- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Liv's vannverden (side 17)
Liv's vannverden (side 17)
Postet 05.07.08 kl 21:09
Postet 05.07.08 kl 21:20
Postet 05.07.08 kl 21:33
Postet 05.07.08 kl 21:45
Postet 05.07.08 kl 22:05
Postet 05.07.08 kl 22:15
Postet 05.07.08 kl 22:25
Postet 05.07.08 kl 22:27
Postet 05.07.08 kl 22:33
Postet 05.07.08 kl 22:41
Flere yngel jo
Jamen var det ikke 3 til i dag Må være lampeøye - de har lysende blå flekk over øyet allerede. Har ikke så mye for på lur, bruker JBL baby 01 - får håpe det går greit. De skal i pensjon mens jeg er på ferie.
I dag er det vannbytte og rens av filter i samtlige kar. Tar ikke sjansen på at filtrene går tett mens jeg er av gårde.
I dag er det vannbytte og rens av filter i samtlige kar. Tar ikke sjansen på at filtrene går tett mens jeg er av gårde.
Postet 06.07.08 kl 13:32
Fluval hatklubben
- Lyden av en fluval på "tomgang" er mildt sagt uforglemmelig.
- Slamspruten når du endelig (helt plutselig) får åpna filteret
Grrrrrrrrrrrrrrrrr fluval konstruktører pass dere! Får jeg sjansen så skal jeg slamme dere ned :-P
- Slamspruten når du endelig (helt plutselig) får åpna filteret
Grrrrrrrrrrrrrrrrr fluval konstruktører pass dere! Får jeg sjansen så skal jeg slamme dere ned :-P
Postet 06.07.08 kl 15:36
Alltid spennende etter ferie
Som alltid så er det noen overraskelser, her var det mange hyggelige og et par litt kjipe. Det morsomste er frittsvømmende yngel av kurvciklidene mine... maaaaange... men så små gitt. Tar gjerne i mot tips om foring.
Ellers er alle 7 lampeøye killi ynglene i fin form fremdeles og det svømmer rundt små guppyer i 128 literen
Transvestitusene får jeg ikke øye på så kanskje noe spennende på gang der også
På den negative siden ahr det blitt sykdom i 110 literen, begge apistoene og hann ancistrusen har prikker. Fått satt i gang med medisinering nå.
Ellers ingen store tap, 1 voksen lampeøyekilli (fatter ikke hvorfor de bare dør en etter en i det karet) og et par reker.
Ellers er alle 7 lampeøye killi ynglene i fin form fremdeles og det svømmer rundt små guppyer i 128 literen
Transvestitusene får jeg ikke øye på så kanskje noe spennende på gang der også
På den negative siden ahr det blitt sykdom i 110 literen, begge apistoene og hann ancistrusen har prikker. Fått satt i gang med medisinering nå.
Ellers ingen store tap, 1 voksen lampeøyekilli (fatter ikke hvorfor de bare dør en etter en i det karet) og et par reker.
Postet 18.07.08 kl 20:00
liv_65Som alltid så er det noen overraskelser, her var det mange hyggelige og et par litt kjipe. Det morsomste er frittsvømmende yngel av kurvciklidene mine... maaaaange... men så små gitt. Tar gjerne i mot tips om foring.
Mine røde kurvciklider fikk nyklekt artemia den første uken, men etter det var det stort sett microorm. Ypperlig yngelfor, utrolig enkelt å kultivere, så det anbefales på det sterkeste. Gikk etter hvert over på frossenfor som cyklops og bosmider.
ja, det er små yngel, og ikke vokser de fort heller. Men skjønne og smarte, mine har faktisk greid seg fint i karet sammen med scalarer -men da har jammen mamma og pappa passet godt på.
Postet 18.07.08 kl 20:31
Postet 18.07.08 kl 20:39
Postet 18.07.08 kl 21:26
juvelMine røde kurvciklider fikk nyklekt artemia den første uken, men etter det var det stort sett microorm. Ypperlig yngelfor, utrolig enkelt å kultivere, så det anbefales på det sterkeste. Gikk etter hvert over på frossenfor som cyklops og bosmider. ja, det er små yngel, og ikke vokser de fort heller. Men skjønne og smarte, mine har faktisk greid seg fint i karet sammen med scalarer -men da har jammen mamma og pappa passet godt på.
Da får jeg kanskje sette i gang med artemia klekking. Aldri prøvd men hørt det ikke skal være så vanskelig. Får prøvde å komme meg i akvariebutikken i morgen og få tak i det jeg trenger. Takk for gode råd
Postet 18.07.08 kl 21:27
Kom forresten til å tenke på at kurvungene nok vil trenge mat før artemia er ferdigklekt. Har tidligere brukt babypulver som JBL NovoTom eller Tetra Baby, bland litt med et par ss vann i en kopp og sug det opp i en sprøyte uten spiss. Så er det bare å sikte inn i yngelsvermen Samme kan også gjøres med f.eks discusgranulat bare det bløytes godt opp først.
Fin tråd forresten
Fin tråd forresten
Postet 18.07.08 kl 23:00
Postet 18.07.08 kl 23:15
Postet 19.07.08 kl 13:47