- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Bildetråd - kampfisk (side 17)
Bildetråd - kampfisk (side 17)
1. Har nå fått bekreftet at dette er en hanne. I går gikk alle hannene til angrep på denne hannen. De har tidligere ikke brydd seg om den. Men i går så gikk det hett for seg i alle karene . Prøvde å flytte han over for å se om de andre også reagerte på samme måten og det gjorde de. Så nå går han også i et eget kar. Stakkars, fikk mye juling i går..
2. Dette er da søstra til den utstøtte hannen.
3. Dette er Latte, den eneste ct hannen som jeg har igjen. De andre bare døde. De ble bare tynnere og tynnere og tilslutt måtte de bare avlives. Latte har heller ikke vært i storform ,men den ser ut til å ha kommet seg for den har lagt på seg og er mer aktiv. Tror ikke kvaliteten på de tre jeg kjøpte var særlig god. Den er fremdeles veldig liten.
2. Dette er da søstra til den utstøtte hannen.
3. Dette er Latte, den eneste ct hannen som jeg har igjen. De andre bare døde. De ble bare tynnere og tynnere og tilslutt måtte de bare avlives. Latte har heller ikke vært i storform ,men den ser ut til å ha kommet seg for den har lagt på seg og er mer aktiv. Tror ikke kvaliteten på de tre jeg kjøpte var særlig god. Den er fremdeles veldig liten.
Postet 18.02.12 kl 00:36
Postet 25.02.12 kl 18:22
1. Dette er Eira , en nydelig kampfisk jeg ikke greide å gå forbi. Jeg kjøpte den på onsdagen og på lørdagen så lekte han og damen...Tror ikke det ble noe utav det...
2. Her er en som er glad i mat...Tror dette er en hanne. En av mine selv oppdrettede.
# Her er Latte, han liker ikke å bli tatt bilde av . Da begynner han å kaste på kroppen ...he he kult å se på.
2. Her er en som er glad i mat...Tror dette er en hanne. En av mine selv oppdrettede.
# Her er Latte, han liker ikke å bli tatt bilde av . Da begynner han å kaste på kroppen ...he he kult å se på.
Postet 28.02.12 kl 08:07
Postet 28.02.12 kl 09:52
Nå som jeg har fått meg kampfisk må jeg jo bidra her!
Her er bilde av Prinsen!
Den flotte halfmoon hannen min. Kjøpte ham i går, hos akvariemagasinet. Betalte litt mer enn hva jeg hadde lyst til, men han var så skjønn så jeg måtte ha ham!
Jeg leter etter damer til ham, så om noen vet om noen halfmoon damer som selges så skrik ut!
Her er bilde av Prinsen!
Den flotte halfmoon hannen min. Kjøpte ham i går, hos akvariemagasinet. Betalte litt mer enn hva jeg hadde lyst til, men han var så skjønn så jeg måtte ha ham!
Jeg leter etter damer til ham, så om noen vet om noen halfmoon damer som selges så skrik ut!
Postet 28.02.12 kl 10:10
ThesauraNå som jeg har fått meg kampfisk må jeg jo bidra her! Her er bilde av Prinsen! [img]http://24.media.tumblr.com/tumblr_m02gc6FbUV1qhwxibo1_500.jpg[/img] [img]http://26.media.tumblr.com/tumblr_m02gc6FbUV1qhwxibo2_500.jpg[/img] [img]http://28.media.tumblr.com/tumblr_m02gc6FbUV1qhwxibo3_500.jpg[/img] Den flotte halfmoon hannen min. Kjøpte ham i går, hos akvariemagasinet. Betalte litt mer enn hva jeg hadde lyst til, men han var så skjønn så jeg måtte ha ham! Jeg leter etter damer til ham, så om noen vet om noen halfmoon damer som selges så skrik ut!
Den var bare helt utrolig fin. Er den lys rosa? Håper du får yngel på denne.
Postet 28.02.12 kl 10:14
Den ser lys rosa ut på bildene, men er veldig hvit i virkeligheten. De hadde noen lyse rosa halfmoon på akvariemagasinet også, men disse hadde kullsorte øyne.
Håper selvfølgelig på yngel på denne selv, dessverre hadde de bare crowntail hunner. Kan nevne at de hadde mange fine crowntails der til litt rimelige pris enn hva halfmoonene koster.
Håper selvfølgelig på yngel på denne selv, dessverre hadde de bare crowntail hunner. Kan nevne at de hadde mange fine crowntails der til litt rimelige pris enn hva halfmoonene koster.
Postet 28.02.12 kl 10:19
Vegard WendelborgUtrolig mange flotte kampiskhanner! Hvor får dere tak i disse sjønnhetene? Liker utrolig godt CT, men de jeg har kommet over i dyrebutikkene i området har sett så stusselige ut.
Jeg er også veldig glad i CT men de siste jeg kjøpte var små og stusselige. Nå er det bare Latte som lever av de tre jeg fikk tak i. Eira kkjøpte jeg i trondheim og den var dyyyyrr.....Den er mye mer aktiv en de andre CT hannene mine.
1. Her er en av de røde hoene mine. Den har jeg drettet selv.
2. Denne er eller blir veldig fine i fargene. Er usikker på om den er en hoe eller hanne. Den har begynt å få lange bukfinner denne også. Av de 5 yngelene jeg har så har det nå vist seg at jeg har to hanner så langt
3. Denne kommer til å bli en flott hanne.
Postet 28.02.12 kl 10:20
1. og 2. Her er to bilder til av den sultne kampfisken. Tror også denne er en hanne for den fikk skikkelig juling da den begynte å bli kjønnsmoden. Så nå går den i et eget kar.
3. Her er Erik i skikkelig propell humør. Den går i en 60 liter med 3 hoer. Ingen antydning til lek der enda. De er for små enda hoene. Mulig en av hoene er en hanne også. Så der må jeg følge godt med.
3. Her er Erik i skikkelig propell humør. Den går i en 60 liter med 3 hoer. Ingen antydning til lek der enda. De er for små enda hoene. Mulig en av hoene er en hanne også. Så der må jeg følge godt med.
Postet 28.02.12 kl 10:34
Postet 28.02.12 kl 11:03
Postet 28.02.12 kl 13:18
Postet 28.02.12 kl 16:40
Postet 28.02.12 kl 16:41
Postet 28.02.12 kl 16:43
Jeg har 6 hanner og 7 hoer. De fleste lever og trives i mine 30 litre. Det er bare der de vil leke. I 60 literen har de lekt bare en gang og det er flere år siden. Men det spørs om det ikke blir snart der også for Erik driver på og jobber med noe under koppen. Da er det mulig at en av damene har begynt å produsere egg...det merker de og da bygger de skammrede for harde livet. Karet er nå veldig fullt av planter så de vil tydeligvis ha det veldig intimt.
1. her er et bildet av Julian og damen som lekte.
2. Eira er nydelig.
3. Denne er mest trolig en hanne,men er ikke helt sikker på det enda.
1. her er et bildet av Julian og damen som lekte.
2. Eira er nydelig.
3. Denne er mest trolig en hanne,men er ikke helt sikker på det enda.
Postet 28.02.12 kl 16:52
Postet 28.02.12 kl 17:00
Plakat-han ?
Heidi Ingdal3. Denne er mest trolig en hanne,men er ikke helt sikker på det enda.
Er dette da en plakat/plakad hanne ? Den hadde så korte/små finner ift. mine to (vel, ihvertfall den som har fullt utvokste).
Flotte bilder og fisker du har
Tenker på å skaffe meg noen kampfisk-hunner i selskapskaret mitt etterhvert...og vil helst/gjerne ha noen med farger så de lyser litt opp...
Og hvem vet...kanskje det blir yngel etterhvert også...når jeg har fått ut guppy-yngelen fra yngel-karet
Postet 28.02.12 kl 21:24
Ove Toranger[QUOTE=Heidi Ingdal]3. Denne er mest trolig en hanne,men er ikke helt sikker på det enda.
Er dette da en plakat/plakad hanne ? Den hadde så korte/små finner ift. mine to (vel, ihvertfall den som har fullt utvokste).
Flotte bilder og fisker du har
Tenker på å skaffe meg noen kampfisk-hunner i selskapskaret mitt etterhvert...og vil helst/gjerne ha noen med farger så de lyser litt opp...
Og hvem vet...kanskje det blir yngel etterhvert også...når jeg har fått ut guppy-yngelen fra yngel-karet
Nei dette er ingen Plakat. Dette er en yngel men den har begynt å få mye lengre finner enn de andre ynglene mine. Ser ikke noe til eggleggingsrørert heller.
Legger ved tre bilder av de jeg trodde kom til å bli damer. Men det blir de ikke. Finnene og bukfinnene er blitt mye lenger..så har de begynt å yppe seg til se store hannene.
Postet 28.02.12 kl 22:13
Aha, så det var ikke så enkelt desssverre. Jeg regner med det finnes kampfisk-damer med farger der ute i verden...spørsmålet er bare hvor (i en butikk i nærheten av megHeidi IngdalNei dette er ingen Plakat. Dette er en yngel men den har begynt å få mye lengre finner enn de andre ynglene mine. Ser ikke noe til eggleggingsrørert heller. Legger ved tre bilder av de jeg trodde kom til å bli damer. Men det blir de ikke. Finnene og bukfinnene er blitt mye lenger..så har de begynt å yppe seg til se store hannene.
Postet 28.02.12 kl 22:28
Endret: 28.02.12 kl 22:31
Aha, så det var ikke så enkelt desssverre. Jeg regner med det finnes kampfisk-damer med farger der ute i verden...spørsmålet er bare hvor (i en butikk i nærheten av megOve Toranger[QUOTE=Heidi Ingdal]Nei dette er ingen Plakat. Dette er en yngel men den har begynt å få mye lengre finner enn de andre ynglene mine. Ser ikke noe til eggleggingsrørert heller. Legger ved tre bilder av de jeg trodde kom til å bli damer. Men det blir de ikke. Finnene og bukfinnene er blitt mye lenger..så har de begynt å yppe seg til se store hannene.
Jeg synes fks: Heidi har en knallfin Kampfisk hu, se bilde nr 2 i innlegg 8:
Postet 29.02.12 kl 14:35