- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Lisa-S sin fiskegalskap. (side 17)
Lisa-S sin fiskegalskap. (side 17)
Postet 25.05.11 kl 10:01
Jeg blir og selge unna alle kirsebærene, grønnrekene og all klorekeyngelen iallefall. Tror nok at jeg muligens beholder de voksne klorekene og setter de i 120 literen evt. Men ellers så blir jeg bare og beholde krystallene i 375 literen.
Jeg må bare få meg en oversikt på hvor mange jeg har av de enkelte før jeg setter inn en annonse.
Jeg må bare få meg en oversikt på hvor mange jeg har av de enkelte før jeg setter inn en annonse.
Postet 25.05.11 kl 14:45
etter et 3 timers strømbrudd i går kveld, fikk jeg endelig tatt et bilde av en av L333 mallene jeg hentet hos Nils i forrige uke. Makan til sky malle har jeg aldri sett. :P
Ellers så fikk jeg etpar "blinkskudd" av en jegersnegle som koser seg med en sandsnegle. :-0
så kom naboen og ville være med på gildet.
- og nå, frem med testkofferten for og sjekke vannet etter at pumpene sto så lenge..
Ellers så fikk jeg etpar "blinkskudd" av en jegersnegle som koser seg med en sandsnegle. :-0
så kom naboen og ville være med på gildet.
- og nå, frem med testkofferten for og sjekke vannet etter at pumpene sto så lenge..
Postet 25.05.11 kl 15:01
Endret: 25.05.11 kl 15:04
Postet 30.05.11 kl 01:41
Endret: 30.05.11 kl 01:45
Postet 30.05.11 kl 01:48
Endret: 30.05.11 kl 01:50
Har nå fått tømt 60 literen for reker, og satt den opp igjen, denne gangen helt uten reker... for nå..
Alle grønnrekene og kirsebærene ble solgt under ett lenge før jeg rakk og få de på rubrikk, og alle klorekeynglene ble solgt iløpet av første timen jeg hadde de på rubrikk, så det var jo superenkelt og avvikle rekene i det karet.
Jeg fant bare to voksne kloreker, en av hvert kjønn og disse ble også solgt, så nå har jeg i øyeblikket bare krystallene som går i 375en sammens med coryene.
Tar meg med andre ord en pause fra et rent rekekar.. Men må inrømme at 28 literen ble kjempekul med kun klorekeyngel i, nesten synd at ale går i posten over helga. Uansett så er jo det karet for lite til disse rekene i det lange løp.
Var på Tropehagen og handlet to stk klovnekillier som selskap til den enslige hannen min, han ble voldsomt interessert i de to nye (og bittesmå) nykommerene, så håper at det er hunner jeg har fått med meg.. Fargeløse og små som de er, så er ikke det lett og se i skrivende stund.
Tok også med meg 16 stk neontetraer som flyttet inn i 60 literen, etterhvert så skal adolfoiene flytte sammens med de.... - når jeg bare får fisket de opp av 120 literen.
Har ikke hatt neontetraer på maaaange år, så det var jo morsomt og få en ganske så vanlig, men egentlig veldig pen liten stimfisk i karene mine igjen.
Synes de var riktig så dekorative der de rolig stimer rundt i karet.
Alle grønnrekene og kirsebærene ble solgt under ett lenge før jeg rakk og få de på rubrikk, og alle klorekeynglene ble solgt iløpet av første timen jeg hadde de på rubrikk, så det var jo superenkelt og avvikle rekene i det karet.
Jeg fant bare to voksne kloreker, en av hvert kjønn og disse ble også solgt, så nå har jeg i øyeblikket bare krystallene som går i 375en sammens med coryene.
Tar meg med andre ord en pause fra et rent rekekar.. Men må inrømme at 28 literen ble kjempekul med kun klorekeyngel i, nesten synd at ale går i posten over helga. Uansett så er jo det karet for lite til disse rekene i det lange løp.
Var på Tropehagen og handlet to stk klovnekillier som selskap til den enslige hannen min, han ble voldsomt interessert i de to nye (og bittesmå) nykommerene, så håper at det er hunner jeg har fått med meg.. Fargeløse og små som de er, så er ikke det lett og se i skrivende stund.
Tok også med meg 16 stk neontetraer som flyttet inn i 60 literen, etterhvert så skal adolfoiene flytte sammens med de.... - når jeg bare får fisket de opp av 120 literen.
Har ikke hatt neontetraer på maaaange år, så det var jo morsomt og få en ganske så vanlig, men egentlig veldig pen liten stimfisk i karene mine igjen.
Synes de var riktig så dekorative der de rolig stimer rundt i karet.
Postet 03.06.11 kl 21:45
Postet 03.06.11 kl 21:59
VannstiGratulerer med nye fisk! Jeg gleder meg til å se bilder av killiene! Det er en art jeg er ganske nysgjerrig på! Vet du, jeg tror det er bare tøv at akvarie-entusiasmen falmer når vår og sommer kommer...
Bilder kommer, men det ligger et på innlegg nr 97 (?) på side 5 av den enslige hannen iallefall.
Her hos meg falmer det ikke uansett årstid!! )
Postet 03.06.11 kl 22:07
Postet 03.06.11 kl 22:19
Glemte og nevne at jeg og gikk til innkjøp av en ny liten innvendig pumpe i dag siden pumpa fra 60 literen ble flyttet til 28 literen, og den alltid innkjørte reservepumpa som sto i 120 literen ble satt inn i 60 literen, noe som igjen førte til at jeg ikke har noen reservepumpe i øyeblikket. Det er noe jeg flere ganger har erfart er veldig bra og ha så en Am-top 800 ble innkjøpt og satt inn i 120 literen for innkjøring.
Ellers, så kan jeg nå skryte på meg oppdrett av C.trillineatus, da jeg har funnet en enslig liten trilleyngel i 170 literen. ))
Juuhuu! Det er nok fra et egg jeg ikke plukket, og denne lille har nok overlevd på egen hånd sammens med paleatusyngelen som ble sluppet ned dit.
Skal forsøke og få bilder av vidunderet etterhvert.
Ellers, så kan jeg nå skryte på meg oppdrett av C.trillineatus, da jeg har funnet en enslig liten trilleyngel i 170 literen. ))
Juuhuu! Det er nok fra et egg jeg ikke plukket, og denne lille har nok overlevd på egen hånd sammens med paleatusyngelen som ble sluppet ned dit.
Skal forsøke og få bilder av vidunderet etterhvert.
Postet 03.06.11 kl 22:48
Postet 03.06.11 kl 22:53
VannstiDu har jo en pumpe stående hos meg da! Som du kan få tilbake nårsomhelst! Selv om det er kjempegjeft å ha den stående her! :D Gratulerer med yngelen ^^ Blir mye gratulereinger fram og tilbake, men det er koselig synes nå jeg :D Nå kjører jeg igang nykaret :O Så lenge klarte jeg å vente! hehe
Neida, du skal bare låne den pumpa litt til du. Den du har lånt har jeg tenkt og sette inn i 375en når du kommer med den. Der er belastningen ganske stor med alle de små grønne som vokser stadig, så der har jeg i øyeblikket to utvendige pumper og det trengs.
Etterhvert, så vil nok den du har hjelpe litt på den også, men det er ingen hast med den.
Ja, det var utrolig morsomt og finne trilleyngelen alså!! )
Postet 03.06.11 kl 23:04
Postet 05.06.11 kl 17:26
Endret: 05.06.11 kl 17:29
Postet 05.06.11 kl 19:58
Postet 05.06.11 kl 21:42
Ser jeg har vært heldig og har fått meg noen høyryggede hanner av Concolorene. Synes de bare blir vakrere og vakrere hver gang jeg setter meg ned for og studere de. )
Skal reise bort for ti dager på Tirsdag, så i morgen skal alle karene få vannbytter slik at min snille datter som skal stikke innom og mate fiskene skal få det så enkelt som mulig.
Skal reise bort for ti dager på Tirsdag, så i morgen skal alle karene få vannbytter slik at min snille datter som skal stikke innom og mate fiskene skal få det så enkelt som mulig.
Postet 05.06.11 kl 21:46
Endret: 05.06.11 kl 21:47
Postet 05.06.11 kl 22:01
Postet 05.06.11 kl 23:53
Her er huskelink til [URL=http://fisklista.akvarielagret.se/?query=&fish_list[supplier_id]=6&commit=S%C3%B6k]fisklistan[/URL] til meg selv, legger den inn her siden jeg mistet den forrige da pc´en min tok kvelden.
Postet 05.06.11 kl 23:55
Endret: 05.06.11 kl 23:58
Da er det dags for vannbytter i karene, skal samtidig samle inn 15 stk Green laser og levere til Tropehagen på etterspørsel fra de.
Disse er ikke lett og fange, så jeg ser for meg at jeg er både svett og frustrert før jeg er ferdig med den jobben. :p
De siste klorekene er nå på vei i posten, jeg er sikker på at de får et bra nytt hjem. Håper bare postgangen går raskt og at alle tåler turen bra.
Disse er ikke lett og fange, så jeg ser for meg at jeg er både svett og frustrert før jeg er ferdig med den jobben. :p
De siste klorekene er nå på vei i posten, jeg er sikker på at de får et bra nytt hjem. Håper bare postgangen går raskt og at alle tåler turen bra.
Postet 06.06.11 kl 11:24