- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Lisa-S sin fiskegalskap. (side 16)
Lisa-S sin fiskegalskap. (side 16)
Nei akkurat.. Ancistrusene mine har heller aldri tatt egg, så jeg har alltid klødd meg litt i hodet når jeg leser om alle andre som mener at ancistrus er de største eggtyvene.. Sånn sett så rimer det jo ikke at det er grenmallene heller.. Vi får satse på at det er paleatusene som formerer seg i karet
Postet 10.05.11 kl 13:06
Postet 10.05.11 kl 13:08
Postet 10.05.11 kl 13:19
Postet 13.05.11 kl 14:55
Endret: 13.05.11 kl 14:58
Postet 13.05.11 kl 15:01
Endret: 13.05.11 kl 15:03
Postet 13.05.11 kl 20:54
Sølvi GullaksenAi,skikkelig stilig sak :) Fortell gjerne litt mer om den .
Ja, er han ikke tøff?
Kåre er en Guinean bichir som vil bli ca 28 cm som fullvoksen, han er i dag ca 20-22 cm lang. Lite info og få fra butikk, og i basen her.
På utenlandske nettsider har jeg da funnet ut at de trives i vannverdier mellom 6,5-7ph , tempraturer mellom 26-29 grader og at de trenger ca 120x38 cm bunnplass. Hos meg går han nå i litt lite kar, da det er 100x40 cm, men jeg tar sjansen på at det går bra siden han er alene på bunnen.
Evt så må han etterhvert bytte kar med noen coryer så han får litt bedre plass...
Ellers så er han jo en lungefisk, så han kan puste i luft, det er viktig at de derfor går i tette kar da de kan finne på og stikke av om de får sjansen til det.. :P
Han er fôret stort sett på oksehjerter fra butikken, men her vil jeg nok introdusere han for annet fôr også. De er jo rovfisk, så regner med han vil sette pris på reker, fisk og en og annen levende mark.
Postet 13.05.11 kl 21:19
Endret: 13.05.11 kl 21:21
Postet 16.05.11 kl 10:48
Postet 16.05.11 kl 12:48
Her hos meg har jeg nå fått nye fisker i hus igjen. Etter at Trude var og hentet fiskene sine, så ble jo 120 literen tom for fisk. Det måtte jo gjøres noe med, så 6 små C. adolfoier flyttet inn der i dag. )
Ellers så spaserte jeg meg en 5 minutts tur bort til Nils i ettermiddag og hentet 3 stk L333 som flyttet inn i 375 literen. Det betyr at noen av ancistrusene må flytte inn sammens med adolfoiene så jeg ikke øker belastningen ytterligere i kulpen.
Bilder kommer.
Kulpen har fått seg en ekstra utvendig pumpe inntil videre siden jeg merket at belastningen har økt kraftig etter at alle de små grønne har vokst seg til nesten halv voksen størrelse.. Salget av den pumpa er derfor utsatt inntil videre.
Kaldtvannsbytte i kulpen i går resulterte i at Paleatusene legger egg overalt i karet i dag. Disse får bare være i karet, jeg har tatt "sommerferie" fra yngelstell.
Paleatusyngelen som ble helt over i 170 literen ved et uhell er nå over en mnd gamle. De vokser raskt og i dag klarte jeg og telle 5 stykker samtidig, men hvor mange de er totalt, det aner jeg ikke. De skal få vokse enda i etpar måneder til før jeg orker og forsøke og få de flyttet over til foreldrene.
Ellers så spaserte jeg meg en 5 minutts tur bort til Nils i ettermiddag og hentet 3 stk L333 som flyttet inn i 375 literen. Det betyr at noen av ancistrusene må flytte inn sammens med adolfoiene så jeg ikke øker belastningen ytterligere i kulpen.
Bilder kommer.
Kulpen har fått seg en ekstra utvendig pumpe inntil videre siden jeg merket at belastningen har økt kraftig etter at alle de små grønne har vokst seg til nesten halv voksen størrelse.. Salget av den pumpa er derfor utsatt inntil videre.
Kaldtvannsbytte i kulpen i går resulterte i at Paleatusene legger egg overalt i karet i dag. Disse får bare være i karet, jeg har tatt "sommerferie" fra yngelstell.
Paleatusyngelen som ble helt over i 170 literen ved et uhell er nå over en mnd gamle. De vokser raskt og i dag klarte jeg og telle 5 stykker samtidig, men hvor mange de er totalt, det aner jeg ikke. De skal få vokse enda i etpar måneder til før jeg orker og forsøke og få de flyttet over til foreldrene.
Postet 20.05.11 kl 22:17
Endret: 20.05.11 kl 22:47
bilder av nykommerene og en av Paleatusyngelene.
Litt uklare fordi jeg ikke helt har vent meg til nykameraet i tillegg til at jeg har full krasj på pcen min og derfor ikke har tilgang på hverken redigeringsprogram eller noe på "lånelaptopen". :p
L333 mallene får jeg kun et glimt i ny og ne av etter at lyset er av på natten, så de har sålangt ikke vært mulig og få bilde av.
Litt uklare fordi jeg ikke helt har vent meg til nykameraet i tillegg til at jeg har full krasj på pcen min og derfor ikke har tilgang på hverken redigeringsprogram eller noe på "lånelaptopen". :p
L333 mallene får jeg kun et glimt i ny og ne av etter at lyset er av på natten, så de har sålangt ikke vært mulig og få bilde av.
Postet 23.05.11 kl 16:19
Endret: 23.05.11 kl 16:21
Postet 23.05.11 kl 16:26
Endret: 23.05.11 kl 16:27
Postet 23.05.11 kl 17:29
Postet 23.05.11 kl 17:58
Postet 23.05.11 kl 18:05
Postet 23.05.11 kl 18:33
Postet 23.05.11 kl 18:36
Fikk i dag talt 8 stk Paleatusyngler samtidig under mating
Kjempeartig.
Blir jo en fin liten gruppe av Paleatuser etterhvert det..
Bilder av kulpen og pytten slik de ser ut nå.
Desverre så er det aldri mørkt nok ute lenger til at jeg klarer og få tatt bilde uten gjenskinn i glasset. :p
Og et bilde av vår ikke akvarieboer, Huri, som mener at alt han finner ute er hans eiendel. )
Kjempeartig.
Blir jo en fin liten gruppe av Paleatuser etterhvert det..
Bilder av kulpen og pytten slik de ser ut nå.
Desverre så er det aldri mørkt nok ute lenger til at jeg klarer og få tatt bilde uten gjenskinn i glasset. :p
Og et bilde av vår ikke akvarieboer, Huri, som mener at alt han finner ute er hans eiendel. )
Postet 24.05.11 kl 14:46
Endret: 24.05.11 kl 14:53
Postet 24.05.11 kl 15:23
Endret: 24.05.11 kl 15:25
Anna U.Ser ikke gjenskinnet i glasset som du skriver om... Artig når det dukker opp yngel, 8 stk kan jo bli enda flere, og uansett er det jo en fin gruppe:-) Har du fått sjekket om det er ekte adolfoi du har skaffet deg? Jeg skrev om det i tråden min da jeg sjekket min gruppe.
Det er veldig mye skinn i glasset spesielt på 375`en, jeg ser det veldig godt iallefall.
Nei, har ikke plukket de opp og kjent på finnene deres enda, men skal ta det ganske snart.
Har planer om og avvikle rekene, og flytte adolfoiene over i 60 literen så da skal jeg gi de en grundig undersøkelse under flyttingen.
Synes 120 literen er dårlig egnet til Corydoras siden det er så høyt, det blir så mye tom plass over de i vannet. Direkte kjedelig og ha coryer i et sånt kar. :/
Postet 24.05.11 kl 15:44