- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 159)
Tropheus Bilder (side 159)
Postet 19.02.09 kl 11:48
Endret: 19.02.09 kl 11:49
Postet 19.02.09 kl 11:56
Endret: 19.02.09 kl 11:56
Postet 19.02.09 kl 12:00
Postet 19.02.09 kl 12:02
Postet 19.02.09 kl 12:08
Postet 19.02.09 kl 12:13
Postet 19.02.09 kl 12:34
Pytte-bitte-bobler i vannet
Jeg har en maxi-jet sirk pumpe som har en slik defuser (?) på tuppen. Denne var visst flott for oksygen i vannet har jeg lest. Nå har det seg slik at strålen fra denne treffer strålen fra FX5`en og dette gjør at det blåses mange pytte-bitte-bobler rundt i karet. Altså oksygen..hehe..
Dette gjør meg absolutt ingenting og jeg kan fint flytte pumpen, men vil dette plage fiskene når de kommer i karet??
Mvh Linda
Dette gjør meg absolutt ingenting og jeg kan fint flytte pumpen, men vil dette plage fiskene når de kommer i karet??
Mvh Linda
Postet 19.02.09 kl 14:06
2neliseNå er sirkulasjonspumpa plassert i karet - tusen takk Saffen :-) Akkurat nå så er det "møkkastorm" i karet, all dritten har løftet seg fra bunnen. Får se i løpet av de nærmeste timene om filtret klarer å ta unna. [B]Troffene syntes dette var spennende virker det som[/B] :-)
Tenker: Wiiiii... mat,mat,mat,mat,mat...eh.....
Postet 19.02.09 kl 14:08
Når det gjelder tyggende hunner, de tygger ca 4-5 uker ettersom jeg har forstått?
Får de kul under haka relativt umiddelbart eller tar det litt tid? Jeg ser at den ene som tygger hos meg begynner å få en god og rund kul under haka. Nå begynner jeg å lure på om det er denne som jeg så leken på, at jeg ikke trodde det ble noe av tygginga - men kanskje hun har tygget selv om jeg ikke har sett det, og at det nå begynner å bli godt synlig? Hvis ikke, så har hun tygget i ca en uke nå.
Får de kul under haka relativt umiddelbart eller tar det litt tid? Jeg ser at den ene som tygger hos meg begynner å få en god og rund kul under haka. Nå begynner jeg å lure på om det er denne som jeg så leken på, at jeg ikke trodde det ble noe av tygginga - men kanskje hun har tygget selv om jeg ikke har sett det, og at det nå begynner å bli godt synlig? Hvis ikke, så har hun tygget i ca en uke nå.
Postet 20.02.09 kl 10:09
Postet 20.02.09 kl 10:54
Postet 20.02.09 kl 11:01
Postet 20.02.09 kl 11:09
Oki, skjønner. Og her i huset så slås lyset av i troffekaret noen timer på dagtid, nettopp for å unngå over oppblomstring av alger, hehe - så forskjellige kan vi være
Jeg er ikke så kjempe begeistret for mye alger - av estetiske årsaker. Enn dog - steinene begynner sakte men sikkert å bli naturlig grønne. De beiter både på bakveggen og steinene, men ellers så ønsker jeg mest mulig "algefritt". Jeg fòrer de NLS morgen og kveld, så får de nå litt spirulina midt på dagen.
Smaken er jo som baken. Noen, enten det er malawi eller troffer vil jo ha det veldig grønt. Feks. dette karet:
Nå skal det sies at jeg synes plasseringen av karet er veldig flott, samme med lyset, men for mye grønt etter min smak. Jeg regner med at det kanskje er noe som dette du forsøker å lage til?
Jeg er ikke så kjempe begeistret for mye alger - av estetiske årsaker. Enn dog - steinene begynner sakte men sikkert å bli naturlig grønne. De beiter både på bakveggen og steinene, men ellers så ønsker jeg mest mulig "algefritt". Jeg fòrer de NLS morgen og kveld, så får de nå litt spirulina midt på dagen.
Smaken er jo som baken. Noen, enten det er malawi eller troffer vil jo ha det veldig grønt. Feks. dette karet:
Nå skal det sies at jeg synes plasseringen av karet er veldig flott, samme med lyset, men for mye grønt etter min smak. Jeg regner med at det kanskje er noe som dette du forsøker å lage til?
Postet 20.02.09 kl 11:23
Postet 20.02.09 kl 11:54
Postet 20.02.09 kl 12:47
Postet 20.02.09 kl 16:10
støtter meg til min kjære der, vist dere ikke skal ha alger i karet deres så holder dere feil type fisk. fint og la det gro litt, ser naturlig ut, de kan gresse, da forhindrer du de karaktiristiske F1 trekken som oppover snut pga at de få foret løst i karet, yngel har veldig godt av og kune gresse, jeg synes bidene i linken var bra med alger men kunne vært enda mere. vi lar alt gro untatt frontruten men troffen beiter det ned hele tiden.
Postet 20.02.09 kl 16:32
Postet 20.02.09 kl 16:48
Postet 20.02.09 kl 17:01