Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 18)

Hvor mange forskjellige arter har du Andreas?
Corydoras sp.black er veldig vanskelig å oppdrive, kunne godt tenke å kjøpe noen av deg hvis har overskudd av de(jeg betaler godt.

Trond
Handler du ofte i Tjekkia?

Trond
Mine 2 synkronsvømmere, Corydoras melanistius Brevirostris (gamle wotroi trur jeg).
Sjefen i karet, Corydoras aeneus Albino med sine små søte og nye venner.
Corydoras sp.black
Her er mine Corydoras sp.black. Dette er min 47 corydoras art.
Gry
Nå lurer jeg på om jeg har funnet rett art på den fra i går. Ka det være C. [URLBLOCK1]? Den finnes både i Ecuador og Peru. Bildet jeg linker til viser en med tydelige prikk-mønster, men på CW er det også bilder av denne arten med mindre tydelige prikker. Siden denne Jørn har lagt inn bilde av er over vann, vil nok eventuelle mønster komme tydeligere frem dersom den for lov å komme ned i vannet igjen snart ;0)

Jørn Kåsa
Der tror jeg du har rett Gry. Jørn


Det tror jeg også Den Gry fant frem til nå, manglet "det lille ekstra" vi ikke fant i går
Der stemmer halefinnen også.
Så gøy at dere er enige! Kom over den da jeg lette etter den andre Jørn la ut bilde av. Da sier vi at et mysterie er løst.
Trond J.
Hvor mange forskjellige arter har du Andreas? Corydoras sp.black er veldig vanskelig å oppdrive, kunne godt tenke å kjøpe noen av deg hvis har overskudd av de(jeg betaler godt:). Trond


Jeg har ikke mangen typer corydoras. Jeg har bare 3 typer.

Mangen av bildene som jeg har tatt er hos Kjetil Gudmestad. Jeg er ofte borte på besøk for og ta bilder. Du kan jo sende han en mail og spørre om han vil selge.

Kjetil har ganske mangen typer Corydoras.

Andreas Bjørvik
Helge Waldeland
Hei Harald Har endelig klart å fått tatt ett bilde. Kvaliteten er ikke den som du fremviser men mønsteret på fisken kommer frem. (3 innlegg p.g.a. mottakerserver ikke aksepterte bilde - sorry)

Helge,
Bildet er tydelig nok: Hvis mine er C003 så er også 4 av dine C003!
Corydoras Melini
Kjøpte en gruppe på 8 stk på GAK auksjonen. Så flotte! Og så har dem i tillegg lagt egg nå..

Legger ved et par bilder.



Link til en film, hvor en hoe prøver å finne plass til eggene sine:

http://www.youtube.com/watch?v=xcVadxODTxE
Harald Krystad
[QUOTE=Helge Waldeland]Hei Harald Har endelig klart å fått tatt ett bilde. Kvaliteten er ikke den som du fremviser men mønsteret på fisken kommer frem. (3 innlegg p.g.a. mottakerserver ikke aksepterte bilde - sorry)

Helge,
Bildet er tydelig nok: Hvis mine er C003 så er også 4 av dine C003!

Hei Harald

Har fremlagt bilde for Ian Fuller og han mener bestemt at dette er en fargevariasjon av C. Axelrodi.
C.Cygatus
Her er et bilde av Corydoras Cygatus.

[External Image]

Andreas Bjørvik
Fikk kjøpt en gruppe på ti Metae i dag, så nå er det ikke så trist at jeg har skilt meg av med Meliniene mine. ;0)
bilder kommer etterhvert.
Gry
Fikk kjøpt en gruppe på ti Metae i dag, så nå er det ikke så trist at jeg har skilt meg av med Meliniene mine. ;0) bilder kommer etterhvert.
Her er et bilde som ble tatt i butikken, med mobil. Kvaliteten er så som så.[External Image]
Det er noe eget ved de tre relativt like Corydoras-artene;
C. melini
C. metae
C. davidsandsi

En helt egen sjarm ved disse.
Jeg har to av artene, men mangler den førstnevnte - skulle nesten fullført trio-gruppen med Melini

Legger ved et par bilder av Corydoras metae jeg også
[External Image]

[External Image]
Å, nå gleder jeg meg virkelig til å få dem i hus. Det er selvfølgelig min kjære Arne som har handlet for meg, så de er i Oslo frem til fredag.

Jeg tror dessuten Meliniene la egg i karet før de dro, så da har jeg noen av dem allikevel. Grunnen til at jeg skriver at jeg tror det, er at jeg hentet egg fra det karet de gikk i, men trodde det var laser gold egg. Nå som ynglene har klekket ser jeg at de er veldig lyse, og ser ikke ut som det blit laser av dem. Det er spennende å se fremover, og det er jo uansett en vakker art de vil vokse opp til å bli.
Helge Waldeland
Hei Harald Har fremlagt bilde for Ian Fuller og han mener bestemt at dette er en fargevariasjon av C. Axelrodi.

Hvis det er bildet du la ut tidligere her i tråden du har vist han, så må det vel være en gul(l)-variant da

Spøk til side, siden du har kontakt med han som mange betrakter som overdommer i Corydoras identifisering kunne du kanskje be om hans mening om de som er avbildet i profilen for C003 er på AF?

For meg ser det også ut (fra ditt tidligere bilde) som om dine har et for spredt/utflytende prikkmønster og dessuten for høy finnestråle til å være axelrodi..., men, men jeg er jo kun en glad amatør
Gry
Å, nå gleder jeg meg virkelig til å få dem i hus. Det er selvfølgelig min kjære Arne som har handlet for meg, så de er i Oslo frem til fredag. Jeg tror dessuten Meliniene la egg i karet før de dro, så da har jeg noen av dem allikevel. Grunnen til at jeg skriver at jeg tror det, er at jeg hentet egg fra det karet de gikk i, men trodde det var laser gold egg. Nå som ynglene har klekket ser jeg at de er veldig lyse, og ser ikke ut som det blit laser av dem. Det er spennende å se fremover, og det er jo uansett en vakker art de vil vokse opp til å bli.


Da er du jo berget! Eggene her ligger nå til "godgjøring", altså jeg tripper febrilst rundt plastikkarret, sjekker tempraturen stadig, ser på dem, og er kjempe fornøyd. Ser tydelig at de er gule, noen av dem. Mens noen er hvite, de hvite ble lagt litt senere enn de som er gule, så jeg håper de forandrer farge snart.

MonaO: Vist eggproduksjonen oppdrett holder seg her, og jeg faktisk klarer å få frem yngel, så vil nok noen Melini komme for salg her.. :P Hvor gamle bør dem være før salg egentlig?
Jeg ville nok ikke solgt dem før de var minst 4 måneder, men vet de selges mye tidligere i butikker. Ett halvt år er kanskje det greieste.
Jeg er 100% enig med Gry.

Jeg selger ikke Corydoras før de er 5-6 mnd gamle.
De tåler flytting mye bedre da. Å selge dem tidligere er litt "risikoprosjekt". Jo tidligere, jo verre, de dør lettere jo yngre de er.

Jeg kan selvsagt ikke svare for hva andre gjør, hver enkelt avgjør sånt selv.
Jeg uttrykker bare hva jeg praktiserer med mitt Corydoras-oppdrett, siden jeg selvsagt ønsker at kjøper(-e) skal ha størst mulig overlevelsesprosent på det de kjøper av meg (og fordi jeg ikke vil at fiskene jeg har brukt så mye tid på å drette skal bukke under, bare fordi jeg ikke kunne dy meg for å selge for tidlig).
Metae
Her er et forferdelig dårlig bilde av mine nye Metaer. De har bare vært i karet i noen timer, og har slett ikke lyst til å bli tatt bilder av. Laser Gold-gruppen var så sky at der måtte jeg gi opp å få tatt noen i det hele tatt.

Legger også ved et nytt bilde av Sp. Black. Når jeg fikk de var de samme størrelse som den lyse, men se på de nå! De vokser for hver dag!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap