Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 16)

Hallo! Viss du går tilbake en side kan du sjå korleis oppsettet ser ut. Har sett inn noen kalksteiner etter det bilde. D går bra med vann verdiene. Skifter vann 1 gong i uken. Tilsetter gh+ for å øke Hardheten på vannet. (gh)
Er på jakt etter noen fredelige pene småfisk som ikke spiser fra bunnen. De må trives i et såpass lite kar som Edge'n. Ønsker ikke at de tar rekematen. Noen tips?
Henrik Antoine
Er på jakt etter noen fredelige pene småfisk som ikke spiser fra bunnen. De må trives i et såpass lite kar som Edge'n. Ønsker ikke at de tar rekematen. Noen tips?

kansje desse:
Microrasbora kubotai:
Boraras brigittae:
Boraras merah:
Boraras micros:
Carnegiella myersi:
Micropoecilia minima:

va bare noen eg fant i farten...
Godt tips. Tror jeg kjøper en liten rasbora stim.
synes karet er fint,men for meg som holder på med plantekar så er dette akvariet ikke ideelt,pga lyset,det er alt for dårlig.vet om folk som bygger det om da slik at det kommer mer lys inn i akvariet.
jeg gleder meg heller til de andre nye nano karene til fluval kommer som fluval spec og fluval flora
Faktisk en del som benytter det til saltvann også, kun ved å bytte ut lyset til led lamper som passer i de originale festene
mariusbare
Ting jeg kjøpte: - LED-pærer - G4 sokkel - Omformer til LED - 13 W pære - Hvilken som helst E 27 lampesokkel med ledning og støpsel

Må jeg kjøpe ledninger i tillegg?? Har bestemt meg for å gjennomføre prosjektet nå...

Hvor mange ting trenger jeg av hver?

Pærer, med samme antall sokler. Men hvor mange omformere, en til alle, eller en til hver??

Edit: Ser at ikke teksten kommer med når jeg quoter, rart.. Jeg skulle i alle fall quote det der du har lagt ut hvilke produkter du har kjøpt.. Har nå puttet inn litt av det i alle fall.
Led belysning
Her er noen bilder med oppgarederte LEDpærer M11, dett kan kjøpes via Buddy kjeden eller og uten modifikasjoner.

Som dere vil se er det en kraftig oppgradering og vil nok holde for et planteakvarie (mer eller mindre). Jeg har HC "Cuba" som trives som bare det etter oppgraderingen.
Karet er ikke ferdig "scapet"

Karet har kirsebær- og amanoreker, samt en stim Galaxy Rasbora
Det ble jo bra med lys! Pent akvarium.
Veldig stilig! Hva heter den "teppe"planta til høyre?
Takk for det, planten er Hemianthus callitrichoides "Cuba" . Grei å holde, så lenge de får godt lys, trenger ikke CO2 nødvendigvis. Jeg har ikke CO2 og får de fint til
Sånn, da har jeg endelig fått byttet lystoppen. Vil tipse om at LED lys blir kjøpt mye billigere i usa. Fikk to lys for under 200 kr, inkl leveranse. Fra den siden det ble linket til tidlgiere å tråden.
Dere som har vært eiere av Fluval Edge en stund nå: Er dere fornøyde, lykkelige eiere av dette karet?

Hvor mye tror dere total-vekten på det er? Da inkl. sand, en liten rot, noen små planter og vann?

Lurer på om kommoden min på soverommet tåler dette *vil ha!*
Veldig fornøyd, og vekten er vel rundt 30-35 kg avhengig av hvor mye stein/sand du har i. Kommoden vil nok tåle dette helt fint. Eneste jeg har å utsette er litt støy fra punmpen, ville tenkt meg to ganger om å ha det på soverommet iaf hehe Men eller et kjempekar.
Nå har jeg hatt karet i 4 måneder og pumpen er så støysvak som den kan få blitt. Jeg har alltid vært meget allergisk mot støy så jeg er veldig oppriktig når jeg sier det. Den er veldig stille. Det jeg og mange andre opplevde var litt lyder fra pumpen i starten. Dette avtar etter noen uker.

Jeg er fornøyd med mitt Edge kar. Det er kanskje ikke et akvarium det er så lett å jobbe med. Da tenker jeg på den lille åpningen. Men med større åpning hadde man ikke hatt denne kube fasongen og poenget hadde vært borte.

Fjern kull og Biomax kulene fra filteret og erstatt med Eheim substrat pro. Det er plass til en del der. Meget fornøyd med filteret.
Der kom jeg på det jeg skulle spørre om, men glemte! Hvordan kommer en nedi akvariet? Hvor er egentlig hullet i toppen og hvor stort er det? Bilder noen?
Her ser du åpningen:

[External Image]
Jeg er fornøyd nå som jeg har fått fikset opp i alle feilene med akvariet. Jeg har jo vært maks uheldig, først røyk pumpen, og så lyset. Heldigvis har alt gått på garantien, og butikken har byttet uten problemer.

Vet at mange ikke opplever det som støysvakt, selv syns jeg det var mer støyete enn jeg hadde håpet, men det hjelper en del å fjerne lokket som man egentlig skal ha på pumpen. Om man ikke får ut all luften fra røret til pumpen, så lager det litt mer lyd. Det lager mer lyd enn mitt 120 liters akvarium, som har eheim utvendig filter (som er kjent for å være ekstremt stillegående).

Kunne aldri hatt det på soverommet, men så er jeg av dem som nok ikke kunne hatt noe akvarium på soverommet uansett, pga jeg er sensitiv mot støy og små lyder. Jeg har mitt på kjøkkenet, passer veldig godt inn der.

Akvariumet får veldig stort pluss for designet, men minus for at det er krunglete å jobbe med, rett og slett upraktisk. Pumpen syns jeg er bra, og etter at jeg fikk led lys, så syns jeg også lyset er godt.

Om jeg skal kjøpe flere små akvarium, så blir det nok ikke fluval edge, selv om ingen kar slår dem når det gjelder design. Da ville jeg gått for cocoon av noe slag. Men jeg kommer heller ikke til å bytte ut mitt fluval edge, jeg er fornøyd med det, og det tar seg inmari bra ut i hjørnet på kjøkkenbenken
stigen
Takk for det, planten er Hemianthus callitrichoides "Cuba" . Grei å holde, så lenge de får godt lys, trenger ikke CO2 nødvendigvis. Jeg har ikke CO2 og får de fint til:-)

Et spørsmål til deg angående pre-filter svampen. Jeg måtte klippe den til på siden som vender mot glasset, ellers fikk jeg ikke innsugsrøret på plass. Skjedde dette deg? Røret stod helt skjevt fordi pre-filteret stod i press mot glasset. Som sagt så fikset jeg det enkelt ved å klippe svampen, men jeg stusset litt over det.
Henrik Antoine
[QUOTE=stigen]Takk for det, planten er Hemianthus callitrichoides "Cuba" . Grei å holde, så lenge de får godt lys, trenger ikke CO2 nødvendigvis. Jeg har ikke CO2 og får de fint til:-)

Et spørsmål til deg angående pre-filter svampen. Jeg måtte klippe den til på siden som vender mot glasset, ellers fikk jeg ikke innsugsrøret på plass. Skjedde dette deg? Røret stod helt skjevt fordi pre-filteret stod i press mot glasset. Som sagt så fikset jeg det enkelt ved å klippe svampen, men jeg stusset litt over det.

Hm, merkelig. Jeg har ikke hatt det problemet. Jeg merker at filteret er nesten borti glasset, er det noe som kan være skjevt hos deg?
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap