Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 16)

Ja, det blir ikke rare "pyttene" vi har i forhold!
Inaktiv bruker
Nei, man hadde ikke merka det litt på glasset engang. :P
Inaktiv bruker
Sitter og ser litt på forskjellige fisker som kan passe i 128L men jeg klarer ikke bestemme meg om jeg skal ha en annen type cory eller kanskje prøve Chilli-Rasbora.
Jeg er redd for at om jeg kjøper flere coryer så kommer de også til å gjemme seg, akkurat som Pygmeusene. :O
Tittet litt på Chili-Rasbora selv, den var kul
Inaktiv bruker
Thesaura
Tittet litt på Chili-Rasbora selv, den var kul :D

Ja, Jeg ser for meg at den gruppe på 15-20 stk må bli kult
Spock
Sitter og ser litt på forskjellige fisker som kan passe i 128L men jeg klarer ikke bestemme meg om jeg skal ha en annen type cory eller kanskje prøve Chilli-Rasbora. :) Jeg er redd for at om jeg kjøper flere coryer så kommer de også til å gjemme seg, akkurat som Pygmeusene. :O



Det pleier å være omvendt ,jo flere coryer jo mindre sky blir de ,det er ihvertfall min erfaring.
Når det gjelder Chili-Rasbora så er de veldig små og "forsvinner " litt i et forholdsvis stort kar.Men flotte er de ,det er jeg enig i,har de selv i et et lite 30 liters kar.

En annen flott fisk er ildtetra den kan se litt kjedelig ut i butikkene ,men den har bare en utrolig flott orangerød farge og lyser godt opp i et kar
Inaktiv bruker
Sitter og ser på Eggleggingen til Coryene. Kuhlii ene bare svømmer etter og plukker ned eggne, Snacks. Dumme kuhliier...
Prøvde å filme det, tror det ble bare crap.
Inaktiv bruker
Sølvi Gullaksen
[QUOTE=Spock]Sitter og ser litt på forskjellige fisker som kan passe i 128L men jeg klarer ikke bestemme meg om jeg skal ha en annen type cory eller kanskje prøve Chilli-Rasbora. :) Jeg er redd for at om jeg kjøper flere coryer så kommer de også til å gjemme seg, akkurat som Pygmeusene. :O



Det pleier å være omvendt ,jo flere coryer jo mindre sky blir de ,det er ihvertfall min erfaring.
Når det gjelder Chili-Rasbora så er de veldig små og "forsvinner " litt i et forholdsvis stort kar.Men flotte er de ,det er jeg enig i,har de selv i et et lite 30 liters kar.

En annen flott fisk er ildtetra den kan se litt kjedelig ut i butikkene ,men den har bare en utrolig flott orangerød farge og lyser godt opp i et kar
Kanskje jeg skal kjøpe flere Pygmeuser da? Eller jeg synes Sort neontetra er kul.

Jeg ser masse yngel som driver å svømmer rundt. :P
Inaktiv bruker
AH! Enkelte folk gjør meg rett og slett fly forbanna! :S
Var ei på en akvarie gruppe på FB som plages med at plantene dør.
Så spurte jeg om kanskje vannverdiene var feil eller at akvariet var for lite. Mulig feil bunnlag. Hun ble skikkelig forbanna og kalla meg alt mellom himmel og jord. :S Ikke vært borti maken til umoden person... :S var jo bare noen enkle spørsmål.
Så begynte hun med at jeg kalte henne inkompetent og at jeg var kvinnehater osv... LOL har aldri vært borti tanken engang. :P jaja, jeg får Backup! ;P
Haha, litt merkelig om man ikke tåler å få spørsmål når man spør om hjelp da.
Inaktiv bruker
Sånt kan skje når folk stoler 100% på dyrebutikken, det er en dyrebutikk jeg aldri handler på, kanskje mat eller en plante i NØD! :P Men da er det NØD! ^^
Hun skjønner det bedre nå. Hun trodde hun var ekspert med masse fisker i lite akvarium. :P
Nå er ikke jeg heller ekspert, men nå skal det sies at INGEN av fiskene mine har dødd av dårligvannkvalitet eller sykdom.
Eneste som har dødd hos meg er en ål som hadde klemt seg fast under en rot på en stein. :O

Jaja, det blir vell bra skal man se. Prater med ei anna ei i ett annet forumguppe på FB, hun prøver og selge to Sølvhaimaller. Stakkars jente, ingen her i området som har plass til 1500L akvarie. :O
Har kutta helt ut de akvariegruppene på fjesboka jeg; folk er jo gale!

Nå er jeg bare på sånne jeg er lagt til, om coryer eller maller...
Inaktiv bruker
Heheh :P Akvarieentusiastene er veldig bra, sjeldent diskusjoner der, bare vennlig prat og deling av info å erfaringer.
Men du skjønner at med ei gruppe med bare nordlendinger så blir det litt hardt. :P

Jeg er også med i ei rekegruppe, :P Der er det DØDT!
Inaktiv bruker
Vi diskuterte dette med kampfisk og plass så var det ei som sa: Trude -"En annen skrev til meg at denne typen fisk er så dårlig til å svømme, at hvis jeg flyttet den til et større akvarium kom den til å drukne"

xD DAGENS!
Inaktiv bruker
Jeg har laget en Valentin hilsen til min kjære i Avisa Nordland ^^
Inaktiv bruker
Abboren
Tøffel :-)

;P Nei, billigere en å kjøpe blomster... Økonomisk.
Ikke dum du. Singel jeg,enda billigere.
Ikke ligg tanken om Boraras brigittae helt på hyllen, om du får mange nok så gjør de seg virkelig selv i kar på 100l+. Jeg hadde for halvannet år siden en stim på 50 slike i en 115l nede i stuen og ved riktig fôring (mye smått levendefôr) så farget de virkelig ut. De ble skikkelig fine, knall røde. Stimet bra gjorde de også. Vurderer et slikt oppsett igjen med tiden - om jeg klarer å frigjøre noen av karene…

Muligens pygmeene dine vil vise seg mer hvis det er en stimfisk i karet også - de får vel en trygghetsfølelse da… Mine går i et mallekar og de farter frem og tilbake bakerst i karet bak røtter og alt, så vi ser de nesten ikke og det er 50-60 stk der nå, minimum. Kun fremme når det er tid for mat.
Inaktiv bruker
:P Jeg har tenkt en del på det. Jeg har veldig lyst å prøve.
Var det jeg tenkte at en stor stim med noen små hertinger vil gjøre seg bra, åsså plager de neppe pygmeusene siden de er nesten like stor og litt større.
Jeg kan se for meg at det blir aldri så fasinerende og yrende liv.
Men? Vil filteret tåle at jeg kjøper 10 og 10 eller 50 med en gang? :O
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap