Anders' akvarierom [NR. 1] (side 16)

Plussmedlem
Ikke det at det var noen overraskelse, altså, men jeg syntes denne Corydoras caudimaculatus'en var så skjønn der den lå at jeg bare måtte legge ut et bilde!

Her hviler den på noen Blyxa japonixa-stråd
Plussmedlem
Glemte å poste bildet i forrige innlegg... men her kommer det!










Skjønnhet!
[External Image]
Inaktiv bruker
Hei anders, ja de adde tålt transporten helt supert, siden jeg for en gangs skylød har snille slørhaler som ikke spiser planter, så er noen id et akvariet også, men de var utrolig fine når de kom i karrene, ja var en som var alene, men det gjør ingenting jeg fikk ihvertfall noen planter, det var det aller ebste tusen takk igjen!
Plussmedlem
Da har 10 stk. Corydoras panda reist avgårde Vet ikke hvor mange jeg har igjen, men det er vel en del.

Så nå er det litt tommere i den lille 54 literen, ja... egentlig er det veldig bra, for nå kan jeg jo etterhvert få plass til litt andre fisk i oppveksten.
Egentlig litt rart å plukke de ut, har jo hatt de siden de var små egg

[External Image]
Ja jeg kjenner den følelsen av og selge unna fisker som du har oppfostret, ganske så vemodig og sende de avgårde..

Synes den Corydoras caudimaculatus'en var nydelig.
Plussmedlem
I dag har jeg byttet vann, og nådd omtrent toppen av uflaks. Det er så mye surr som har skjedd at det er helt utrolig, og jeg har bannet i vei... ting har heldigvis ordnet seg sånn ganske greit nå, men jeg kjenner at jeg er litt smågretten fortsatt :p

Kanskje jeg må fortelle historien senere, men orker ikke akkurat nå


Over til noe helt annet:
Jeg har lyst til å få Green Laser i lek igjen, og drette dem litt seriøst. Jeg tror nesten ikke det er mer enn èn yngel i akvariet der den voksne gruppa er, så jeg har lyst til å fôre opp en hel flokk! Og nå som det ikke er særlig mange pandaer igjen, kan det jo snart være mulighet for å bruke 54 literen til det. Planen min er å prøve denne metoden; når det kommer egg, plukker jeg de ut og henger de på glasset i 54 literen. Altså, jeg vil prøve å la det skje der helt fra starten. Da slipper jeg ekstra styr med plast-kar og lignende... jeg merker at jeg tror ikke jeg orker det, jeg har egentlig nok å gjøre i hverdagen som det allerede er.

Så nå håper jeg på flere egg fra Green Laser igjen snart! Jeg krysser fingrene

(Forresten, hvis jeg ser egg i 230 literen vet jeg hvilken art det er; Orange Laser).
Anders Kaste
Så nå håper jeg på flere egg fra Green Laser igjen snart! Jeg krysser fingrene :-)

Tips; flytt over en trio (to hanner og en hunn) til 54 literen, så legger de kanskje eggene der for deg. Flytting er jo en kjent trigger til lek hos Corydoras Så, når eggene (forhåpentligvis) er lagt, kan du flytte de voksne tilbake til karet sitt igjen, og la eggene klekke der de henger.
Plussmedlem
Absolutt noe å tenke på det der, Mona. Jeg må bare vente til alle panda-ungfiskene (iallefall nesten) har dratt. Lurer veldig på hvor mange jeg egentlig har igjen...
mona o
[QUOTE=Anders Kaste]Så nå håper jeg på flere egg fra Green Laser igjen snart! Jeg krysser fingrene :-)

Tips; flytt over en trio (to hanner og en hunn) til 54 literen, så legger de kanskje eggene der for deg. Flytting er jo en kjent trigger til lek hos Corydoras Så, når eggene (forhåpentligvis) er lagt, kan du flytte de voksne tilbake til karet sitt igjen, og la eggene klekke der de henger.

Ah, så lurt!
Får jo 54 literen ledig om en uke når Adolfoiene skal selges på årets auksjon, så dette må prøves.
Krysser fingrene for egglegging hos deg Anders.
Plussmedlem
Svarte, forbanna, j**la møkkafilter! F#e*! Nå har jeg gjort det, nå, og her sitter jeg, dårlig og elendig. He**e*e! Nå er jeg så forbanna at jeg ikke kan få sagt det, for nå får jeg ikke startet drittfilteret i 230 literen!

I dag reiser det ene kjøkkenet i huset, det er noen og henter det nå. Huset våres er nemlig "delt i to", da min bestemor for en del år tilbake hadde en del av huset vi bor i. Kjøkkenet der selges altså i dag, så nå er vi snart et skritt nærmere et helt hus... :p

Men saken er at i denne delen ligger akvarierommet, og faren min har styret med noe strøm her. Denne delen av huset har egne sikringer, og de sikringene har vært av litt i dag. Og når filteret hadde startet etter at sikringene hadde vært av litt, duret det så fælt sånn som det gjør ofte. Da hjelper det alltid å starte det igjen noen ganger. Det gjorde jeg, tok stikkontakten ut noen ganger. Men til slutt ville det ikke starte igjen, og nå høres det ut som en fuskemotor.

Jeg er ganske sinna nå kan man si, og jeg har ikke mange nødløsningene, heller... nå kom jeg forresten på at jeg har filteret som fulgte med til dette akvariet liggende et sted, men det har jeg lite lyst til å sette i gang. Det er ALT for lite, og tungvindt.

Svarte, hva gjør jeg nå? Hvorfor må dette skje når jeg er syk? Typisk, ikke sant?
Plussmedlem
Puh... fikk det heldigvis til å gå igjen, etter å dra ut og inn stikkontakten noen flere ganger. Ble skikkelig bekymret for om det ville gå igjen uten at jeg måtte åpne det nå! Det hadde jeg egentlig ikke hatt ork til i dag.
Plussmedlem
Kjør vanntrykk enten med en sirkulasjonspumpe eller med vannslange rett i innsuget. Da presser du vann gjennom og får ut all luft som er i filteret.

(tar det for gitt at det er utvendig filter)
Plussmedlem
milo
Kjør vanntrykk enten med en sirkulasjonspumpe eller med vannslange rett i innsuget. Da presser du vann gjennom og får ut all luft som er i filteret. (tar det for gitt at det er utvendig filter)


Jeg klarte nå å starte det uten å gjøre dette, men har gjort det før. Men det er så mye møkk her nå at forrige gang jeg skulle gjøre dette (noen dager siden) raste møkka ut på bunnen i akvariet fra innsuget... :p
Det ligger visst i tingenes iboende f...skap at sånne ting dukker opp når man er syk og har minst ork til å ta seg av det, ja!

Håper du snart blir bra igjen av influensaen! Er årets influensa allerede kommet altså? Den pleier jo ikke dukke opp før ved juletider og deromkring. Har heldigvis ikke hatt influensa på noen år, men snart må vel flaksen ta slutt....
Plussmedlem
Takk, har blitt mye bedre i løpet av dagen, heldigvis, så det var vel bare en kjapp runde med hosting, vondt i halsen, slapphet og feber, hehe

Heldigvis er jeg ikke ofte syk lenger jeg heller. Det var en tid der jeg var syk svært ofte, men etter at jeg fjernet mandlene (i halsen) har det vært lite "ordentlig" sykdom.
Det samme med sønnen min. Som liten hadde han konstant ørebetennelser, omtrent hver måned. En dag var han nær ved å kveles under middagen, et stort stykke kjøttkake satt fast mellom mandlene hans. Undersøkelse hos legen viste et par gigantiske mandler, og et ørlite hull i svelget hvor maten kunne passere...!
Han var bare 2½ år da mandlene ble fjernet, og etter det har han knapt vært syk overhodet! Bare en sjelden forkjølelse, og ikke noe alvorlig. Og bank i bordet; ikke en eneste ørebetennelse siden!

Det var litt på siden av akvarietråden, men (beklager)
Men det hjelper å fjerne mandlene, helt klart! Lurer på hvorfor vi mennesker egentlig har dem, de er jo bare til ulempe :p
Plussmedlem
Ja, men litt avsporing blir det iblandt, hehe
Mine mandler var også svære, og ble betente nesten hele tiden... og når jeg sov, snorket jeg og lagde noen fæle lyder så foreldrene mine ble helt bekymret... de er borte nå (for en god del år siden, riktignok) og problemet løst



*Gjesp* blir tidlig kveld på meg i dag, kjenner jeg. Trøtt!
Plussmedlem
Nå har jeg sånn halvveis bestemt meg for PC-valg...

ASUS K53U heter den. Noen som har noe spesielt å si om denne? Den virker veldig grei til mitt bruk, og koster 4000,- på Euronics.
Eneste jeg har lest er at noen mener prossesor burde vært et hakk bedre. Skal du gjøre skolearbeid,surfe etc så virker sikkert den kjempefint. Gaming og tyngre aplikasjoner så ville jeg valgt en litt bedre prossesor.
Ellers er det andre spesifkiasjoner bra til den prisen.

(Avslørte litt hvor data Nerd jeg er ;-D )
Plussmedlem
Jeg er for det første ikke noen typisk "gamer", og til den lille "gamingen" jeg driver med får jeg bruke den stasjonære PC'en jeg sitter på nå Så jeg trenger ikke noen PC til noe særlig annet enn skriving og surfing, hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap