Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 17)

stigen
Hm, merkelig. Jeg har ikke hatt det problemet. Jeg merker at filteret er nesten borti glasset, er det noe som kan være skjevt hos deg?

Jeg var overbevist om at filteret hang i riktig posisjon. Forsøkte å bevege det men det var fortsatt for stort press mellom svamp og glass til at røret kunne festes. Nesten slik at jeg tenker at jeg må ha gjort et eller annet feil iom at ingen andre har opplevd dette.
Har heller ikke hatt noe problem med det som blir beskrevet over.
Henrik Antoine
Her ser du åpningen: [IMG]http://img94.imageshack.us/img94/1717/fluvaledgeaquarium2.jpg[/IMG]

Oi! Det var jaggu ikke store åpningen på toppen!

Vel, jeg får tenke på det. Hater å kjøpe ting jeg er usikker på. Da ender det som oftest med enda en ting som står på boda til min store ergelse...
lys toppen min tok kvellen i går...har hatt akvarie i snart 1 år..trodde det skulle vare litt lengre en det...
hva skal eg gjøre?
er det reklamasjon på dette? eller må eg betille ny?(vis det går an)
noen som vet?
Er ikke reklamasjon på 2 år? Ville uansett tatt det med til butikken å hørt.
var ute i butikken og fekk skiftet lystoppen..ingen problem det..men måtte ha med kviteringen..heldigvis fant eg den igjen (etter 1 år)
Noen som har en spesiell slamsuger til Edge'n? Jeg så de selger en Fluval Edge Gravel Cleaner på E-bay. Slamsugeren jeg har nå er aaaaltfor stor til å bruke nedi Edge'n, så vet ikke helt hvordan jeg skal løse det problemet

Så de solgte en hov på dyrebutikken min også med teleskop-skaft som skulle være spesielt tilpassa Edge'en, men den var dyr og jeg vet ikke hvor nødvendig den er egentlig...?
Varmebolbe.
Hallo

Skal kjøpe meg et slikt akvarie, men et lite problem, følger det med varmekolbe som passer? vil helst unngå styg varmekolbe i et så fint akvarie

noen tips?

mvh Anders
Tilhørende varmekolbe får du kjøpt på aquamanias.no for kr 198,-
Den er automatisk innstilt på 25-26 grader.
Kjempestilig
flott tråd og flott akvarie.

Vi kjøpte et egde for å ha som yngelakvarie for en uke siden. Har fin sand som bunn og noen enkle planter. Men problemet er at karet ikke blir klart. Bruker samme vann som i mine fire andre kar og der er det ikke noe problem. Byttet 50% i går,men fortsatt like uklart.
Er det noen som har hatt dette problemet før ved oppstart? Jeg legger merke til at filteret rundt inntaket går fort tett
Hallo :)
Det jeg gjør når jeg skal ha sand i akvariet er å ta sanden først i en bøtte eller lignende, gå ut og ta oppi vannslangen og skrur på vannet. så rører jeg kraftig rundt på bunnen slik at de fine partiklene blir med vannet over kanten og da slepper jeg de i akvariet

Anders
Hei hei
pleier normalt å gjøre det, men denne gangen glapp det. da er det bare å ta vannbytter og vente til at det legger seg.

Ellers bruker jeg karet til ancistrus-yngel. Har et veldig produktiv lekspar. telte 42 under 2 cm i 240 l'ern. Har fått levert 10 store til dyrebutikk i bytte mot annet snadder
Jeg la en bit filtervatt i pumpehuset, rett før "nedrennet" til akvariet. Så da blir siste rest med partikler (bittesmå sandkorn o.l) tatt opp der istedenfor det går rett tilbake til akvariet. Om det var smart eller ei aner jeg ikke, men hatt det slik i over en måned nå og vannet er krystall-klart. Tar ut filtervatten og enten skyller den godt eller bytter ut med ny ca 1 gang i uka. Jeg byttet også ut kullsvampen med en bit blåsvamp som jeg skar til så den passet.

Om du glemte å skylle sanden ville jeg tatt noen hyppige vannbytter. Hvilke sand har du i?
Henger for nærme glasset
Filteret henger for nærme glasset mitt. Dette gør at svampen blir skvisa mellom rør og glass, som gjør at det blir fort tett. Jeg prøvde å fjerne proppen på pumedelen som sitter under motoren, men den lar seg ikke fjerne.

Noen som har noen tips..??

PS. vannet er helt klart nå, nydelig
Mitt lille fluva edge!

'Interiøret' ser veldig oppstilt ut, satster på at plantene vokser og gror seg til, litt alger vil også gjøre layouten litt mere naturlig.

Plan:
Dag 1-2 vann og grus.
Dag 3-7 vann grus og planter. *Er her pdd.
Dag 8-9 vann grus og planter og 5 cardinal tetra.
Dag 9-11 vann grus og planter og 10 cardinal tetra.
Dag 12+ vann grus og planter og 10 cardinal tetra og 10 cherry reker.

[External Image]
[External Image]
2 bilder til...

Akvariumet virker utrolig bra, flott finnish og elskverdig design.

PS: Jeg hadde også en markant ulyd fra pumpe, har gått seg til. Men jeg kommer uansett til og klistre på litt skumgummitape på innsiden av 'rygg-søylen' som pumpen lener seg mot.
Tåkete vann - igjen, hjelp
Nå gir jeg snart opp dette edge karet. Jeg hadde tåkete vann i begynnelsen, men det var pga sanda. Karet har vært flott i en ukes tid, men har hatt problem med filteret rundt innsuget. Jeg synes det går veldoig fort tett. Må skylle det hver dag. Har derfor byttet det til et litt grovt blåfilter. Kullfilteret i pumpa har jeg også byttet til et blåfilter.

Men igår var det igjen blitt tåkete i vannet. Byttet 10 liter for å se om det hjalp, men idag er det enda mere tåkete. Har ikke problemet med noen av de andre karene. Hva kan dette være? Hva slags filter kan jeg klippe til på innuget for at pumpa skal fungere optimalt en ukes tid, minst?
Lys
Kom over denne på et annet forum.
Noe for oss som sliter med for lite lys i edgen.
Hei!

Interessant løsning. Ser denne er beregnet til saltvannsoppsett, men de kan sikkert sette inn andre led ved forespørsel, alternativt kan man bytte ut led'ene med led tilpasset ferskvann selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap