- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Aggi sitt akva-kaos :D (side 16)
Aggi sitt akva-kaos :D (side 16)
Postet 01.11.08 kl 11:20
Endret: 01.11.08 kl 11:21
Postet 01.11.08 kl 11:29
Postet 01.11.08 kl 12:37
Kampfisk? -han skulle heller hett dumsnillfisk
Kampfiskhannen min skjønner jeg meg veldig lite på... Han har nylig vært i et kar sammen med Endlers og reker. Riktignok en 96-liter. Han sikta seg inn på et fórflak en dag, og kom i vanvare for å få en endlersyngel i munnen. Like etter så jeg no grått hengende fra den ene gjellen hans. Pokker, gjelleparasitter, tenkte jeg.. Men et ekstra slag med gjellene, og -popp! Der for den grå "gjelleparasitten" ut igjen... Jammen var det ikke endlersyngelen som kom sprett levende ut av gjellene på kampfisken.
Rekene spaserer rett over kampfisken min. Aldri har jeg sett at han virkelig har glefset etter en reke. (Men så er han litt treig med det lange sløret sitt også, da.)
Men jeg har ofte sett at han har tatt maten fra rekene. Sitter det ei reke med noe snadder mellom klørene, så napper han gjerne til seg dette, istedet for å svømme opp til overflaten for å spise... En bedagelig rakker, er han...
De siste dagene har han gått i et annet kar, med kampfiskhunnen i fødekar, sånn at feromonene skal påvirke driften til å bygge rede... Men redet lar vist vente på seg..
Jeg har festet et halvt plastkopp til akvarieveggen, sånn at han kan utføre sine kunster i koppen. Han brisker seg litt for dama, og dama er klar som bare det, men skummet kommer ikke... Må jeg kanskje legge noen erotiske blader ved plastkoppen også, eller? Kanskje han ikke synes en hvit plastkopp er så sexy? ;D
Rekene spaserer rett over kampfisken min. Aldri har jeg sett at han virkelig har glefset etter en reke. (Men så er han litt treig med det lange sløret sitt også, da.)
Men jeg har ofte sett at han har tatt maten fra rekene. Sitter det ei reke med noe snadder mellom klørene, så napper han gjerne til seg dette, istedet for å svømme opp til overflaten for å spise... En bedagelig rakker, er han...
De siste dagene har han gått i et annet kar, med kampfiskhunnen i fødekar, sånn at feromonene skal påvirke driften til å bygge rede... Men redet lar vist vente på seg..
Jeg har festet et halvt plastkopp til akvarieveggen, sånn at han kan utføre sine kunster i koppen. Han brisker seg litt for dama, og dama er klar som bare det, men skummet kommer ikke... Må jeg kanskje legge noen erotiske blader ved plastkoppen også, eller? Kanskje han ikke synes en hvit plastkopp er så sexy? ;D
Postet 11.11.08 kl 22:51
Postet 12.11.08 kl 01:08
Postet 12.11.08 kl 01:14
hehe, jeg velger fortsatt å kalle han snill godtroende som jeg er.
begynner å skjønne hvorfor jeg får forskjellige svar hver gang jeg spør om kampfisk og reker går sammen. vet ikke om jeg tør sjekke om min går med reker da. han allerede har yppet på det aller meste som har vært i akvariet sammen med han. tullingen..
begynner å skjønne hvorfor jeg får forskjellige svar hver gang jeg spør om kampfisk og reker går sammen. vet ikke om jeg tør sjekke om min går med reker da. han allerede har yppet på det aller meste som har vært i akvariet sammen med han. tullingen..
Postet 12.11.08 kl 01:22
Tinelisehehe, jeg velger fortsatt å kalle han snill :) godtroende som jeg er. begynner å skjønne hvorfor jeg får forskjellige svar hver gang jeg spør om kampfisk og reker går sammen. vet ikke om jeg tør sjekke om min går med reker da. han allerede har yppet på det aller meste som har vært i akvariet sammen med han. tullingen..
Da går han garantert ikke særlig godt sammen med reker, nei..
Postet 12.11.08 kl 07:43
Tok et nytt bilde av Hailea-karet i dag:
Tittel: Mosedotten og agurken.
Litt komisk at begge ser ut som de er oppstilt, men de har faktisk havnet slik ved en tilfeldighet. Mosedotten tvinna seg inn i en algedott, og ble hengende slik i vannet. Ser nesten ut som et tre.
Mosedotten er den samme dotten som jeg la oppi varmt vann fra vv-tanken i et øyeblikk. Jeg skulle teste om jeg kunne gjøre dette for å sikre at det iikke ble brakt inn skivesnegl og reker. Dotten ser fin og levende ut, og metoden er herved godkjent. (Det er ca to uker siden eksperimentet, og jeg plukket selvsagt vekk alle synlige reker først.)
Jeg har Bluepearl i dette karet, og de må for all del ikke bli forelsket i en kirsebærreke.
Forgrunnsplantene på bildet har faktisk holdt seg fine. Takk og lov for det!
Men jeg fikk dessverre en haug med "usynlige" damsnegler med. Jeg har plukket et titalls snegler eller så hittil. Helena-sneglene ble nok glade for å få litt levende tilskudd i kosten. De har levd på proteinrikt fiskefòr i det siste.
Tittel: Mosedotten og agurken.
Litt komisk at begge ser ut som de er oppstilt, men de har faktisk havnet slik ved en tilfeldighet. Mosedotten tvinna seg inn i en algedott, og ble hengende slik i vannet. Ser nesten ut som et tre.
Mosedotten er den samme dotten som jeg la oppi varmt vann fra vv-tanken i et øyeblikk. Jeg skulle teste om jeg kunne gjøre dette for å sikre at det iikke ble brakt inn skivesnegl og reker. Dotten ser fin og levende ut, og metoden er herved godkjent. (Det er ca to uker siden eksperimentet, og jeg plukket selvsagt vekk alle synlige reker først.)
Jeg har Bluepearl i dette karet, og de må for all del ikke bli forelsket i en kirsebærreke.
Forgrunnsplantene på bildet har faktisk holdt seg fine. Takk og lov for det!
Men jeg fikk dessverre en haug med "usynlige" damsnegler med. Jeg har plukket et titalls snegler eller så hittil. Helena-sneglene ble nok glade for å få litt levende tilskudd i kosten. De har levd på proteinrikt fiskefòr i det siste.
Postet 13.11.08 kl 09:14
Endret: 13.11.08 kl 09:21
Postet 13.11.08 kl 09:17
Postet 13.11.08 kl 09:23
Postet 13.11.08 kl 09:37
Kampfiskhannen min har visst ikke noe sex-drift. :S
Jeg har damene i fødekar i samme kar som kampfisken, og de er klare som bare det...
Bare synd at hannen ikke gidder å snekre hus (bygge rede). Har prøvd en stund med plastkopp, men han viste ikke interesse for den. Han lå bare under et blad i overflaten, men ingen husbygging.
Siden det er enda mindre strøm i fødekassene, så har jeg gitt ham en egen fødekasse, for å se om han gidder mer da. Oppi fødekassen har jeg puttet en anubias som har blader i vannskorpa. Han viser ikke særlig handyman-tendenser ennå, men det ser ut til at han er førnøyd med det stillestående vannet.
Spørs da, om det vil bli plass til lek oppi et fødekar... :S
Jeg har damene i fødekar i samme kar som kampfisken, og de er klare som bare det...
Bare synd at hannen ikke gidder å snekre hus (bygge rede). Har prøvd en stund med plastkopp, men han viste ikke interesse for den. Han lå bare under et blad i overflaten, men ingen husbygging.
Siden det er enda mindre strøm i fødekassene, så har jeg gitt ham en egen fødekasse, for å se om han gidder mer da. Oppi fødekassen har jeg puttet en anubias som har blader i vannskorpa. Han viser ikke særlig handyman-tendenser ennå, men det ser ut til at han er førnøyd med det stillestående vannet.
Spørs da, om det vil bli plass til lek oppi et fødekar... :S
Postet 16.11.08 kl 20:34
Postet 16.11.08 kl 20:40
Postet 16.11.08 kl 21:14
Er veldig irritert på tastaturet mitt for tiden. Når jeg skriver, så hender det at det dropper flere bokstaver, selv om jeg vet at jeg har tastet den inn. Dette gjelder særlig ved dobble konsonanter, men også andre bokstaver, hvis jeg skriver veldig fort. Har trådløst tastatur, vet ikke om dette har noe å si...
Dere får ha meg unnskyldt dersom jeg ikke oppdager feilene i tide når jeg poster.
Dere får ha meg unnskyldt dersom jeg ikke oppdager feilene i tide når jeg poster.
Postet 17.11.08 kl 17:54
Postet 23.11.08 kl 09:36
Postet 23.11.08 kl 10:05
Postet 23.11.08 kl 13:37
når slikt skjer med mitt er det 95% av tilfellene dårlig batteri. og jeg bruker ikea batterier, de blir brukt opp fort. de første duracellene som kom med tastaturet virket over et halvt år før jeg måtte bytte de. du kan og sjekke om den har direkte kontakt med mottageren, kombinasjon av ikke "fri sikt" og dårlige batterier kan gi irriterende utslag :p
Postet 23.11.08 kl 13:53