Tropheus tråd (side 16)

ja det var sef ment til MFF
Vibsi
ja det var sef ment til MFF :)

Mine er ikke noe skvettne. De kommer til "foringsplass" når jeg kommer og følger meg langs glassruten... skikkelig kos
Vibsi
har selv mistet to livua hanner for 2 år siden når gruppen var ny hos meg. Da var de tydelige mobbeofre og hadde fått så mye bank at finner og alt var oppfliset. De var veldig tynne, og "turde" ikke å flytte seg rundt i karet. Den ene utviklet stress sott og var helt oppblåst når den døde. Ingen av de andre fikk sott.. Er de mobbeofre så vil eg tro du ser det godt på fisken. Hvordan vet du at det er hanner? Hadde det vert sott,så hadde mest sannsynlig alle fiskene dine vert død i og med at det er over 9 uker det er snakk om. Men eg ville fulgt ekstra godt med under mating. Personlig så kakker vi mobbeofre, da de tydelig lider i karet.

dette var ment til deg mff
Mariflyfly
Mine er ikke noe skvettne. De kommer til "foringsplass" når jeg kommer og følger meg langs glassruten... skikkelig kos

Den var nok ment til meg, slik mine var de første dagene i nykaret. Legger ved et bilde til, som sagt, skal få tatt bedre bilde av fiskene når det er mørkt.
Kan du ikke ta bilde av hele karet ditt da mariflyfly? Har veldig lyst til å se hvordan det ser ut
Her kommer noen bilder av karet og mine fisk..
Vurderer å sette inn en bakgrunn, men er ikke kommet så lang at jeg har funnet den rette...
Tar gjerne imot råd om hvordan få bedre bilder... lol
innredningen ser veldig bra ut. du kan jo lime på svart papp bakpå karet. Mye billigere en bakgrunn:P men kan sef ikke sammenlignes..
Vibsi
innredningen ser veldig bra ut. du kan jo lime på svart papp bakpå karet. Mye billigere en bakgrunn:P men kan sef ikke sammenlignes..

Vil ha en lys bakgrunn da jeg har mørk sand. Ellers vil jo fisken forsvinne helt...
Har funnet den jeg vil ha, men skal vente til jeg kjøper inn til butikken så blir det billigere.. he he
Kanskje du burde lage noen huler av de steinenrøysene? Jeg ville gjort det, men får høre hva de andre mener. Når det gjelder fotografering, det er et eventyr hvis en har et dårlig kamera, slik som jeg.

Ellers kan du lese litt her:
[QUOTE=2nelise]Kanskje du burde lage noen huler av de steinenrøysene? Jeg ville gjort det, men får høre hva de andre mener. Når det gjelder fotografering, det er et eventyr hvis en har et dårlig kamera, slik som jeg.

Det er mange huler i steinrøysene... nesten plass til hele gjengen *ler
Det ser bra ut Mariflyfly...

Jeg har et kar med sort sand og lys bakgrunn, men kommer til å skifte til lys sand igjen fordi fiskene "forsvinner" litt syns jeg... Den sorte sanden er sort rådasand, noe som det ser ut som du også har.

Ellers ser det bra ut!
Ja eg syns steinene var helt fint plassert. Sikkert mange yngel som kan gjemme seg inni der..
Mariflyfly
Det er mange huler i steinrøysene... nesten plass til hele gjengen *ler

Jeg mente at du kanskje kunne bygge de opp på en annen måte, spre hulene litt. Slik det ser ut for meg på bildene så må troffene sloss om hulene da de står tett og de andre har ingen steder å gjemme seg for de som er aggressive?

Det var bare en tanke, alle de andre sier at det ser bra ut, de har mer erfaring enn meg. Jeg bare tenker siden du har mistet fisk grunnet mobbing....

Er enig med deg at med svart sand så må du ha en lys bakgrunn eller omvendt
Kommer nok til å ominrede om ikke det blir bedre. Tar det i så fall sammen med ny bakgrunn.
Venter også på en powerhead 5000l/t.... som har tatt sin tid... Nå er det en innvendig pumpe på 2000l/t uten filter som blir brukt (nødløsning)
2nelise
[QUOTE=Mariflyfly]Det er mange huler i steinrøysene... nesten plass til hele gjengen *ler

Jeg mente at du kanskje kunne bygge de opp på en annen måte, spre hulene litt. Slik det ser ut for meg på bildene så må troffene sloss om hulene da de står tett og de andre har ingen steder å gjemme seg for de som er aggressive?

Det var bare en tanke, alle de andre sier at det ser bra ut, de har mer erfaring enn meg. Jeg bare tenker siden du har mistet fisk grunnet mobbing....

Er enig med deg at med svart sand så må du ha en lys bakgrunn eller omvendt
Ser det er en fordeling i gruppen som er skjeiv... sukk... Er alfa hannen og 80% av de andre i hulen til høyre, mens en 3-4 fisk pluss Neo.mulitene i røysen til venstre. Beta hannen har hulen i midten...
Så er nok trolig hannene som "ryker til" i hulen til venstre....
saffen
[QUOTE=micy]Tusen takk :) Må bare si at jeg føler meg mindre nervøs for å holde tropheus for første gang når dere erfarne troffefreaks har så mye lærerikt å komme med :) Det er helt topp med så mye støtte, da særlig fra vibsi og evolution :D Så får vi bare se da hvor mange feil nykomlingen gjør i startgropa :P

1 tips får du gratis her... ikke vær nervøs, ikke tenk på at ting kan gå gale....... kos deg heller med den,,, så er det no heller ikke så langt ut til austmarka zoo om det skulle være noe...... mohaa

Hehe, så sant så sant De er jo berømt i lokalområdet også
synes steinrøysen dine er helt perfekt, både for og ta vare på yngel og hjemmesteder, en hanne kan ta besla på en enkelt stein som en røys med stein. er ikke gitt at det trenger og være huler. våre fisk leker som regel i ett hjørne på karet der det ikke er stein.

skal du ta vare på yngel i karet er det slik det skal være. fin mengde stein det der.
Vibsi
synes steinrøysen dine er helt perfekt, både for og ta vare på yngel og hjemmesteder, en hanne kan ta besla på en enkelt stein som en røys med stein. er ikke gitt at det trenger og være huler. våre fisk leker som regel i ett hjørne på karet der det ikke er stein. skal du ta vare på yngel i karet er det slik det skal være. fin mengde stein det der.

Ja. Mine leker i mellomrommet mellom hulene bak den lille hulen fremme i midten.
dette fikk vi etter svensketuren

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hei folkens, lenge siden jeg har posta noe her!

Velkommen til alle nye troffeholdere Godt å se at miljøet vokser seg stort !

Så idag under mating at jeg har ei kasahue som tygger, usikker på hvor lenge men muligens på 3 dagen?

Hadde også for ei ukes tid siden ei luffe hu som tygde men det gikk nok skeis en eller annen stand, har hatt veldig mye vannbytter i det siste så velger å tru at det er det som gjør at det har tatt seg opp med tygging her. Håper bare kasa-hua går veien fordi jeg henta meg ett 325l kar igår.. Så muligens det blir det oppi der, eller kanskje noe annet fra tanganyikasjøen..Who knows ?

God påske

Kenneth
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap