- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Ane sine akvarier (side 16)
Ane sine akvarier (side 16)
AnenNå er jeg lei av fiskefanging... Jeg gav opp å få ut falcatusene så de får leve et langt og lykkelig liv i 400 literen... Det ser ikke ut som om hannen er blandt oss lenger så da blir de ikke flere. Jeg har fått ut de svarte coryene (har bare 5 stk igjen, snufs), de to vanlige aenusene, albino ancistrusen og den stripete sjokolademallen. Nå skal det komme inn 3 stk melinier til og så skal jeg lete etter litt flere nøkkelhullciklider. Jeg flyttet aspidorasene ned i 400literen slik at deres kar blir tomt til de svarte coryene. Nå skal de får bo alene og få masse pleie og omsorg. Håper at de kommer seg og blir flere med tiden ;-)
Uffda ,hva skjedde med de restende svarte da ?
Postet 14.09.08 kl 23:10
De ble nok litt for synlige i 400 literen så noen av de andre fant ut de skulle mobbe dem. Jeg synes de ble pjuskete og nå har jeg endevendt karet og det er bare 5 igjen...
Etter de ble flyttet opp i reolen for seg selv har de blitt helt fine igjen. Jeg håper med litt kjærlighet og omsorg så kan de gi meg noen egg etterhvert for 5 stk er jo ikke akkurat en stim. De kommer til å få bo der de er fra nå av, men som sagt noen babyer hadde ikke vært å forakte
Etter de ble flyttet opp i reolen for seg selv har de blitt helt fine igjen. Jeg håper med litt kjærlighet og omsorg så kan de gi meg noen egg etterhvert for 5 stk er jo ikke akkurat en stim. De kommer til å få bo der de er fra nå av, men som sagt noen babyer hadde ikke vært å forakte
Postet 15.09.08 kl 06:11
Postet 15.09.08 kl 06:37
Postet 15.09.08 kl 08:59
Nå er det skikkelig lenge siden jeg har tatt meg tid til å skrive har, men det har ikke skjedd allverden heller i akvarieverden... I den virkerlige verden har det skjedd fantastisk mye (skal blandt annet gifte meg) og jobben har vært litt sinnsyk så da får fiskene ta til takke med mat og nytt vann. Det ser egentlig ut som om det er helt greit for de
Nå har jeg fisket ut ene roten fra 70 literen som jeg skal bytte mot noen reker fra turnips. Det er en flott rot, men den må festes til bunnen med sugekopper og da blir fiskefanging litt kinki og siden jeg ALDRI klarer å bestemme meg for noen ting så må karene være lett forandrable (nytt ord, stilig ane).
Ellers begynner jeg seriøst og planlegge Storauksjonen som skal være i Bergen. Har nesten bestemt meg for hvilke fisker som må gå og jeg håper at det ikke blir så veldig mye fristende (liksom) for jeg er rimelig blakk for tiden Nå ble hundekurset som jeg skulle på i morgen avlyst så da er det bedre ting til fiskeflytting...
Nå har jeg fisket ut ene roten fra 70 literen som jeg skal bytte mot noen reker fra turnips. Det er en flott rot, men den må festes til bunnen med sugekopper og da blir fiskefanging litt kinki og siden jeg ALDRI klarer å bestemme meg for noen ting så må karene være lett forandrable (nytt ord, stilig ane).
Ellers begynner jeg seriøst og planlegge Storauksjonen som skal være i Bergen. Har nesten bestemt meg for hvilke fisker som må gå og jeg håper at det ikke blir så veldig mye fristende (liksom) for jeg er rimelig blakk for tiden Nå ble hundekurset som jeg skulle på i morgen avlyst så da er det bedre ting til fiskeflytting...
Postet 26.09.08 kl 07:21
Postet 26.09.08 kl 09:50
Postet 26.09.08 kl 17:42
I dag har jeg gjort mye, selv om det ikke ble alt jeg hadde tenkt...
Jeg fant ut at jeg liker det lille karet med levendefødere litt for godt til å flytte på de. Jeg har flyttet de svarte coryene og arcuatusene, de har byttet kar. Begge har fått sterkere pumpe og forhåpentligvis er det lettere å holde rent og ryddig nå.
Jeg har også satt i gang det utvendige filteret hos adolfoiene og det blir godt med bedre filtrering der også. Jeg har fanget aspidorasene som flytter ut i dag og jeg har begynt å fange fisker til storauksjonen... Jeg er redd gosseiene har lært å ikke gå inn i fiskefellen, men vi får se om natten hjelper litt.
Ellers har jeg også snopet litt, 5 stk L107 bor nå sammen med de svarte coryene. Og de er såååå nydelig!!! Men de var ikke veldig glad i kamera
Jeg fant ut at jeg liker det lille karet med levendefødere litt for godt til å flytte på de. Jeg har flyttet de svarte coryene og arcuatusene, de har byttet kar. Begge har fått sterkere pumpe og forhåpentligvis er det lettere å holde rent og ryddig nå.
Jeg har også satt i gang det utvendige filteret hos adolfoiene og det blir godt med bedre filtrering der også. Jeg har fanget aspidorasene som flytter ut i dag og jeg har begynt å fange fisker til storauksjonen... Jeg er redd gosseiene har lært å ikke gå inn i fiskefellen, men vi får se om natten hjelper litt.
Ellers har jeg også snopet litt, 5 stk L107 bor nå sammen med de svarte coryene. Og de er såååå nydelig!!! Men de var ikke veldig glad i kamera
Postet 27.09.08 kl 18:13
Hjelpe meg for et styr det er med slike auksjoner... Eller fiskefanging til dem Jeg håper inderlig at den siste SAEn og gosseien vil gå inn i fiskefellen før den 12 oktober... Jeg har satt opp den tomme 60 literen for anledningen så de lider ingen nød i venteperioden, men jeg liker ikke å ha så mye fisk i et så lite kar over lengre tid. Jeg bøter på min dårlige samvittighet med daglige vannbytter. Jeg gleder meg som alltid til auksjonen selv om jeg har strenge kjøpsrestriksjoner på meg selv... Vi får se hvordan det går
Postet 28.09.08 kl 21:41
Okei, alle Saene, alle de levendefødende er nå fanget inn, men jeg mangler fremdeles 2 stk gossei... det som er litt irriterende er at jeg kan jo ikke begynne å flytte fisk tilbake igjen før jeg har fanget de siste 2 for da går de jo bare i fellen en gang til...
Blæ, jeg har IKKE lyst å tømme hele karet for 2 corydoras, men det blir en stusselig liten gruppe å selge på auksjon hvis jeg ikke får fatt i de....
Blæ, jeg har IKKE lyst å tømme hele karet for 2 corydoras, men det blir en stusselig liten gruppe å selge på auksjon hvis jeg ikke får fatt i de....
Postet 29.09.08 kl 17:38
Dagens fiskefangst besto av 1 gossei og 1 trilli som hadde klart å gjemme seg, så da er det etter mine beregninger en eneste gossei igjen... Den må jeg jo klare å lure inn i fiskefellen før helgen, kanskje Det hadde vært så veldig fint å få flytte tilbake alle fiskene i helgen slik at det kun er fisk som skal selges som må gå i det lille karet en stund til.
Postet 30.09.08 kl 21:06
Postet 01.10.08 kl 21:56
Hihi, jeg hadde naboen innom på besøk i går og hun synes karene mine var så rene og pene, *knegge høyt* Det er iallefall 2 kar som trenger en seriøs algeskraping, men det var nå pent av henne å si det
I dag skal jeg fange sterbaiene (de flytter ned i 400l sammen med melini gruppen, så har jeg kun to corygrupper der som ser helt forskjellig ut til glede for min kjære). Så fanger jeg sitrontetraene og finner ut hvor mange de egentlig er og flytter trilineatusene inn til maccus gruppen. Håper det blir bedre da for dette karet har produsert MYYYYYE dritt. Jeg viste jo at maccusene gjorde det, men trodde nok at 2 fluval 4+ i et 112 liters kar skulle virke bedre enn det har gjort, menmen. Færre fisk gjør nok saken litt lettere for filterne. Jeg skal dessuten begynne å modifisere de nå, slenge inn blåfilter i steden for. Men det tar jo noe tid før det er ferdig da...
I dag skal jeg fange sterbaiene (de flytter ned i 400l sammen med melini gruppen, så har jeg kun to corygrupper der som ser helt forskjellig ut til glede for min kjære). Så fanger jeg sitrontetraene og finner ut hvor mange de egentlig er og flytter trilineatusene inn til maccus gruppen. Håper det blir bedre da for dette karet har produsert MYYYYYE dritt. Jeg viste jo at maccusene gjorde det, men trodde nok at 2 fluval 4+ i et 112 liters kar skulle virke bedre enn det har gjort, menmen. Færre fisk gjør nok saken litt lettere for filterne. Jeg skal dessuten begynne å modifisere de nå, slenge inn blåfilter i steden for. Men det tar jo noe tid før det er ferdig da...
Postet 02.10.08 kl 07:17
Ups, hva skjedde...
Jeg skulle bare innom tropefisk.no og kjøpe skikkelige fiskeposer til storauksjonen og der hadde jeg vist kjøpt lysrør, fôr og grov filtermatte i tillegg... Hvordan kunne det skjed da...? Ponder....
Jeg ser også at jeg må ta en skikkelig fotorunde etter storauksjonen og oppdattere endel av bildene mine. Jeg har blandt annet fått tak i en haug med nydelige røtter fra en her på forumet (tusen takk til Johan M) så det blir nok endel omorganisering i tiden framover. Men det er jo bare gøy!
Jeg skulle bare innom tropefisk.no og kjøpe skikkelige fiskeposer til storauksjonen og der hadde jeg vist kjøpt lysrør, fôr og grov filtermatte i tillegg... Hvordan kunne det skjed da...? Ponder....
Jeg ser også at jeg må ta en skikkelig fotorunde etter storauksjonen og oppdattere endel av bildene mine. Jeg har blandt annet fått tak i en haug med nydelige røtter fra en her på forumet (tusen takk til Johan M) så det blir nok endel omorganisering i tiden framover. Men det er jo bare gøy!
Postet 03.10.08 kl 07:06
Off-topic, men....
Jeg kjøpte brudekjolen min i går! (Eller mamma kjøpte, men samma det) Og den er fantastisk!!! Nå må bare sognepresten si at det er en eller annen kirke i nærheten som kan vie oss og så er alt klart!
Lykkelig!!!
Lykkelig!!!
Postet 09.10.08 kl 07:14
Postet 09.10.08 kl 07:42
Takk takk.
Jeg har det veldig fint for tiden
Men for å ta noen hyggelige akvarieting også, jeg har fått egg på de svarte Coryene mine! De har fått henge i fred i flere dager nå og de ser ikke ut til å mygle heller, så det er jo lov å håpe
Det hadde jo vært kjempehyggelig å få litt flere svarte da, de har jo forsvunnet litt hos meg....
Jeg har det veldig fint for tiden
Men for å ta noen hyggelige akvarieting også, jeg har fått egg på de svarte Coryene mine! De har fått henge i fred i flere dager nå og de ser ikke ut til å mygle heller, så det er jo lov å håpe
Det hadde jo vært kjempehyggelig å få litt flere svarte da, de har jo forsvunnet litt hos meg....
Postet 10.10.08 kl 21:27
Postet 10.10.08 kl 21:51
Postet 11.10.08 kl 07:51
Postet 11.10.08 kl 12:40