- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Davids våte verden (side 17)
Davids våte verden (side 17)
Inaktiv bruker
hmm.. merkelig... jeg tok bilde kjønner du, hun gikk jo fritt rundt der, så så hun jo litt gal ut:P så det er søsteren din ja..
Postet 03.10.08 kl 20:33
Postet 04.10.08 kl 00:59
Inaktiv bruker
vi komm netopp fra en tur på stranda.som vi har pluket stein og jeg har med meg 2 poser med sand fra stranda.og vi fant 7 av di jeg leger ut bilder av men vi tror det er bleksprutforsiler vi fant.
Postet 04.10.08 kl 14:32
Endret: 04.01.09 kl 18:04
Inaktiv bruker
søren jeg viste at vi skule ha med skiboksen til danmark.sån at jeg kune sjope flre 60 littere.det er tilbup d i danmark. bjyner å hylgrine på grund av det snufs =;-C
Postet 04.10.08 kl 21:38
Inaktiv bruker
i går flytet jeg ut plekoene og gibisepsen og gullbarbene og siamensisen og den knuremalla mi og mine 4 Tuberoschistura arakanensis og 3 ansistrusyngel ut fra 160 literen min i vert sit akvarium =
Postet 07.10.08 kl 22:05
Inaktiv bruker
i går døe 2 av skalarenemine og jeg kjøpte meg medisin til dem å og jeg må det i deg til dskusen mine. =
Postet 08.10.08 kl 08:24
Inaktiv bruker
2 salarer til som har død men jeg bryr meg ikke for di 2 som lever er et kjærestepar.og jeg har tat vannbyter i 4 akverium å.og fort litt med levendefor i 160 literen min.og planleger og sete ned et akvarium for å flyte det til en aen plas og sete det opp ijen.
Postet 11.10.08 kl 13:18
Endret: 11.10.08 kl 13:34
Postet 11.10.08 kl 13:25
Inaktiv bruker
den ene skalaren avlivde jeg på grunav syktom n oa som er domt.men jeg vile jo ikke at alle fiskene skule dø av sop =:-C
Postet 11.10.08 kl 13:33
Inaktiv bruker
Trenger litt trøst
i dag måte alle fiskene ut av 160 litere på grun av at jeg tror at det leker i bunden av akvariumet snufs
Postet 11.10.08 kl 22:27
Postet 11.10.08 kl 22:30
Inaktiv bruker
føler meg slem mot diskusene mine di må gå oppi et 60 litters akvarium på grund av at jeg måte sete ned 160 litteren vie at jeg tror at det leker.men så fort jeg fårvere et støre arternativ så skal di vere i 60 litereren.jeg følerselv at det ikke er greit.
ps.takk for trøstenklemen elin den hjalp =
ps.takk for trøstenklemen elin den hjalp =
Postet 11.10.08 kl 22:49
Endret: 11.10.08 kl 22:49
Inaktiv bruker
diskusene lever end jippi.jeg har hat marerit i hele natt på at di dør og at di andre fiskene dør.
Postet 12.10.08 kl 11:39
Inaktiv bruker
for en lettelse 160 litteren min er ikke vanndlek jippi
Postet 12.10.08 kl 13:31
Inaktiv bruker
En trist nyhett
nå er jeg trist ijen for i går døde diskushoa veldig trist for det var den som var tamest av di 2 diskusene mine =;-C snufs =;-C
Postet 15.10.08 kl 09:49
Synd du mister såpass mye fisk som du gjør, ikke moro det.
Men diskuser er kjent for å være en "litt"vanskelig fisk og det blir ikke noe bedre når du stresser opp fiskene slik.
Skjønner jo at du må tømme et karr vis det er lekk, men man bør være helt sikker på at det er lekk og ikke slik som hos deg.
At du tømmer karret, så finner du ut at det ikke lekker.
Sa ifra når du spurte om de 2 diskusene du lurte på å kjøpe.
Sa nei, styr unna de, men du kjøpte(og det er jo et fritt valg).
Men er man nybegynner, spesielt på diskuser, så er det lurt å høre på de som har diskuser i et velfungerende karr, det sparer deg ofte for mange bekymringer, penger og død.
Så neste gang du kjøper diskuser, så ikke kjøp noen pjuskette diskuser, gå for kvalitet.
Og ikke minst kjøp flere enn 2 stk.
Diskusenes rykte blir dårligere og dårligere når mange opplever at de bare dør.
Erfaringen min på diskuser er at det er en meget "solid"fisk, den krever bare ekstremt reint vann.
Nøkelen for suksess med diskuser er, kjøp bra fisker(markedet flyter over av dårlige diskuser), kjøp også en stim på minimum 5 stk.
Og masse vannbytter.
Diskuser er og blir ferskvannets konge.
Men de er veldig krevende fram til de er utvokst, det tar 1 1/2 - 2 år.
I den perioden krever de masse mat og mye vannbytting, spesielt vis man er ute etter å få store/perfekte diskuser.
Håper du ikke gir opp diskuser nå, men råder deg til å høre på mennesker som har drevet med diskuser noen år, da er det en stor mulighet til at du vil lykkes til slutt.
Lykke til vidre.
Men diskuser er kjent for å være en "litt"vanskelig fisk og det blir ikke noe bedre når du stresser opp fiskene slik.
Skjønner jo at du må tømme et karr vis det er lekk, men man bør være helt sikker på at det er lekk og ikke slik som hos deg.
At du tømmer karret, så finner du ut at det ikke lekker.
Sa ifra når du spurte om de 2 diskusene du lurte på å kjøpe.
Sa nei, styr unna de, men du kjøpte(og det er jo et fritt valg).
Men er man nybegynner, spesielt på diskuser, så er det lurt å høre på de som har diskuser i et velfungerende karr, det sparer deg ofte for mange bekymringer, penger og død.
Så neste gang du kjøper diskuser, så ikke kjøp noen pjuskette diskuser, gå for kvalitet.
Og ikke minst kjøp flere enn 2 stk.
Diskusenes rykte blir dårligere og dårligere når mange opplever at de bare dør.
Erfaringen min på diskuser er at det er en meget "solid"fisk, den krever bare ekstremt reint vann.
Nøkelen for suksess med diskuser er, kjøp bra fisker(markedet flyter over av dårlige diskuser), kjøp også en stim på minimum 5 stk.
Og masse vannbytter.
Diskuser er og blir ferskvannets konge.
Men de er veldig krevende fram til de er utvokst, det tar 1 1/2 - 2 år.
I den perioden krever de masse mat og mye vannbytting, spesielt vis man er ute etter å få store/perfekte diskuser.
Håper du ikke gir opp diskuser nå, men råder deg til å høre på mennesker som har drevet med diskuser noen år, da er det en stor mulighet til at du vil lykkes til slutt.
Lykke til vidre.
Postet 15.10.08 kl 10:09
Inaktiv bruker
det kommer jeg til å gjøre jeg kommer aldri til å kjøpe diskus i en dyrebutik ijen =
Postet 15.10.08 kl 10:21
Inaktiv bruker
Møkjobb i dag
i dag har jeg vert innom en dyrebutikk med en gang etter skolen.og jet om di ikke hade en fin liten kampfiskhan som jeg ikke klarte å la vere i butiken så den ble kjøpt.og jeg fik med meg 3 planter å og en fluval 2+ og 1 liter med plantegjøsel til akvariumplantene mine.med hjem litt av en handletur. jeg betalte selvsakt i dyrebutikken.
og jeg har tømt 1 15 litters akvarium for det luktet død og drit lang vei jeg er fremdeles kvalm =;-D
og jeg har tømt 1 15 litters akvarium for det luktet død og drit lang vei jeg er fremdeles kvalm =;-D
Postet 15.10.08 kl 18:19
Inaktiv bruker
Noen bilder
bilde numer 1 er av den nye kampfiskhanen min den er utroligfin =
bilde numer 2 er en av di 2 skalarene mine som lever fremdeles =
bilde numer 3 er av 160 litteren min sån den ser ut i dag med viltfanget sand =
bilde numer 2 er en av di 2 skalarene mine som lever fremdeles =
bilde numer 3 er av 160 litteren min sån den ser ut i dag med viltfanget sand =
Postet 15.10.08 kl 20:44
Endret: 04.01.09 kl 18:08
Inaktiv bruker
Skrek å grud =:-ss-:=
jeg gruer meg felt til mandag for da må jeg på leirskole med en klase jeg ikke kan fordra og vere sosial med.jeg tror jeg kommer til å klike av 2 netter og 3 dager jeg bjyner og diskutere vaslaks forsvarsmekanisme jeg skal ha med meg på den drit teite turen.
Postet 16.10.08 kl 22:59