- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Ane sine akvarier (side 17)
Ane sine akvarier (side 17)
Da var jeg endelig kommet meg hjem etter storauksjonen. Denne gangen var jeg flink å kjøpte lite fisk. En pose med nøkkelhullciklider (det sto 10 stk på posen, men det var 15 stk oppi...) Jeg må nok tynne litt om en stund, men de har god plass ganske lenge. Det andre kjøpet mitt var en gruppe slangeskinnsguppie som skal bo sammen med de andre levendeføderene mine. Forhåpentligvis blir de gode venner. Så dette er den første auksjonen jeg går i pluss
Postet 12.10.08 kl 20:05
Trøtt og jævlig for tiden. Liker ikke akkurat denne tiden når det blir tidlig mørkt fordi jeg blir så fryktelig trøtt! Jeg vet jo at det blir bedre når det har gått en stund, men blir så sliten av dette...
Uff, det går litt utover fiskene, men alle skal få skikkelig stell i helgen. Nå er det en materunde og så natta. Jeg er utslitt, men det ser ut til at ting fikser seg med hotellet for bryllupet og det er godt.
Uff, det går litt utover fiskene, men alle skal få skikkelig stell i helgen. Nå er det en materunde og så natta. Jeg er utslitt, men det ser ut til at ting fikser seg med hotellet for bryllupet og det er godt.
Postet 14.10.08 kl 21:37
Postet 14.10.08 kl 21:46
Jeg blir bare mer og mer fasinert over slangeskinnsguppiene. De er virkelig en stilig liten fisk og burde sikkert få bo i 110literern , men etter Mona O sine erfaringer med at adolfoiene slutter å leke med for mange aktive fisk i karet så tørr jeg liksom ikk helt... jeg skal gjøre en god del om på dette karet når yngelen begynner å flytte ut. Da er sikkert filterert godt nok innkjørt også til å få bort den innvendige UV lampen. Jeg kjenner at jeg gleder meg litt det blir litt lavere fisketetthet i dette karet fordi de produserer endel drit disse coryene mine. Jeg fôrer hardt i karet også pga de små og det merker nok filteret ja...
Da flytter jeg den med i 112 literen til maccusene og begynner å modifisere Fluval 4+ filtrene som står der nede. Jeg kjøpte også noen utrolig kule røtter for en tid tilbake og de trenger snart å komme oppi noen kar. Det er mye godt arbeid i vente her. Jeg driver å vuderer om jeg noen gang kommer til å bli ferdig, men det tror jeg faktisk ikke. Det er alltid noe å gjøre og veldig kjekt å ha en slik givende hobby selv om jeg styrer litt da
Da flytter jeg den med i 112 literen til maccusene og begynner å modifisere Fluval 4+ filtrene som står der nede. Jeg kjøpte også noen utrolig kule røtter for en tid tilbake og de trenger snart å komme oppi noen kar. Det er mye godt arbeid i vente her. Jeg driver å vuderer om jeg noen gang kommer til å bli ferdig, men det tror jeg faktisk ikke. Det er alltid noe å gjøre og veldig kjekt å ha en slik givende hobby selv om jeg styrer litt da
Postet 16.10.08 kl 07:13
Postet 19.10.08 kl 18:43
Bilde... i fokus av disse villbassene...? Nei det har jeg nok ikke, de bor øverst i reolen så det er håpløst med stativ til kamera og da blir det dårlig med bilder. Men de er ganske stor i forholdt til gutta, Jeg har nå kommet til den konklusjonen at jeg har 3 jenter og 2 gutter igjen. Nå er alle eggene borte, men det er vanskelig å gjette på om de har klekket eller blitt spist opp. Ingen myglet da, så det går jo ann å håpe.
Postet 19.10.08 kl 18:48
Er nok ikke så lettt å få skikkelige bilder av de nei Synd med eggene , håper de går igang igjen snart da
Legger ved et bilde av en av mine ,synes alle ser omtrent lik ut ,ingen spesiellt større enn andre. Er dine hunner runde over mage ?
Eneste jeg kan til nød se er at noen er litt høyere over ryggen ,men det jo være ønsketenkning )
Legger ved et bilde av en av mine ,synes alle ser omtrent lik ut ,ingen spesiellt større enn andre. Er dine hunner runde over mage ?
Eneste jeg kan til nød se er at noen er litt høyere over ryggen ,men det jo være ønsketenkning )
Postet 19.10.08 kl 20:03
Postet 19.10.08 kl 21:38
Postet 19.10.08 kl 21:51
Postet 19.10.08 kl 22:16
Postet 19.10.08 kl 22:22
Postet 21.10.08 kl 21:29
Postet 21.10.08 kl 21:45
Postet 24.10.08 kl 20:20
Koseligere akvariedag i dag!
Jeg har sende 18 adolfoi barn av sted til to andre akvarister i dag, så da har 30 stk forlatt redet. Jeg har avtale på 5 stk til som drar neste helg og da DA skal jeg fikse ordentlig opp i karet til deres for da får resten av evetuelle yngel bli boende. (Tror jeg, trallalla) Jeg skal prøve å fange den siste L128 mallen som er her også slik at alle tre bor i 400literen. Det innebærer vel at jeg må plukke ned hele karet og tappe det nesten helt tomt, men da har jeg en gyllen mulighet til å telle hvor mange voksne coryer jeg har igjen
En annen veldig hyggelig ting i dag. Jeg har renset mitt utvendige eheim filter i 400literen i dag (ikke at det i seg selv er så hyggelig), men jeg fant 3 stk babyer i filteret. Rineloricaria parva har tydeligvis likt den runde hulen med åpning i begge ender som jeg fikk min kjære svoger til å fikse for meg! De var blitt 2 cm allerede nedi der, så må tror jeg de er trygge fra andre farer, så jeg slapp de bare oppi karet igjen. Så yngelsikret jeg innsuget for å hindre at flere babyer må vokse opp i filteret
Jeg har sende 18 adolfoi barn av sted til to andre akvarister i dag, så da har 30 stk forlatt redet. Jeg har avtale på 5 stk til som drar neste helg og da DA skal jeg fikse ordentlig opp i karet til deres for da får resten av evetuelle yngel bli boende. (Tror jeg, trallalla) Jeg skal prøve å fange den siste L128 mallen som er her også slik at alle tre bor i 400literen. Det innebærer vel at jeg må plukke ned hele karet og tappe det nesten helt tomt, men da har jeg en gyllen mulighet til å telle hvor mange voksne coryer jeg har igjen
En annen veldig hyggelig ting i dag. Jeg har renset mitt utvendige eheim filter i 400literen i dag (ikke at det i seg selv er så hyggelig), men jeg fant 3 stk babyer i filteret. Rineloricaria parva har tydeligvis likt den runde hulen med åpning i begge ender som jeg fikk min kjære svoger til å fikse for meg! De var blitt 2 cm allerede nedi der, så må tror jeg de er trygge fra andre farer, så jeg slapp de bare oppi karet igjen. Så yngelsikret jeg innsuget for å hindre at flere babyer må vokse opp i filteret
Postet 26.10.08 kl 19:46
Jeg har yngelsikret innsuget til den utvendige pumpa i mallesuppa mi, og likevel fant jeg to småttiser i filteret! Men det er en bitteliten glipe øverst på innsuget, så det må være der de kommer seg inn. Jeg tenker de var lettet da de ble sluppet ut i normalt vann med lys og artsfrender! Jeg tviler på at et filter er verdens beste oppvekstkar, selv om de er fri for fiender der.
Postet 26.10.08 kl 20:08
Postet 26.10.08 kl 20:14
Nice! Jeg måtte lese litt tilbake i tråden min for å finne ut når jeg startet det utvendige filteret og det var 27.09. Det betyr at det bør være innkjørt til helgen og det er veldig okei. Da kan jeg gjøre alt jeg trenger av store omveltninger samme dag og så kan adolfoiene få fred lenge! Det betyr også at det er to uker til jeg kan modifisere det andre Fluval 4+ hos mallene.
Postet 26.10.08 kl 20:55
Nye planer!
Jeg kjenner lysten til å gjøre noe stort komme sigende...
Jeg vil lage med et hjørnefilter og innvendig isopor bakgrunn!
Må ærlig innrømme at jeg er utrolig dritt lei! av endel av disse innvendige flitrene og har lyst på noe litt mer vedlikeholdsfritt.
Dette er ikke aktuelt i alle karene mine, Jeg har ett 112 liters mallekar som fungerer greit med sine 2 fluval 4+ filter og ett 110 liters kar med et utvendig am-top filter som vil være ferdig innkjørt om en ukes tid.
Men jeg har 3 mindre kar 60-70 liter som godt kunne trenge en overhaling Stort glis kommer fram og jeg er snart helt klar til å begynne planleggingen!
Jeg vil lage med et hjørnefilter og innvendig isopor bakgrunn!
Må ærlig innrømme at jeg er utrolig dritt lei! av endel av disse innvendige flitrene og har lyst på noe litt mer vedlikeholdsfritt.
Dette er ikke aktuelt i alle karene mine, Jeg har ett 112 liters mallekar som fungerer greit med sine 2 fluval 4+ filter og ett 110 liters kar med et utvendig am-top filter som vil være ferdig innkjørt om en ukes tid.
Men jeg har 3 mindre kar 60-70 liter som godt kunne trenge en overhaling Stort glis kommer fram og jeg er snart helt klar til å begynne planleggingen!
Postet 27.10.08 kl 07:07
De leker igjen! Adolfoiene likte tydeligvis å bli litt færre for nå er de i full gang med å bli flere. Og denne gangen fikk jeg se hele greia! Hoppe rundt på gulvet og være glad! Stakkars så forvirret di kommer til å bli når jeg begynner å rote oppi der på onsdag, men det skal bli kjempefint! Jeg må bare sile ut den gruppen som skal selges til helgen og det blir helt sikkert ikke lett. jeg har fri hele onsdag ettermiddag, samboeren min kommer ikke hjem før sent på kvelden og hvis jeg bare iler hjem etter jobb, kaster meg i akvarieklærene (ja jeg har egne koseklær til det, som tilfeldigvis tørker veldig fort) og setter i gang, så bør det være over på et par timer. Kanskje jeg skal være så flink at jeg bytter lysrør også da
Postet 27.10.08 kl 17:36