Leifs verden (side 17)

Inaktiv bruker
jeg vil gjerne se biledr av acaraene dine etterpå leif
ossen acaraer er deT?
husk at dem lager parr da
vegar haugerud
jeg vil gjerne se biledr av acaraene dine etterpå leif:) ossen acaraer er deT? husk at dem lager parr da;)



Hvordan type? Trodde det var bare en type jeg hehe. Her kommer iallefall bilder vegar. Tror det skal være 16 acara i 375L nå. Ikke så store enda, men kjempe flotte og fine farger
Inaktiv bruker
din lille heldiggris!!:O 16 acaraer er sikkert et flott syn husk at under lek blir de aggressive, å de slår par, så det kan bli litt slåssing om man har 16 leksklare acaraer:O hehe

den her heter blå acara, om du søker acara i fiskebasen finner du en del typer
så noen egg bilder fra albino coryene fra i går
vegar haugerud
din lille heldiggris!!:O 16 acaraer er sikkert et flott syn:) husk at under lek blir de aggressive, å de slår par, så det kan bli litt slåssing om man har 16 leksklare acaraer:O hehe;)



En del av dem er kjønnsmodne og like leiksklare som eieren ; =)
Inaktiv bruker
å søren... jaja, nå blei jeg misunnerlig...
loffa
så noen egg bilder fra albino coryene fra i går


Shit det var jammen mange egg :O
Tenk hvis alle de cory babyene som kommer ut av de egga overlever, da har du jammen mange:P hehe..
Masse lykke til med egg og yngel, krysser fingrer og tær for at flest mulig skal overleve
loffa
[QUOTE=vegar haugerud]din lille heldiggris!!:O 16 acaraer er sikkert et flott syn:) husk at under lek blir de aggressive, å de slår par, så det kan bli litt slåssing om man har 16 leksklare acaraer:O hehe;)



En del av dem er kjønnsmodne og like leiksklare som eieren ; =)

Hahahah, du får jammen sagt det du Leif

Gratulerer med 16 acaraer, de var vakre=) Ja Leif, dem er like vakre som eieren:P (kom deg i forkjøpet der, hehe:P)
Lissi87
[QUOTE=loffa][QUOTE=vegar haugerud]din lille heldiggris!!:O 16 acaraer er sikkert et flott syn:) husk at under lek blir de aggressive, å de slår par, så det kan bli litt slåssing om man har 16 leksklare acaraer:O hehe;)



En del av dem er kjønnsmodne og like leiksklare som eieren ; =)

Hahahah, du får jammen sagt det du Leif

Gratulerer med 16 acaraer, de var vakre=) Ja Leif, dem er like vakre som eieren:P (kom deg i forkjøpet der, hehe:P)


Har vel aldri ansett meg selv som et glansbilde, og godt er det. Er meg selv og det får holde. Ser ut som det meste av det første som kom med albino egg mugger bort ja. Så er det noen her inne som har kjennskap til eikeblader? så vil jeg gjerne vite hele prosessen med det. Det jeg vet er at disse bladene.... sørger for mindre eller ingen muggne egg. Overlevelses prosenten på di siste 7-900 eggene fra div corydoras har vært laber. Har som nevn hatt oppi et par hundre fritt svømmenede aeneuser i et oppdrettskarr i dag. Di er vel nå ca 2 uker. Men tips meg om disse eikebladene eller til en link om noen vet om en. Det ville bli tatt i mot med stor takk. Ettersom oprasjon står på timeplanen i morgen styrer jeg enormt og farten er stor nå i kveld. Vann bytter, slamsuging, omplassering av coryer til artkarr, litt ryddings i plantene da noe er dårlig og det som hører med må gjøres i kveld. Skal se om jeg rekker å legge inn bilder med tekst, spesielt fra cory karrene mine i kjelleren her i kveld

Leif
Skal sende deg noen blader jeg ,sammen med plantene.Det har jeg brukt her,og det funker bra
Har hørt at esha 2000,noen dråper av dette også kunne være greit å tilsette vannet.
frosken
Skal sende deg noen blader jeg ,sammen med plantene.Det har jeg brukt her,og det funker bra Har hørt at esha 2000,noen dråper av dette også kunne være greit å tilsette vannet.



åh så fint Frosken. Men vet ikke hva jeg gjør. Skal jeg bare legge ETT blad slik det er rett i isboksen? Fint om du forklarer meg litt, ja gjerne med T-SKJE. Tusen takk

Leif
Jeg har 2 blad i min 13 liter,det er litt ph senkende å ha disse oppi.Med mindre fare for mugg,antakelig.Vet ikke om det er noen regel for antall blader pr.liter vann.Ellers så har jeg javamose oppi,der finner de gjemmesteder og ikke minst noe mat/infusorier.
Ellers så er vannbytter er must,gammel mat/skitt/mugne egg må ut.
Jeg bruker mikroorm som mat,hva bruker du?
frosken
Jeg har 2 blad i min 13 liter,det er litt ph senkende å ha disse oppi.Med mindre fare for mugg,antakelig.Vet ikke om det er noen regel for antall blader pr.liter vann.Ellers så har jeg javamose oppi,der finner de gjemmesteder og ikke minst noe mat/infusorier. Ellers så er vannbytter er must,gammel mat/skitt/mugne egg må ut. Jeg bruker mikroorm som mat,hva bruker du?



jeg holder på i kjelleren med karrene så det blir en del opp og ned, men skal etterhvert legge ut bilder av corykarrene mine. Har endelig fått flyttet over albinoene som skulle i det ene karret med svart sand. Skal si det ble fint. Til yngel, Frosken, bruker jeg sera for tabletter for corydoras. Di løser seg lett opp og blir omtrent som pulver. Eneste aberet er at dem etter min mening er litt dyre. En boks på 68g koster 99kr og det går fort noen bokser med det antallet jeg har med cory og yngel på kort tid....
Du kjøper i nettbutikk?
Da er jeg klar med bilder av 7 stk corydoras karr, men først må jeg bare fortelle at mine første albino corybarn svømmer rundt i boksen sin, nyfødte og fine hehe. Så var det bilder da.

bilde1. Trilineatus og Julii
bilde2. Yngel, dog mest aeneus
bilde3. Schwartzi og Melini
bilde4. Aeneus
bilde5. albino
bilde6. Paleatus
Kjempebra
Nå er 1 liter med blader pakket,så kan du fordele disse i karene.
bilde 7, Aeneus yngel, siste parr kullene (gjort om nå i kveld)
bilde 8 Ancistrus og L-144 yngel som var i det karret som albinoene nå er i. Var faktisk flere enn jeg trodde, men di gjemmer seg godt i karret
Ja det var bildene jeg lovet i kveld. Da er alle 6 karrene i dobbel reolen stappet med corydoras i tillegg til en 60L som fikk sine første små aeneus i dag. Da er det slik jeg vil ha det. Det er 7 corydoras karr med andre ord og da fordelt på disse typene

Trilineatus
Julii
Schwartzi
Melini
Aeneus
albino
paleatus
og faktisk en enslig elegans

Trodde aldri jeg skulle få så mange typer og grupper med Corydoras når jeg startet opp med 6 aeneus for bare kort tid tilbake. Antagligvis gir jeg meg ikke før det er coryer i alle karr hehe. Har allerede sett meg ut en ny type jeg vil ha, men på litt sikt. Nevnte vel i går at Pandaene ble levert i dag til Oslo, så det er kun småtteri av yngel/egg igjen av den typen


Frosken. Nei jeg handler i vanlig butikk, er ikke noe på netthandel selv om jeg vet det kan være noe billigere. Om 12 t og et kvarter ligger jeg i narkose og under kniven. Begynner å merke at jeg er litt.... hva skal en kalle det, urolig og stressa. Ingen frokost, drikke eller røyk etter 6.30 i morgen tidlig. Røyken er vel det som er værst. Men jeg er jo mann..... Dette må en tåle, hehe. Ja da har jeg vel fått skrevet fra meg i kveld, så gir meg her
frosken
Kjempebra :-) Nå er 1 liter med blader pakket,så kan du fordele disse i karene.



Åh tusen takk Frosken, som jeg alltid har sagt er du verdens snilleste og beste date. (Skulle kanskje hatt litt mer penger da, selv om jeg overførte 60 istedenfor 40?)Men kan ta det neste gang. Sov godt da ; =)
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap