Tropheus Bilder (side 17)

Det var mange godbiter du la ut da Roger. Jeg har svidd julelønn på Chatika og nå kommer du med disse forfristelser. Hvor har du fått alle disse flotte fiskene fra? Er de vilfanget eller?

Til dere andre.
Jeg har ikke blitt borte! Bare litt for opptatt med årsoppgjør og var dødsliten når jeg kom hjem. Chatika'ene har kommet i hus. Skal bare låne fotoapparat av naboen så får dere se dem.
stigger
Må bare legge ut noen bilder av de nyankomne Ikolaen, dette er en fantastisk gruppe Kristian. Eller skal vi si Tropheus pusheren Kristian ? Hvor mange grupper har du egentlig pushet rundt omkring i landet det siste året ? Stig J.

Det gleder meg veldig at de falt i smak Stig. Det er virkelig pene fisk..
Er vel ikke noen pusher, men får tak i fisk som er alt for fine, og med få akvarier blir det fort litt rullering på gruppene.. Nå kommer det en liten baby, så da ble akvarierommet sent til bergen og nå sitter jeg igjen med en 720 liter og 250l;( Baksiden av og bo i leilighet.. Har forresten fått tak i en Tropheus smekke til ungen fra cichlid-forum.com

Nå kommer det en meget pen gruppe med kirsebær,. De skal plukkes fra en gruppe på 100 fisk, som igjen er plukket fra 350 fisk.. Disse skal være de peneste som er fra sjøen innbilder jeg meg Prøver og få tak i en gruppe med knallgule petrochromis sp.moshi, men det spørs litt om det lar seg gjøre..
Gir meg uansett ikke før 720l er Perfekt! Reiser forresten til svergie for siste gang på en stund neste helg hvis det er noen som kunne tenke seg noe.. Svensken er Tyskland nå, men han kjøper alltid med seg hjem de peneste troffene så noe fint blir tilgjengelig! Vet om en luring som får seg viltfangede Fiery Fry

Gratulerer med chaitikaene badat! Kom med bilder!! om så bare fra mobilen!

Var en liten tur i Sverige på fredag og hentet 48 stk tropheus brichardi "kipili"
Knallfine fisker....
[
Vet om en luring som får seg viltfangede Fiery Fry

Det er vel ikke behov for to grupper med Fiery Fry under samme tak, hint hint
Må da være mye bedre å få spredd disse rundt i landet, eller.......
Eller 60-70 fieryfry i en 1100l .. Pent det også
Kristian Hennig
Eller 60-70 fieryfry i en 1100l .. Pent det også;)

Så Roger er ferdig med det nye kjempekaret sitt?
Har dere lagt merke til at tråden har blitt flyttet til bildetråder? Er ikke helt sikker på om jeg liker det helt? Kansje vi skal starte en norsk troffetråd uten krangling?

Roger er ferdig med karet for en stund siden.., Men han vil bare ha frontosa i det karet, noe jeg er helt uenig med han i! Så er det bare synd at det er han kar, og ikke mitt!! #"!!

Nå snakket jeg akkurat med Tyskland;En gruppe med Petrochromis sp. "orthognathus Tricolor" mvuna er på vei hjem til meg)

[External Image]
Tja, kunne vel lage en tråd som på nordiska, Tropheus tråden 2008 ?? eller noe lignende.
Det er jo også litt synd og forlate denne lange tråden

Er dere klare for litt troffeprat i kveld\natt? Skal ut på et par pils nå, så kommer innom senere!

Ikolaene koser seg eller Stig?
Hmm, syns personlig vi skal holde oss til denne tråden her jeg. Det å avbryte en tråd for så å opprette en ny har ikke alltid vært like suksessfult har jeg lagt merke til. Nå som vi er så godt i gang med tråden mener jeg.. Men selv så er jeg enig i at den ligger under feil kategori, da det har blitt så mye mer en bare en bildetråd.

Har i helgen endelig fått kjøpt meg Aqualogboken om tropheus skrevet av Peter Schupke, denne boka har jeg savnet uten å vite det. Så nå er det bare å fordype seg i emnet og finne ut hvilke populasjoner som vil havne på "me like, me want" lista her hjemme..

Og siden dette er en bildetråd får jeg legge ved et bilde av mine pembaer..
På tide å skaffe seg noen fler tropheusvarianter føler jeg..
martin spec
Hmm, syns personlig vi skal holde oss til denne tråden her jeg. Det å avbryte en tråd for så å opprette en ny har ikke alltid vært like suksessfult har jeg lagt merke til. Nå som vi er så godt i gang med tråden mener jeg.. Men selv så er jeg enig i at den ligger under feil kategori, da det har blitt så mye mer en bare en bildetråd. Har i helgen endelig fått kjøpt meg Aqualogboken om tropheus skrevet av Peter Schupke, denne boka har jeg savnet uten å vite det. :-) Så nå er det bare å fordype seg i emnet og finne ut hvilke populasjoner som vil havne på "me like, me want" lista her hjemme.. Og siden dette er en bildetråd får jeg legge ved et bilde av mine pembaer.. På tide å skaffe seg noen fler tropheusvarianter føler jeg..

Kansje vi skal få flyttet den tilbake? Aqualogen er må ha bok for sånne troffeidioter som oss Har hvertfall lest den fra perm til perm 10 ganger nå tipper jeg.. Perfekt får private stunder på toalettet! Et par varianter så er man ferdig med det nødvendige!

Funnet noen spennende varianter ennå?

Ja har allerede funnet et par spennende varianter jeg kunne godt tenke meg å finne litt mer info om. Deriblandt tropheus sp. bulombora, den virket interessant. Er det noen her inne som har sett denne, eller vet om noen har hatt den noen gang?
Regner med at jeg får studere boka litt nærmere før jeg evnt. finner noen favoritter. Ser ikke bortifra at jeg også kommer til å sitte igjen med en ny favoritt for hver gang jeg har lest i boka...

martin spec
Ja har allerede funnet et par spennende varianter jeg kunne godt tenke meg å finne litt mer info om. Deriblandt tropheus sp. bulombora, den virket interessant. Er det noen her inne som har sett denne, eller vet om noen har hatt den noen gang? Regner med at jeg får studere boka litt nærmere før jeg evnt. finner noen favoritter. Ser ikke bortifra at jeg også kommer til å sitte igjen med en ny favoritt for hver gang jeg har lest i boka... :-)

Har hatt en variant som ligner veldig, sp.muzimu green.. Muzimuen tror jeg er en framavlet damm variant, men ligner veldig på utseende.. Disse var faen så hissige.. Gikk 30 stk i en 250 l en mnd, da var det 1 stk igjen..
Bulombora har ikke vært på markedet med det navnet som jeg kjenner til. En lik variant er ujijien.. Nå har ikke jeg aqualogen forran meg, men mener og huske at bulomboraen var den varianten som det var betydlige forskjeller mellom han og hunn? Ujijiene har ikke denne særegenheten.. Ujiji er ikke vanskelig å få tak i..

Liker de mange brichardivariantene oppe i nord jeg., Mange spennende fisk der.. Men de er jo på samme måte som de nordligste black variantene; vanskelige å få tak i
Hadde en liten tur med rengjøring og støvsuging rundt karene i kveld.
Bak ene karet dukket denne stakkaren opp, 1 stk. uttørka Ilangi. Fa.. og, godt gjort og komme seg ut fra det trange hullet.
Andre som har mistet på samme måte, eller på enda tåpeligere måter.
Sitter igjen med 18 store og 13 yngel nå.
stigger
Hadde en liten tur med rengjøring og støvsuging rundt karene i kveld. Bak ene karet dukket denne stakkaren opp, 1 stk. uttørka Ilangi. Fa.. og, godt gjort og komme seg ut fra det trange hullet. Andre som har mistet på samme måte, eller på enda tåpeligere måter. Sitter igjen med 18 store og 13 yngel nå.

hehe,. Jeg har funnet en leptosoma 3 meter fra akvariet.. Har også glemt og ta på dekkglasset når jeg hadde en synodontis.., den fant fruen inntørka bak vaskemaskinen.., Så har vi alle de fiskene som har kommet seg bak moduler og filterkammer.. Det er jo noen.. hehe, huff.. Så har jeg hakket ihjel en god gruppe med ikola yngel i et powerhead som mistet filterkammeret sitt..
Blir helt sjuk av å se de fine fiskene i denne tråden. Har et tomt 720 lites kar som jeg skal bruke til Tropheus. Vet ikke hvilken art/variaant det blir, men jeg liker spesiellt godt den som Stig hentet på Jessheim.

Her er en av Per Kristian sine Tropheus moorii Red Rainbow Kasanga:
[External Image]

Per Kristian sine Tropheus sp. Red Cape Kachese:
[External Image]

Per Kristian sine Red Rainbow Kasanga:
[External Image]
Ingenting er som å ha en tom 720l til tropheus Heldigvis er det mye og velge i mellom.. Har du noen på toppen av ønskelista?

Kachesene til pk er nok de peneste kachesene jeg har sett,.. Hvertfall veldig fotogene
Her er en liten hilse fra Blå regnbuene.
En sulten ulveflokk med appetit til tusen.
Vær forsiktig nå badat,.. de ser litt tynne ut i buken.. Grattis med fin fine fisk!
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap