- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Familien stenersæters akva-verden (side 17)
Familien stenersæters akva-verden (side 17)
Postet 11.03.11 kl 01:38
Takk Frosken og loffa og gratulerer så mye til dere begge!
Når nestleder i klubben sa det var en, for han ny farve på diplomet, så trudde jeg med engang at det var noen som hadde fått til et elite oppdrett, men så gjaldt det oss 3
Den havner i skuffen sammen med de andre diplomene. Blir nok hengt opp den dagen jeg får kjøpt meg hus med kjeller
Når nestleder i klubben sa det var en, for han ny farve på diplomet, så trudde jeg med engang at det var noen som hadde fått til et elite oppdrett, men så gjaldt det oss 3
Den havner i skuffen sammen med de andre diplomene. Blir nok hengt opp den dagen jeg får kjøpt meg hus med kjeller
Postet 11.03.11 kl 18:21
Apistogramma barlowi
Gratulerer med enda en fin apsito Trym81, Apistogramma barlowi er utrolig fin og spennende, blir artig å høre om munrugingen ettervært
Begynner noen ganger å ønske at jeg bodde sør for dovre, med alle de fine apistogrammaene dere der sør har.
Begynner noen ganger å ønske at jeg bodde sør for dovre, med alle de fine apistogrammaene dere der sør har.
Postet 11.03.11 kl 19:31
Takk fart66! Ja Jeg tror vi har det ganske så godt når det gjelder utvalget her i sør, så du får legge ferier nedover her slik at du får skaffet deg det du ønsker Visst ikke så er det vel ikke helt umulig å bestille i din lokale fiskesjappe?
A. barlowi dama murte seg inne i en kokkoshula for 2 dager siden, og jeg var sikker på at det kunne være egg pågang siden de har flørta noe værre de siste dagene. Idag derimot var hun uta av hula igjen, og de flørter som bare det, igjen
Så det skal bli spennende å se om hun spiser idag, noe jeg trur hun gjør, siden hun er så på flørtern med Hr Barlowi
A. barlowi dama murte seg inne i en kokkoshula for 2 dager siden, og jeg var sikker på at det kunne være egg pågang siden de har flørta noe værre de siste dagene. Idag derimot var hun uta av hula igjen, og de flørter som bare det, igjen
Så det skal bli spennende å se om hun spiser idag, noe jeg trur hun gjør, siden hun er så på flørtern med Hr Barlowi
Postet 11.03.11 kl 19:54
Det er en stund siden jeg har skrevet i tråden nå, noenganger så mister jeg bare helt interessen for å skrive, selv om det skjer ting i karrene Men litt up and downs med skrivinga får dere bare beregne dere på
Uansett Det har skjedd helt enorme ting her! Jeg har muligens fått egg på farlowella vitatta!
Visst dette faktiskt er disse eggene så er det utrolig kult! Det er gull oppdrett hos NAF, og det største som har skjedd i karrene mine noen sinne!
Jeg legger ut 1 bilde så dere får sett eggene. Det kan seff være C123 men jeg har fått høre fra andre at det nok er grenmalle egg
Uansett Det har skjedd helt enorme ting her! Jeg har muligens fått egg på farlowella vitatta!
Visst dette faktiskt er disse eggene så er det utrolig kult! Det er gull oppdrett hos NAF, og det største som har skjedd i karrene mine noen sinne!
Jeg legger ut 1 bilde så dere får sett eggene. Det kan seff være C123 men jeg har fått høre fra andre at det nok er grenmalle egg
Postet 08.04.11 kl 20:38
Endret: 08.04.11 kl 20:39
Postet 08.04.11 kl 22:20
Endret: 08.04.11 kl 22:20
Postet 08.04.11 kl 22:38
Tobias OGratulerer masse med egg på grenmalle! :)) Fine bilder tar du også :) Håper du holder oss leserne oppdatert framover med både bilder og tekst av utviklingen av eggene ;-)
Takk for det Tobias!
Oppdateringer kommer nok etterhvert, jeg sitter fortsatt å funderer litt på hvordan jeg skal gå frem med disse grenmalle-eggene, Men i løpet av kvelden tenker jeg nok at sherlocken min har kommet på noe smart noe
Postet 09.04.11 kl 16:22
Postet 09.04.11 kl 16:26
Endret: 09.04.11 kl 16:26
Postet 09.04.11 kl 18:10
Det har jo skjedd litt i de andre karrene mine også, micropoecilia karret inneholder nå litt for mange kjønnsmodne hanner, så jeg må prøve å få kvittet meg med endel av overskuddet. Jeg har ikke mange av de, men siden overvekten består av hanner må jeg prøve å kvitte meg med noen av de.
Ellers så har jo barlowiene mine fått yngler, så jeg legger ut bilde av det, selv om ikke ynglene er veldig tydelige
Ellers så har jo barlowiene mine fått yngler, så jeg legger ut bilde av det, selv om ikke ynglene er veldig tydelige
Postet 09.04.11 kl 19:31
Endret: 09.04.11 kl 19:33
Postet 10.04.11 kl 10:12
Artig å se bilder av ynglene, Per Gunnar. Ikke sett noe til mine enda, men håper det lever noen oppi der. At vi begge skulle få egg og yngel på disse Barlowiene, er jo bare helt utrolig gøy.
Fra å være nær å selge mine, kort tid tilbake, har nå disse blitt blant mine favoritter. De er jo bare så flotte. La ut et bilde av hannen i tråden min i går som jeg synes var så artig at jeg også legger det igjen her hos deg, Per Gunnar
Fra å være nær å selge mine, kort tid tilbake, har nå disse blitt blant mine favoritter. De er jo bare så flotte. La ut et bilde av hannen i tråden min i går som jeg synes var så artig at jeg også legger det igjen her hos deg, Per Gunnar
Postet 10.04.11 kl 10:36
Endret: 10.04.11 kl 10:39
Postet 10.04.11 kl 10:41
Endret: 10.04.11 kl 10:43
Postet 10.04.11 kl 23:39
530: Ja, det er slett ikke så dumt! Morsom fisk dette, og hos meg er de utrolig mye fremme, kan hånd-mates og er slett ikke så skye som andre apistos jeg har hatt!
Selv med yngler så er hua veldig frempå og bryr seg ikke nevneverdig om jeg putter handa i vannet.
Så over til grenmallene mine: 23 egg plukket jeg fra disse, de er nå puttet i en 2L isboks. Isboksen har jeg stukket mange hull i med en synål, og det er faktiskt litt av en jobb! Men etter 1time, mange såre fingre og nestenuhell så er i hvertfall boksen grei nok! Jeg har tredd en strikk på hver kortside av boksen og bundet disse sammen og ankret den på tverrstaget i 325L.
Jeg tok eggene siden hannen kun voktet de 1 time i døgnet, han trenger nok å bli oppstrammet av madamen! Det som imponerer meg er hvor vannvittig hardt disse eggene sitter! Det er helt ekstremt, og jeg håper jeg ikke skadet eggene på noe vis.
Da er det vel egentlig bare å vente for å se hva som skjer! Eggene bruker vel sånn ca 10dager på å klekke ( kan sikkert varriere med temp ). jeg har funnet et sted på nettet som viser utvikklingen av eggene dag for dag, så jeg vet hvordan friske egg utvikler seg slik at jeg kan fjerne skadde egg før de sprer mugg.
Selv med yngler så er hua veldig frempå og bryr seg ikke nevneverdig om jeg putter handa i vannet.
Så over til grenmallene mine: 23 egg plukket jeg fra disse, de er nå puttet i en 2L isboks. Isboksen har jeg stukket mange hull i med en synål, og det er faktiskt litt av en jobb! Men etter 1time, mange såre fingre og nestenuhell så er i hvertfall boksen grei nok! Jeg har tredd en strikk på hver kortside av boksen og bundet disse sammen og ankret den på tverrstaget i 325L.
Jeg tok eggene siden hannen kun voktet de 1 time i døgnet, han trenger nok å bli oppstrammet av madamen! Det som imponerer meg er hvor vannvittig hardt disse eggene sitter! Det er helt ekstremt, og jeg håper jeg ikke skadet eggene på noe vis.
Da er det vel egentlig bare å vente for å se hva som skjer! Eggene bruker vel sånn ca 10dager på å klekke ( kan sikkert varriere med temp ). jeg har funnet et sted på nettet som viser utvikklingen av eggene dag for dag, så jeg vet hvordan friske egg utvikler seg slik at jeg kan fjerne skadde egg før de sprer mugg.
Postet 11.04.11 kl 07:54
Sitat:Så over til grenmallene mine: 23 egg plukket jeg fra disse, de er nå puttet i en 2L isboks. Isboksen har jeg stukket mange hull i med en synål, og det er faktiskt litt av en jobb! Men etter 1time, mange såre fingre og nestenuhell så er i hvertfall boksen grei nok!
SYL? Bedre håndtak enn på en synål....
SYL? Bedre håndtak enn på en synål....
Postet 11.04.11 kl 12:17
Jeg vil tro at en syl blir litt i tykkeste laget? redd for at yngelen skal stikke av vet du Men det er klart at når jeg ser yngelen så kan det jo hende at de er mye større enn det jeg trur! Men jeg skal i hvertfall legge den idèn bak øret for visst det kommer fler egg så må jeg nok lage noe større. Tidligere eier har hatt over 200egg på en egglegging trur jeg det var øker nok etterhvert som de blir eldre antar jeg!
Postet 11.04.11 kl 13:04
Jeg tok noen bilder idag og som dere ser så er eggene mye mørkere idag, men det er veldig vanskelig å ta bilder rettovenfra så jeg synes bildekvaliteten ble sånn "bobb bobb". Jeg tok noen bilder av grenmallene også, og her har jeg ingen unnskyldning men bildene blei litt "bobb bobb" her også!
I bunnen på 2 litersboksen som eggene er i, vurderer jeg å fylle med sand slik at jeg unngår bakteriebelegg. Men det er jo ikke store boksen, og rengjøring er mye enklere når det kun er grenmallebabyer og mat der Jeg drømmer om å finne plass til en 54L i heimen som et dedikert oppvekstkarr for grenmallene, men slik det er nå så er det nok dessverre altfor liten plass her! Jeg kan jo stokke om litt på fiskesammensettningen, men jeg er litt i beit for hvordan jeg skal gjøre det.
I bunnen på 2 litersboksen som eggene er i, vurderer jeg å fylle med sand slik at jeg unngår bakteriebelegg. Men det er jo ikke store boksen, og rengjøring er mye enklere når det kun er grenmallebabyer og mat der Jeg drømmer om å finne plass til en 54L i heimen som et dedikert oppvekstkarr for grenmallene, men slik det er nå så er det nok dessverre altfor liten plass her! Jeg kan jo stokke om litt på fiskesammensettningen, men jeg er litt i beit for hvordan jeg skal gjøre det.
Postet 11.04.11 kl 21:01
Endret: 11.04.11 kl 21:02
Selv om jeg nå kun går å tenker på grenmalle eggene, så skjer det jo litt annet også
Apistogramma barlowi`ene har jo yngler, og idag så fikk jeg faktiskt tatt bilder, med yngler og hua sammen. Selv om bildet ikke er helt klart jeg definitivt fornøyd med bildet. Barlowiene er også en av de apistoene jeg har hatt som er mest fremme og aktive sånn ca konstant
Apistogramma barlowi`ene har jo yngler, og idag så fikk jeg faktiskt tatt bilder, med yngler og hua sammen. Selv om bildet ikke er helt klart jeg definitivt fornøyd med bildet. Barlowiene er også en av de apistoene jeg har hatt som er mest fremme og aktive sånn ca konstant
Postet 12.04.11 kl 19:54
Endret: 12.04.11 kl 19:55