Tropheus Bilder (side 163)

Så det blir ingen troffer med hjem denne gangen, S.A. Det var i hvert fall hyggelig å hilse på dere igjen. Vi får satse på et treff senere i mai. Jeg skal høre med Carstein om hvor det passer best for ham. Har dere vært hjemmet hos Magnar eller? For jeg kan godt tenke meg å ha treff der det er mange fisker å se og det har Magnar. Store troffer på Lier.

Dere andre som har lyst å være med kan sende meg en epost slik at jeg kan holde dere orientert.
Jeg fikk ikke med meg at dere hadde treff på Jessheim

Jeg vil svært gjerne være med neste gang da
Jeg vil også takke roger og magnar for kjempefin fisk Turen var laaang med det var verdt det. Det er det hver gang

Takk alle sammen for noen koselige timer på jessheim. Og masse flotte fisk og se på. Så blir det nok en tur igjen om ikke så lenge.
Det var et uformelt treff så vi gjorde ingen stort nummer av det. Men neste gang kan bli annerledes. Deg må vi selvfølgelig ha med da 2nelise. Dette kan bli kjempe hyggelig. Jeg legger planen nå.
Reptilfrelst
her kommer noen bilder av karet. bildene ble tatt en time etter vannbytte, så de er av noe dårlig kvalitet.

Hei Reptilfrelst. Jeg ser at ingen har kommentert troffekaret ditt, så da blir jeg den første

Hva slags bakgrunn har du? Personlig så synes jeg at du har en litt for stor steinklynge i midten av karet, du trenger ikke så mange steiner. Men å lage en skikkelig hule på hver ende av karet slik at de alfahannene får litt avstand og kan ha hver sin hule langt fra hverandre har jeg positiv erfaring med. Min personlige mening er at det gjør seg veldig med en plante i troffekaret. Jeg sverger til vanlig sverdplante både i malawi karet og troffekaret. De bør settes godt ned i substratet. Fiskene spiser de ikke men elsker å nappe på de og spise alger av de. Men bevares, du må gjøre det som du synes er finest. Var bare et tips.

Det er vel så vanskelig å lage til et vakkert malawi/tropheus kar som et vakkert plantekar

Men du har et godt utgangspunkt, og flotte fisker. Hvordan går det med de tyggende hunnene?
Jeg regner med at det blir lagt til en helg? Skriv meg på lista - jeg blir med
Ja badat vi måtte en haste tur innom magnag og hente 4 petrocrhomiser til hehe. ikke helt planen da men måtte bare hehe.... han hadde 3 skikkelig flotte kar i stuen og gangen. det var virkelig flott og imponerende. en smule misunlig kan man godt si ja hehe.. og alle de andre karene og da.. hehe håper han ikke har vannmåler for og si det slik da hehe. ingen troffer denne gangen nei. men mange flotte petrocrhomiser. så det blir vel også det som kommer her i hus her etter.. har jo 1 kannon flott troffe gruppe så... og no har de fått hvit sand og så...

syntes du hadde ett kanon flott kar jeg da reptilfrelst.. liker godt rund stein.. masse av plass til yngel. kult.
Å så moro. Jeg blir gjerne med på treff en gang. Om ikke for å se flotte troffer så for å snakke troffer i RL med dere som jeg får så gode råd fra.

Mvh Linda
Må vel få si at det ikke var noe treff i den forstand da.... fra bergen reiste det 3 stk til oslo med det mål og handle fisk. så var egentlig ikke noe mer enn det da.. vi hadde med oss frontosa til badat derfor var han der. og vibsi og evolution hadde med fisk til magnar så derfor var han der. og roger ja det var der vi skulle kjøpe fisk.. hehe så det var ikke ett treff i den forstand da hehe men mye fiske prat det ble det ja.
Takk for besøket folkens.
Neste gang regner jeg med at alt i heimen er på bedre stell og dere skal få bedre service.
Flott du knipset litt bilder Badat. Godt med litt reklame))
takker for komentaren ang karet.
i dag klarte jeg ikke vente lengre og strippet ei av bemba hoene.
ut kom 7 yngel på 8-10mm i fin form.
fin str på yngelen.. og helt fin tid og strippe huen på...
hadde tenkt å ta ho for en uke siden, så jeg er glad jeg ventet.
veldig fornøyd med str på yngelen.
her kommer noen bilder av lunangwaen, de har midlertidig fått besøk av simochromisene som vi hentet i helga. karet deres er klart i morgen. vibeke legger ut bilder.

takk for fine fisk og visitten roger og magnar.
blir nok en tur til om ikke lenge, dansketransporten og moshier ligger jo og venter. blir en meget lovende start på året dette

her er noen snikbilder av de nye simoene
Gratulerer med yngel Reptilfrelst. Nå kan du dette gamet. Yngel vokser ganske fort skal du se. Husk å mate dem så ofte du kan.

Gratulasjon går også Erik/Vibeke og Stein A. og Lene med nye fisker. Dere finner stadig på nye utfordringer. Jeg gleder meg til å hilse på dere alle sammen igjen en gang i mai.
Trang fødsel. Det var et egg som hang i åpningen. Det ser vondt ut. De andre fiskene prøvde å få tak i den næringsrikt klumpen men fikk den ikke.
Til deres orientering så kan jeg opplyse at problemet ble løst etter at bildet ble tatt. Mor og far greide det selv.

[External Image]

[External Image]
ikke værst at du klarte å få tatt bilde av hendelsen

noen som har, eller har tips om hvor jeg kan få tak i Utah ice (tror det staves sånn)??
Reptilfrelst
noen som har, eller har tips om hvor jeg kan få tak i Utah ice (tror det staves sånn)??

Tropehagen Zoo skaffer dette eller andre butikker som forhandler med Imazo.
Gratulerer til dere alle som har fått nye fisker!

*sitter litt misunleg her skal jeg innrømme... hehe*

Må få tid til å ta meg en tur østover snart jeg også...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap