Tropheus Bilder (side 165)

Mariflyfly
Da var jeg endelig en Tropheus eier... Oppi karet er det kommet: 28 Ubwari green (13+15) 15 Moliro (10+5)


var da mye hanner du hadde fått med da.. hva betalte du for stk da? på moliro og ubwari green?
Vidar Alfei
[QUOTE=2nelise]- men så må man også kalkulere med frakten, og evt. moms. :-) Jeg vet ihvertfall at Tropefisk opererer med priser uten moms.


Hva mener du 2nelise?
Har handlet mye hos Tropefisk og der er det alltid inkl mva.

Dersom du har noen eksempel på varer uten moms så hadde det vært greit at du viser til det!

Det kan ikke selge varer uten moms siden de er mva registert. Eneste tilfellene de kan selge uten moms er ved eksport.

Mange butikker som operer med eks moms og noen ink moms. med og uten moms. MEN til privat personer skal alltid moms være med i prisen. er til bedrifter som oftest får pris uten moms da de kan trekke fra momsen igjen på skatten. men har da heller aldri hørt om dyrebutikker som har eks moms da.. der er det som regel alltid med moms da ville jeg da tro
Vidar Alfei
[QUOTE=2nelise]- men så må man også kalkulere med frakten, og evt. moms. :-) Jeg vet ihvertfall at Tropefisk opererer med priser uten moms.


Hva mener du 2nelise?
Har handlet mye hos Tropefisk og der er det alltid inkl mva.

Dersom du har noen eksempel på varer uten moms så hadde det vært greit at du viser til det!

Det kan ikke selge varer uten moms siden de er mva registert. Eneste tilfellene de kan selge uten moms er ved eksport.

Jeg kjøpte en batteridrevet slamsuger fra dem. Den kostet noe over 200,- husker ikke det nøyaktige beløpet, men med moms og frakt kom det på over 500,-

EDIT: kanskje jeg tuller litt nå, mulig at jeg så momsbeløpet på pakkseddelen og trodde at kjøpsbeløpet var uten moms. Det går litt fort i svingene her av og til
er det noen her som har en klump eller to å selge da? evt noen som har en butikk i nærheten som kan kjøpe og sende?
Imazo var tom på lager, så der kom jeg ingen vei.

flotte fisk mariflyfly.
Jeg har desverre ikke da jeg ikke kjøper så mye om gangen. Håper noen andre kan hjelpe deg. Hva med butikker i Harstad? De kan vel sende til deg, eller om du vet noen som skal utover og kan stikke innom å kjøpe til deg?

Kanskje noen andre her inne har. Jeg hadde ikke tenkt meg til dyrebutikken denne uka. Vi har en fast butikk som ligger rett over kommunegrensa til Stokke. 8 km å kjøre.
moms skal stå spesifisert på kvittering/pakkseddel. Så det er nok det du har sett ja..


Reptilfrelst istede for utah ice så kan du bruke vanlig hobby gips og.. karet blir hvitt da en liten stund, men det går helt fint ann og bruke. balandingen må du prøve deg litt fram på. ta feks en 10 l bøtte/10 dunk og putt i x antall spiseskjer med gips og rør godt rundt/rist. og mål etter enstund. 1 dag eller noe. da ser du evt hvor mye ghen er steget etter du hadde oppi gipsen enn før du begynnte. men mål får du begynner og da.bruk gjerne varmt vann slik at all gipsen løser seg opp ellers vil den bare klumpe seg.

Har også hørt at død levendestein også kan brukes. aldri prøvd dette selv da riktig nok.
saffen
[QUOTE=Mariflyfly]Da var jeg endelig en Tropheus eier... Oppi karet er det kommet: 28 Ubwari green (13+15) 15 Moliro (10+5)


var da mye hanner du hadde fått med da.. hva betalte du for stk da? på moliro og ubwari green?
Tastefeil på Moliro skal være 7+8, vet ikke hva jeg tenkte på der...
Moliro kr.65,- (ca 4cm)
Ubwari kr. 100,-(ca 6-8cm)
Var ca 50/50 fordeling på kjønn...
saffen
Mange butikker som operer med eks moms og noen ink moms. med og uten moms. MEN til privat personer skal alltid moms være med i prisen. er til bedrifter som oftest får pris uten moms da de kan trekke fra momsen igjen på skatten. men har da heller aldri hørt om dyrebutikker som har eks moms da.. der er det som regel alltid med moms da ville jeg da tro


Moms og Skatt er to helt forskjellige avgifter!

Med Skatt mener en "Direkte Skatt" som regel!

Direkte skatter
- Inntektsskatt til stat, fylke og kommune
- Formuesskatt til stat og kommune
- Årsavgift på biler
- Arveavgift
- Eiendomsskatt

Indirekte skatter (forbruksskatter)
- Merverdiavgift
- Særavgift på utvinning av olje
- Særavgift på alkohol og tobakk
- Særavgift på biler


Moms er avgift en betaler dersom en har omsetning av vare/tjeneste og forskjellen mellom inngående og utgående moms er positiv. Dvs at en er skyldig moms dersom inngående moms er større enn utgående moms. Dette er en bra ting som tyder på at en har hatt stor omsetning!

For at en er avgiftspliktig må en være næringsdrivende, jf mval § 10

Dersom man har negativ saldo på momsoppgjøret vil det si at en har investert mer en man selger som feks i etableringsfasen så vil en få negativ moms og dermed får tilbakebetalt moms.

NB!! Dersom en bedrift ikke er avgiftspliktig skal bedriften ikke sende ut varer eller kvitteringer med moms på!
Reptilfrelst
er det noen her som har en klump eller to å selge da? evt noen som har en butikk i nærheten som kan kjøpe og sende? Imazo var tom på lager, så der kom jeg ingen vei. flotte fisk mariflyfly.


Send meg en mail du, så skal jeg sende en klump eller to til deg.
Flotte fisker du har fått deg Mariflyfly!

Var det disse du hentet hos Nols?
Ang. Utah Ice kan dere se nærmere prisinfo her.
jada vidar.... så tar vi det igjen på den enkle måten.. alle varer i norge er med moms.MEN DET SOM JEG SIER er at noen dog gjerne hlst byggvare hus opererer med eks momsog ink moms. butikker matbutikker og bla dyrebutikker er det med moms. og moms skal være spesifisert på kvittering/pakkseddel.en enkel versjon for menig mann som ikke utdanner seg til siviløkonom!!!!!!!
Hehe... Mener ikke å bli for grundig, men er ofte mange som har problemer å skille ulike avgifter når det gjelder Skatt og Moms... :p

Ellers da Saffen? har de nye fiskene funnet seg til rette eller?
joda de har det fint de så...noen bilder..
F... de var jammen flotte Saffen! *sitter ganske så misunlig her nå ja... :P *
noen til. de nye beboerene er 9 petrocrhomis trewasa 4 petrocrhomis famula 15 stk maleri og 1 stk tangyanika ål.
hehe det er bra vidar.. men har ikke tenkt og syntes synd på deg da hehe mohaaaaaa hehe du skulle vært med ja.. no kan du angre deg no ja.lol
uff ja, hehe... dette tyder bare på at jeg må til Bergen ganske snart å se på de nye fiskene på Radøy og hos dere Saffen! :p
Vidar Alfei
Flotte fisker du har fått deg Mariflyfly! :) Var det disse du hentet hos Nols?


Ja disse er fra Nols.
Kjempe artig gruppe
Saffen: skal vi ikke få se bilde av ålen og eller? :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap