyne...
Postet 18.07.13 kl 03:40
Endret: 18.07.13 kl 03:54
Postet 18.07.13 kl 18:08
Bildespamming!
Først Dankert:
Så Rolf:
Rolf har flyttet inn i Speilsalen til Ulla og lakrisene...
Så Rolf:
Rolf har flyttet inn i Speilsalen til Ulla og lakrisene...
Postet 18.07.13 kl 23:23
Endret: 18.07.13 kl 23:33
Postet 19.07.13 kl 00:41
Endret: 19.07.13 kl 00:53
Postet 19.07.13 kl 03:36
Hadde veldig hyggelig handel med Black_Flys i går; det er godt når lukinga kommer noen til nytte. Og så fikk jeg tynnet ut litt i endlersgjengen. Fortsatt litt vel mange hanner da, så jeg får vel dumpe en gjeng i plantekaret på Akvasia igjen.
Ellers er det åpne lokk på flere av akvariene for tiden, og avslått lys på dagtid. Ser ut til at kampfiskene liker varmen da, for det bobles ivei overalt...
Ellers er det åpne lokk på flere av akvariene for tiden, og avslått lys på dagtid. Ser ut til at kampfiskene liker varmen da, for det bobles ivei overalt...
Postet 23.07.13 kl 19:51
Var en liten tur Byhaven på tirsdag, og på Tropehagen møtte jeg jammen ei venninne fra klubben. Hun har begynt å jobbe der, så nå er jeg optimist for fiskenes ve og vel i midtbyen
Hun fortalte meg entusiastisk at de hadde fått inn masse flotte kampfisk, og det hadde hun jammen rett i! En som var like perfekt som Didrik, en petrolfarget med gule finner, en blå-lilla CT, er rosa-lilla vanlig, og mange flere lekre. Hadde lyst på så mange! Men så var det en blek, liten forsiktig en som tiltrakk oppmerksomheten min. En med litt sjenert, men nysgjeriig, blikk. Denne var lys, med gulskjær i finnene, og plutselig hadde jeg fanget den opp i hånden og sluppet den over i pose...
Ulf viste seg å være verdt pengene:
Skikkelig gule finner har han, og perlemorslilla kropp. Svarte gjeller og kanter er prikken over i-en. Nå er det bare å krysse fingrene for at han vil lage pene barn sammen med Ulla (den gule hunnen min)...
Hun fortalte meg entusiastisk at de hadde fått inn masse flotte kampfisk, og det hadde hun jammen rett i! En som var like perfekt som Didrik, en petrolfarget med gule finner, en blå-lilla CT, er rosa-lilla vanlig, og mange flere lekre. Hadde lyst på så mange! Men så var det en blek, liten forsiktig en som tiltrakk oppmerksomheten min. En med litt sjenert, men nysgjeriig, blikk. Denne var lys, med gulskjær i finnene, og plutselig hadde jeg fanget den opp i hånden og sluppet den over i pose...
Ulf viste seg å være verdt pengene:
Skikkelig gule finner har han, og perlemorslilla kropp. Svarte gjeller og kanter er prikken over i-en. Nå er det bare å krysse fingrene for at han vil lage pene barn sammen med Ulla (den gule hunnen min)...
Postet 01.08.13 kl 13:19
Endret: 01.08.13 kl 13:22
Postet 01.08.13 kl 16:50
Mysterieyngel!
Oppdaget i kveld 2 yngel i Hasselvika! Mye spennende som kan dukke opp i nyoppsatte kar du, og særlig når en plukker planter i de fleste andre kar ved oppsett. Dukket jo plutselig opp en liten honning for litt siden også...
Etter nøye tenking, og studering av småttingene, så har jeg kommet fram til at de må være rubintetra. De er helt fargeløse enda, men skimter en svart flekk ved halerota, og fasongen stemmer så godt jeg kan se. Blir veldig spennende å se om jeg har rett...
Etter nøye tenking, og studering av småttingene, så har jeg kommet fram til at de må være rubintetra. De er helt fargeløse enda, men skimter en svart flekk ved halerota, og fasongen stemmer så godt jeg kan se. Blir veldig spennende å se om jeg har rett...
Postet 02.08.13 kl 01:26