Ett liv under vann. (side 16)

Bilde ras av gjengen +++

kampfisk ynglene
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Så fikk jeg tak i 5 stk aspidoras sp.C125 golden til yngel karret, men har kun 4 igjen da den ene hadde klart å komme seg inn i pumpa Skal skaffe meg 1 til, men må vente til noen selger dem på rubrikk da jeg ikke får tak i dem i dyrebutikken.
[External Image]

[External Image]

Så noen av betta damene mine
2 nyeste
[External Image]

[External Image]

Så noen "gamle"
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Kampfisk huene sitt akvarium
[External Image]

[External Image]

Så kom jeg over denne hannen som jeg bare måtte ha.
[External Image]

Ett par fra malawi karret
[External Image]

[External Image]

Apisto berta
[External Image]

Så med en haug av yngler
[External Image]

Korall rød smykke tetra
[External Image]

Det var alt for denne gangen
Flott fisk!

Hva er din erfaring med å flytte kampfisker mellom hverandre? Jeg har ofte forsøkt forskjellige hunner med 1 hann og det er slett ikke sikkert de vil ha hverandre...
Jeg bruker lang tid på tillvenning selv om de har de samme vannverdiene sånn at dem kan bli litt kjent med hverandre igjennom plast boxen jeg har oppi akvariumet.
At dem jager hverandre er helt normalt i begynnelsen og spesielt da eggene er lagt.

Ene hannen min er super hissig og banker damene jeg har testet så til han må jeg sette inn en hue som er tøff og kan ta igjen. Merker stor forskjell fra fisk til fisk og noen ganger kan det ta lang tid før dem finner tonen, mens andre ganger bare par timer.
Det kan være lurt å ha masse gjemme plasser om du skal ha flere huer med hannen da huene selv kan bli hissige om det er en hanne i karret. Selv har jeg hannene alene og ett akvarium med bare huer.
Hmmmm. Har nok ikke et akvarium med bare hunner... Intet tilgjengelig i så måte. Kunne selvsagt hatt et par hunner gående i selskapskarret og byttet litt. Men det parret jeg har nu er veldig "bra" i den forstand at hun holder seg unna hannen når eggene er lagt og så fort eggene er spist (har ikke vært hjemme de siste par gangene) så er de venner igjen og venter på at hun skal bli rund og god. Om de er en spesielt god match eller om jeg har en ideell hanne er vanskelig å si...
Kjempefint akvarie de kampfisk-huene går i! Hvilken plante er det du har der?
Min erfaring er iallfall at hannen kun er hissig da han passer eggene og ynglene. Så sant akvariumet ikke er stort nok til at hua kan gjemme seg unna. Ellers går det fint her.

Grapejuice: Det er pogostemon quadrifolia selv syns jeg dem er ganske stilige.
Ah. Jeg har hatt et par hanner som har skambanket alt de har kommet over av hunner uten at han blåste så meget som en boble til rede eller så et eneste egg. Colonelnotafraggle het han vel..
Hehe, ja ingen av mine har vært hissige før dem har fått egg. Bortsett fra den ene hannen min som er super hissig. Han bruser seg opp bare jeg står foran så det skal nok bli artig å se da jeg skal sette den ene hua som har like kort lunte som han. Blir nok andre boller da.
Det er utrolig stor str forskjell på kampfisk ynglene selv om dem har spist det samme hele veien, tror at noen er litt mere beskjeden enn andre matvrak, men men..
Her er iallefall noen av dem og det ser ut til å bli litt lett blanding med farger.
(litt dårlig kvalitet på bildene)
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Ellers så knipset jeg noen bilder av malawiene igår og her er dem.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Så har jeg en liten malawi yngel som gjemmer seg mellom bakgrunnen og pumpa, ikke så lett å ta ett godt bilde av den da den så og si aldri viser seg mer enn i sprekken helt bak og jeg må forstørre bilde for at den i hele tatt skal syns
[External Image]
Da har apistoene flyttet og det var litt vemodig å se dem gå, men nå har jeg bestemt meg for å prøve meg på coryer i det akvariumet så vi får se en annen gang om jeg skulle få ett ledig kar til noen nydelige apistoer.
Hva slags coryer er på ønskelisten? Litt dårlig timing når begge de nærmeste storauksjonene er over. Gikk mye flotte coryer til en meget stusselig pris der.
Det er jo snart storauksjon i Sarpsborg (10. november) og dit er det "meldt" en del fine coryer da. Så alt løp er vel ikke kjørt. Veien til Oslo fra særp er vel ca en time ennå Var det sist jeg kjørte fra Fr.stad stad i alle fall (bare oppi høgda her det blir så himmla langt)
Kjøpte 5 corydoras metae for noen dager siden og skal kjøpe 5 til. Tenkte 10 stk ikke ble for mange eller for få i en 75l.
Ellers har jeg 4 viltfanget pygmaeus og 4 aspidoras c125 i yngel karet mitt. Gosh for noen livlige og hyper fiskeart.
Jeg solgte faktisk hele min gruppe med corydoras metae (25) på LOAK sin auksjon for en måneds tid siden. Var jo det karret jeg la ned. Herlig vimsete fisk.
Ja, samboen var der og sa det var synd vi ikke hadde hatt plass før for det gikk cory's for slik og ingenting både der og i Oslo, men jeg ville vente til jeg fikk tak i noen verdige som kunne ta imot apistoene mine først
Ser det er en annonse inne her nå for 5 stk 200kr, men får se neste uke da samboen jobber natta om han fortsatt har dem og det passer.
Tok noen bilder av midt karet i reolen i stua hvor det bor korallrød smykketetra, cory metae og noen L-144 yngler. Av coryene så er det 3 av 5 som er frempå hele tiden, mens de 2 andre er litt mere skye virker det som.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Masse spennende fisk og flotte bilder du knipser! Moro å se...
Takker og ja, om jeg kan si det selv så har jeg mange vakre fisker
Og flere blir det til neste år da jeg setter opp ett par kampfisk reoler til wohoo
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap