Leifs verden, del 2 (side 16)

LOFFA
7 stk APISTOGRAMMA COMMBRAE. De er av de mindre typene av Apistogramma, og den største er vel 3-4cm og blir ikke særlig større har jeg lest.


Gratulerer med nye apisto. dette er en art jeg selv har tenkt på. Så masse bilder Leif.
Enig med Anders ang akvarier. Da får du utnyttet plassen.
Koster ikke så mye heller. Er jo en eller flere på forumet som gjør det for en liten penge.

Forresten god helg og skål. Tenkte å kjøpe aas i dag, men de var faktisk utsolgt på den butikken jeg var...

Espen
Lone Pedersen
Gratulerer med nye fisker leif! Hyggelig å høre at du får taki det du ønsker :)



Takk Lone. Var innom profilen din for å se om d hadde egen tråd. JAAAA, men hva med oppdateringer? 3 uker og kun et innlegg. Skjerp deg, hehe ;- =)

Er alltid gøy å få tak i fisk en ønsker seg, dog har det blitt ekstra gøy med Apistogramma da. Men det ser ut at en glede aldri skal komme alene foruten en trist en ved siden av for meg. Kommer tilbake til det senere i innlegget sammen med noen bilder.

Anders,
hadde jeg hatt råd til det hadde jeg gjort det, å bestillt etter spesielle mål. Men 6 stk spesial bestillte kar går langt på utsiden av min lommebok for tiden. Håpet var 3 kar på hver side av de 2 stk 160Literne. Ja slik at det ble totalt 8 kar på midten av den veggen og noen klekke/yngel kar utpå der igjen. MEN det er jo flere vegger, om nødvendig henger jeg noen til og med i taket om nødvendig, hehe.

Tilbake til det triste. Ettersom de nye Apistogramma commbraene sto til klimatisering (gjør det enda) tenkte jeg å ta noen vannbytter. Jo som tenkt, så gjort.

Kommer frem til 100L med trio av Apistogramma hongsloi og får øye på en av dem og regnet med at det var ei hue, for magen så ut som en rognstinn ballong.

Men nei.... det var hannen. Hva som har skjedd aner jeg ikke, men dette ser ikke bra ut. Forstoppelse er det som tar tankene mine først. Skal la han gå til i morgen, om han ikke dør før, før jeg evnt avliver den.

Det som er aberet med å kjøpe fisk som ikke er så lett å få tak i, er at når den ene dør blir det enda værre å få tak i en erstattning. Men håper evnt at det ikke er ALT for ille å få tak i en ny hanne til huene

bilde 1. Et for meg hjerteskjerende bilde hvor hua er i hula klar for leik, men maken ikke er i stand til noe pga sykdom. Hua har til og med dultet borti han, sidelengs for å få han med seg til ingen nytte. Har mest lyst til å gråte da jeg har blitt så knyttet til apistoene mine. Virkelig flotte fisk

bilde 2. De nye apistoene, commbrae

bilde 3. Etegilde hos coryene
Skal nok få oppdatert snart! Har bare hatt det litt travelt med masse jobb i Ungdoms Bedriften som jeg er dagelig leder for så det er alltid noe å gjøre

Men nå har de blitt kontroll på boken å plakatene jeg driver på å lager så nå blir det mer tid til akvariene å den egne tråden
Leif, sorry to say, men det kommer en del søppelmail med din email-adr som avsender. Eller tilsynelatende din, det er navnet ditt som står som avsender i fra-feltet. Noen idè om hvordan man får stoppet sånt? Jeg blir jo lurt til å åpne, for jeg tror det er fra deg. Er klar over at det ikke er du som sender ut altså
mona o
Leif, sorry to say, men det kommer en del søppelmail med din email-adr som avsender. Eller[I] tilsynelatende [/I]din, det er navnet ditt som står som avsender i fra-feltet. Noen idè om hvordan man får stoppet sånt? Jeg blir jo lurt til å åpne, for jeg tror det er fra deg. Er klar over at det ikke er du som sender ut altså :-)



Beklager Mona, men har sett at mange kommer i retur til meg også, med ukjent adresse. Hatt over 100 slike mail denne uka. Aner ikke hvordan dette skjer. Blir min e-mail hacket på noen måte mon tro?

Skal sjekke virus programmet mitt for sikkerhetsskyld

Sjekket >nå i mailen min og det var over 40 returnerte mail uten riktig adresse, så det er noen som er inne på mailen min på en eller annen måte.

Skal gjøre mitt for å sjekke opp dette og beklager for dette igjen Mona
Desverre avgikk Mr. Hongi med døden nå i kveld. Fikk ingen svar i forumet, og heller ikke nå, på mine spørsmål om hva det kunne være heller. Skjønte at det ville gå den veien desverre.

Da blir det å være på utkikk etter en ny apistogramma hongsloi hann for mine to enker... Hvile fred over hans minne
Uff, det var trist...

R.I.P Mr. Hongi...
Takk for det : )

Trodde jeg ikke var så knyttet til Mr, Hongi som det jeg var (er), men har veldig vondt av han faktisk. Dette viser at en kan bli veldig tett knyttet til en fisk (evnt flere). Mange vil nok si at puh... det var jo bare en FISK.

Slik er det altså ikke for meg med Mr. Hongi. Hadde det vært en sverddrager, Platy eller Guppy hadde jeg vel kanskje sagt det samme.

Hongsloi er ikke alt for ofte å se i handelen, men tror og håper selvfølgelig at jeg får tak i en ny, om ikke alt for lenge. En får iallefall leve i det håpet.

Flotte bilder du hadde av C125 ene dine i tråden din. Fint å se at gutta fortsatt har draget på damene ;- )
LOFFA
Takk for det : ) Trodde jeg ikke var så knyttet til Mr, Hongi som det jeg var (er), men har veldig vondt av han faktisk. Dette viser at en kan bli veldig tett knyttet til en fisk (evnt flere). Mange vil nok si at puh... det var jo bare en FISK. Slik er det altså ikke for meg med Mr. Hongi. Hadde det vært en sverddrager, Platy eller Guppy hadde jeg vel kanskje sagt det samme. Hongsloi er ikke alt for ofte å se i handelen, men tror og håper selvfølgelig at jeg får tak i en ny, om ikke alt for lenge. En får iallefall leve i det håpet. Flotte bilder du hadde av C125 ene dine i tråden din. Fint å se at gutta fortsatt har draget på damene ;- )


Fryktelig trist... Man blir knyttet til fisk, og selv syns jeg det var kjempetrist at platy-hannen min måtte avlives, uansett om det bare var en platy...
LOFFA
Flotte bilder du hadde av C125 ene dine i tråden din. Fint å se at gutta fortsatt har draget på damene ;- )


Vel, om de fortsatt har draget gjenstår å se. De hadde det iallefall for noen dager siden da eggene kom, men i dag virket jentene mildt sagt uinteresserte... Hehe...
HvemErJeg?
[QUOTE=LOFFA]Flotte bilder du hadde av C125 ene dine i tråden din. Fint å se at gutta fortsatt har draget på damene ;- )


Vel, om de fortsatt har draget gjenstår å se. De hadde det iallefall for noen dager siden da eggene kom, men i dag virket jentene mildt sagt uinteresserte... Hehe...


Omtrent som her i huset da, knegg knegg.
Har da også lagt ut en ny annonse for en ny Mr. Hongi

Håper det napper....

Trude, om du ser på bildet av eggene; de øverste nye er lagt natten før dagen de ble fotografert, de gule/oransje gyldne er på dette bildet 2 dager gamle. Så kan du sammenligne med dine egne egg ;- =)
Apistogramma commbraene er skye av seg, så det ble bare noen dårlige bilder Espen. Så du får klare deg med disse til jeg får noen bedre når de har funnet seg litt mer til rette.

Antar at iallefall bilde nr 2 er av ei hue. En del under ser du ;- )

Jeg er lykkelig og glad, og Hongsloi damene gra. Det rimte men ga vel ingen mening. Så er jeg heller ingen dikter.

Jeg er iallefall gladere enn i går kveld. Lykkelig kan en godt kalle det ja... Hongsloi damene har fått besøk i dag og de søker om fast bopel hos dem. Ikke bare en hanne, men to!!! De slipper å sloss om gutten de hadde, og har fått hver sin.

Den ene fruen fant den ene hannen veldig attraktiv ganske så med en gang og de tussler rundt i karet alene. Kanskje en perfect match? Akkurat som et nyforelsket par i tenårene, hehe.

Disse er noe mindre disse hannene og kun den ene har farget ut. Det var vel snakk om at den ene var en alfa hanne, hva det enn er. Har vel noe med hirakiet i flokken antar jeg.

Fikk tatt et par bilder, en av den ene hua og den hannen som har farget ut. Disse bildene ble jeg faktisk fornøyd med. Håper det ikke klikker med vedlegg av bilder som det har gjort noen ganger nå.
Se der ja! Takk for kjempehyggelig prat idag og flott at det ser ut til at Hongsloiene du kjøpte med fant seg raskt til rette! Fine bilder også Alfa han betyr at det er den hannen i en flokk som er sjef/dominant og som oftest er den som får draget på damene Siden jeg hadde så mange som 6 hanner hos meg, var det noen av dem som var helt underdanige og ikke farger ut.
Kan også fortelle at den lille hyrdestunden du ble vitne til hos Betta Channoidesene mine, resulterte i at den unge hannen nå er tjukk av egg i kjakene!

Igjen - artig å hilse på og handle med deg i dag!
Jeg vil starte med det siste jeg, Anita. Og si at jeg fikk med meg leik på to unge bettaer hos deg, ja det var stort. Leik og vidreføring av "slektene" er noe jeg er opptatt av og noen vil nok kalle meg en en oppdretts freak og konkurranse oppsatt akvarist. Ja... kanskje jeg er det.

Så vil jeg takke deg, Anita for at jeg fikk muligheten til å ikke skuffe damene i hongsloi karet mitt, forøvrig et 100L kar. De fire lever i harmoni, enn så lenge, og kanskje en dag de blir flere. Som du ser på bildet av hua i forrige innlegget er de en del større enn de du har. Skal se om jeg finner et par bilder av de forrige hannene/hongsloiene jeg hadde.

bilde 1. Første hannen jeg hadde
bilde 2. Den ene hongsloihua med egg
bilde 3. Den ene betta E jeg har (har 2 stk, men tror det er samme kjønn=)

Vil til slutt takke for hyggelig handel, hyggelig prat og det var en fornøyelse å se inn i dine kar- Leiken til bettaene vil jeg nok huske en tid fremover, for det var en opplevelse som var veldig gøy (og innspirerende... hehe)





hongsloi er en nydelig apistogramma, den nye hannen din er utrolig lekker.
De hadde en virkelig fin hanne på en lokal fiskebutikk jeg var innom i dag, men desverre har jeg ikke plass.
Bilde 1. Anc yngel som ble flyttet til oppvekstkar i dag
Bilde 2 Apisto Commbrae. Tror dette kan være en av hvert kjønn
Bilde 3. Kjøpte 11 brett med mygglarver i dag, og på enkelte fisker sees det veldig godt at det falt i smak. Har vært tom noen dager
Fart66
hongsloi er en nydelig apistogramma, den nye hannen din er utrolig lekker. De hadde en virkelig fin hanne på en lokal fiskebutikk jeg var innom i dag, men desverre har jeg ikke plass.



Ja disse hongsloiene er en av mange flotte apistoer. Jeg har sikkert remset opp en 8-10 typer i denne tråden jeg kunne tenke meg, men de trenger jo noen kar å gå i også :- =)

Får se hvordan det blir med antallet på kar, når jeg er ferdig i kjelleren med reolbyggingen etc.
Skal si det ikke er lett å lure disse apistogramma commbraene. Prøvd i timesvis å få tatt noen bilder som jeg selv kan si er BRA. Men nei det er ikke lett. Legger da likevel de beste av de dårligste... De er ganske så skye. Så fort de ser meg eller kamera spretter de vekk. Hongsloiene er helt motsatt og opptrer som fotomodeller med glede

Sendt inn 4 nye bilder til basen i natt

1. Apistogramma commbrae hanne
2. Apistogramma commbrae hue
3. Apistogramma hongsloi hanner kjøpt i dag. Jeg begynner å bli litt i tvil om den minst fargede virkelig er en han? Tom K, eller C eller noen andre apisto genier... kan noen bekrefte med 100% at dette er en han? Synes formen er mer lik huene jeg har fra før. Jeg tar sikkert feil, muligens............
flere bilder av disse to sammen
Tilfeldig bekjentskap
© Trygve Buanes
Reklame for plussmedlemskap