- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 174)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 174)
Ja dette med skyhet kan selvfølgelig være forskjellig selv om det er samme art. Enkelte ganger har det hjulpet å flytte de til et annet kar som de kanskje følte seg mer trygg i . I selskapskarene sammen med andre fisker i er coryene hos meg også mye mer i aktivitet uten skyhet. Dette har jeg spesielt merket med skye arter jeg har eller har hatt.
I kveld er de faktisk i ferd med å livne til og fyker omkring ,utrolig flotte med den mørke bunnfargen og de gullglitrene spettene
Oiaène er i full gang med egglegging igjen og jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med de. Sist lot jeg de få som var befruktet være i karet ,men har ikke sett noen yngel så mulig jeg plukker noen i morgen. Litt merkelig egentlig for tidliger dukket det stadig vekk opp småttiser i foreldrekaret ,men mulig de har fåt smaken på nyfødte yngel etterhvert ,ikke vet jeg.
I kveld er de faktisk i ferd med å livne til og fyker omkring ,utrolig flotte med den mørke bunnfargen og de gullglitrene spettene
Oiaène er i full gang med egglegging igjen og jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med de. Sist lot jeg de få som var befruktet være i karet ,men har ikke sett noen yngel så mulig jeg plukker noen i morgen. Litt merkelig egentlig for tidliger dukket det stadig vekk opp småttiser i foreldrekaret ,men mulig de har fåt smaken på nyfødte yngel etterhvert ,ikke vet jeg.
Postet 06.06.13 kl 23:21
Postet 07.06.13 kl 20:32
Noen bilder av det nye hjemmet deres.
På det nederste bilde kan man se at de har hatt det travelt med å lage en sandrenne
Dette karet på kjøkkenet er forresten det karet jeg strever mest med å få til brukbare bilder av .Det blir aldri bra og gjengir ikke hvordan det ser ut i det hele tatt ,men det får stå sin prøve
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11266_130608220753_1.jpg)
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11266_130608220754_2.jpg)
På det nederste bilde kan man se at de har hatt det travelt med å lage en sandrenne
Dette karet på kjøkkenet er forresten det karet jeg strever mest med å få til brukbare bilder av .Det blir aldri bra og gjengir ikke hvordan det ser ut i det hele tatt ,men det får stå sin prøve
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11266_130608220753_1.jpg)
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11266_130608220754_2.jpg)
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11266_130608220754_3.jpg)
Postet 08.06.13 kl 22:07
Endret: 08.06.13 kl 22:12
Postet 08.06.13 kl 22:13
Endret: 08.06.13 kl 22:14
Postet 08.06.13 kl 23:45
Ja det har jo litt å si hvor mange de legger av gangen selvfølgelig ,disse legger visst veldig mange så da må de kanskje bli litt små da.
Ser det er endel ubefruktete ,men samtidig ganske mange fine egg
Føreløpig har jeg samlet noen blader med egg på i et fødekar som da er i foreldrekaret. Er i tankeboksen for videre handling
Ser det er endel ubefruktete ,men samtidig ganske mange fine egg
Føreløpig har jeg samlet noen blader med egg på i et fødekar som da er i foreldrekaret. Er i tankeboksen for videre handling
Postet 09.06.13 kl 19:53
Postet 09.06.13 kl 21:19
Postet 09.06.13 kl 21:52
Postet 10.06.13 kl 15:21
Postet 10.06.13 kl 19:23
Nei det er helt sikkert ,noen egg er og plassert helt bak i karet der jeg ikke når de.
Men det er jo oppløftende å høre at de ikke spiser egg og yngel da ,slikt liker jeg å høre
Vurderer å ta ut et Bettapar fra karet sitt og hive de ned i 222 literen ,for da kan jeg ta eggene over i dette karet. Her er det overgrodd med fersksvannstang og dermed mulig å finne litt knask å spise på.
Er jo snart ferie og de blir dermed ikke dullet med når matmor ikke er hjemme.
Heldigvis får vi hunde og fiskepasser boende i huset ,men det blir ikke det samme matstellet likevel. Så får bare gjøre det beste ut av det og håpe det går bra likevel.
Men det er jo oppløftende å høre at de ikke spiser egg og yngel da ,slikt liker jeg å høre
Vurderer å ta ut et Bettapar fra karet sitt og hive de ned i 222 literen ,for da kan jeg ta eggene over i dette karet. Her er det overgrodd med fersksvannstang og dermed mulig å finne litt knask å spise på.
Er jo snart ferie og de blir dermed ikke dullet med når matmor ikke er hjemme.
Heldigvis får vi hunde og fiskepasser boende i huset ,men det blir ikke det samme matstellet likevel. Så får bare gjøre det beste ut av det og håpe det går bra likevel.
Postet 10.06.13 kl 20:01
Da har endel egg kommet over i et eget kar ,foreløpig fremdeles i fødekaret så jeg kan ha litt oversikt over de. Har sett et par nyklekkete yngel og jøye meg ,de var mikroskopisk små. Kan ikke være store størrelsen på foret til disse,må bli noe støvlignende greier. Får satse på mikrorganismer i tangen
Postet 11.06.13 kl 21:03
Postet 11.06.13 kl 21:15
Endret: 11.06.13 kl 21:17
Postet 11.06.13 kl 22:23
Endret: 11.06.13 kl 22:23
Ja, en godt "innkjørt" klump med ferskvannstang eller mose er bra til de nyklekkete C126ene. Jeg har også fått opp kull kun på finknust TabiMin og avskallet artemia. Hvis du har noen eplesnegler kan du jo hive de oppi siden de porduserer infusorier. De er veldig små ganske lenge så plutselig skyter de fart i veksten. Har mange ganger trodd at de ike har klart seg, men så har jeg bare fortsatt å fôre moderat og vips kryr det av dem noen uker etter.
Artig med den L010a yngelen. Håper mine 2-3 gjenlevende representerer begge kjønn. Skjønner ikke hvordan tre av dem har klart å hoppe ut av karet, de deler kun kar med Ancistrus Claro so det er ikke så mye som kan skremme dem...
Artig med den L010a yngelen. Håper mine 2-3 gjenlevende representerer begge kjønn. Skjønner ikke hvordan tre av dem har klart å hoppe ut av karet, de deler kun kar med Ancistrus Claro so det er ikke så mye som kan skremme dem...
Postet 12.06.13 kl 03:11
En klump kan man godt si det er ,den fyller hele karet omtrent he he .
eplesnegler har jeg ikke ,kun jegersnegler ,vet ikke om de gjør samme nytten ?
Slipper de ut av fødeboksen når de har mistet plommesekken,hvis jeg klarer å se det da
Blir iallefall spennende å se om jeg klare å få de til å leve opp.
Trodde ikke disse mallene 010a hoppet da ,var karet uten dekkglass?
Selv mistet jeg en av mine i fjor sommer mens jeg var på ferie ,aner ikke hva som skjedde der. Så har nå 2 hunner og en han igjen, får håpe du har begge kjønn igjen .
eplesnegler har jeg ikke ,kun jegersnegler ,vet ikke om de gjør samme nytten ?
Slipper de ut av fødeboksen når de har mistet plommesekken,hvis jeg klarer å se det da
Blir iallefall spennende å se om jeg klare å få de til å leve opp.
Trodde ikke disse mallene 010a hoppet da ,var karet uten dekkglass?
Selv mistet jeg en av mine i fjor sommer mens jeg var på ferie ,aner ikke hva som skjedde der. Så har nå 2 hunner og en han igjen, får håpe du har begge kjønn igjen .
Postet 12.06.13 kl 07:27
Postet 12.06.13 kl 10:50
Postet 12.06.13 kl 11:40
Postet 12.06.13 kl 23:58
Postet 13.06.13 kl 09:53