Tropheus Bilder (side 18)

Dere ser hvem som har tatt bildene. Det vesentlig å vite her er at det er samme type fisk. Men forskjellig resultat. Hva får man ut av disse to bildene.
Det er ikke lett for en fersking å fine riktig fisk.
hehe, et godt eksempel på at bilder veldig ofte "lyver" Håvard har tatt et grombilde, mens du har kansje brukt et kompaktkamera?
Er akkurat ferdig med å gjøre rent og bytte vann på kara mine. Til min store overraskelse så fant jeg 4 stk pembayngel samt 1 stk demasoniyngel bak bakgrunnen!! Pembayngelen kan jeg forstå at jeg ville finne der, men demasoniyngelen? Hadde riktig nok demasoni i karet tidligere, men karet ble så å si tørrlagt da jeg flyttet demasonigruppa. Slik var det i ca 2 mnd før jeg skaffet meg tropheus og fylte det opp igjen.

Fine bilder forresten gutter! Sleng gjerne ut fler.
Må jo også ta med at alle regnbue Kasangaer ser ikke like ut.
Jeg har sett mange fisker som har vært helt blå/lilla i ryggfinnen og fisker som ikke har hatt dragning til annet en rødt..
martin spec
Er akkurat ferdig med å gjøre rent og bytte vann på kara mine. Til min store overraskelse så fant jeg 4 stk pembayngel samt 1 stk demasoniyngel bak bakgrunnen!! Pembayngelen kan jeg forstå at jeg ville finne der, men demasoniyngelen? Hadde riktig nok demasoni i karet tidligere, men karet ble så å si tørrlagt da jeg flyttet demasonigruppa. Slik var det i ca 2 mnd før jeg skaffet meg tropheus og fylte det opp igjen. Fine bilder forresten gutter! Sleng gjerne ut fler. :-)

Mirakel skjer til og med i akvarium!
Utrolig at den Demasoniyngel har overlevd.
Roger Kaasa
Må jo også ta med at alle regnbue Kasangaer ser ikke like ut. Jeg har sett mange fisker som har vært helt blå/lilla i ryggfinnen og fisker som ikke har hatt dragning til annet en rødt..

Vil du si at det finnes variasjoner selv i samme lokasjon, Roger! F. eks. her Kasanga.
Kristian Hennig
Ingenting er som å ha en tom 720l til tropheus;) Heldigvis er det mye og velge i mellom.. Har du noen på toppen av ønskelista?

I første omgang vil jeg ha tofargede tropheus. Vet ikke no mer konkret enn det. Skal bygge en ganske tung innredning som vil ta tid, så jeg er ikke på utkikk akkurat nå.
Kristian Hennig
Vær forsiktig nå badat,.. de ser litt tynne ut i buken.. Grattis med fin fine fisk!

Kan du fortelle meg hva dette betyr Kristian? Jeg trodde de hadde bare ikke fått rekemix som mat slik svenskene pleier å gi dem. For rekmix gir Tropheus en litt uvanlig kroppshøyde og dermed feil fasjon på en Tropheus.
Det mener jeg.
Foruten att jeg har sett maaange kasangaregnbuer i mitt"unge"liv viser jeg til historier i gamle gode ciklidblader.

De som har dykket der sier at området kasangaen lever er mellom 20-25 km langt. Om man fanger litt histen og pisten der vil man ifølge dykkerne se store fargeforskjeller.
Roger Kaasa
Det mener jeg. Foruten att jeg har sett maaange kasangaregnbuer i mitt"unge"liv viser jeg til historier i gamle gode ciklidblader. De som har dykket der sier at området kasangaen lever er mellom 20-25 km langt. Om man fanger litt histen og pisten der vil man ifølge dykkerne se store fargeforskjeller.

Hva skyldes dette av: tilgang til mat, stoff i vannet ... Skulle ikke tro at det er variasjoner i et lite avgrenset område. Men du bekrefter nok en gang det finnes variasjoner i samme type fisk og i samme lokasjon. Dette underbygger påstand om at Tropheus krysser seg hel vilt i Tanganyikasjøen!? Er det noen som mener det motsatte?
Tropheus red rainbow kasanga
Heisann

Her er ett bilde av fisken som jeg selv har tatt.
De var kanonflotte, men desverre er de i fiskehimmelen sammen med så altfor mange andre Tropheuser...

Mvh

Per Kristian
Det jeg faktisk har lagt merke til er at på de fleste lister fra exportører\importører har de nå gått bort ifra og gi red rainbow lokasjon.. Så det går nok litt i hvor de skal den uka for og fange fisk.. Dine regnbuer badat var ikke fra kasanga iflg imoptøren, for der hadde de visstnok sluttet og fange regnbuer, for bestanden visstnok var så lav- dvs at det tar lengere tid og fange fisk, og mindre lønnsomt for fangstlaget som sikkert har provisjonslønn

Det er enkelte populasjoner som dekker større område en andre., mitt inntrykk er at populasjonene i sør beveger seg i et mye bredere område. Om dette skyldes "undervannlandskapet" eller andre ting har ikke jeg peilig på, men skal høre med en kompis som har dykket der, han har helt sikkert en teori på dette.. Vet at han leser innom her en gang i blandt, så hvis du leser dette Carsten, gi oss din mening

Jeg har bidratt til en fin gjeng med troffer i himmelen selv jeg

Badat, så litt for fort på bildene,. Tenkte på det med den ene fisken.., Men resten så fine og fjonge ut dem Sikkert en liten hissigpropp som forbrenner maten i troffetempo!
Håvard Støre Andresen
[QUOTE=Kristian Hennig]Ingenting er som å ha en tom 720l til tropheus;) Heldigvis er det mye og velge i mellom.. Har du noen på toppen av ønskelista?

I første omgang vil jeg ha tofargede tropheus. Vet ikke no mer konkret enn det. Skal bygge en ganske tung innredning som vil ta tid, så jeg er ikke på utkikk akkurat nå.

Jeg har også blitt mer og mer tilhenger av "kontrasttropheus".. De på en slags måte litt tøffere en de andre synes jeg..

Hvilken innredning er det du skal lage?
Kristian Hennig
Jeg har også blitt mer og mer tilhenger av "kontrasttropheus".. De på en slags måte litt tøffere en de andre synes jeg.. Hvilken innredning er det du skal lage?

Jeg er enig med Kristian her. Sp. black er tøffere enn f eks regnbue, ikke bare i farge men også i oppførsel og temperament- Her får dere et lite glimt av mine snille røde regnbuer.
badat
Jeg er enig med Kristian her. Sp. black er tøffere enn f eks regnbue, ikke bare i farge men også i oppførsel og temperament- Her får dere et lite glimt av mine snille røde regnbuer.

Hei Badat, det var noen fine regnbuer. De ser ut til å spise godt, hva forer du dem med? Og dere andre her inne hva slags for er det dere bruker mest av? Og i tilfellet hvor mye og hvor ofte?
Interesant å høre andres meninger om emnet, da det er vel ikke noe mer omdiskutert tema i tilknyttning til hold av tropheuser.

Personlig foretrekker jeg den gode gamle rekemiksen, dog med noen endringer i grunnresepten. Kjørte en god stund med en mer eller mindre grønn miks tidligere, men slet da så med å få tropheusene i den kondisjon jeg ville ha. Kjører nå med en miks med litt mer animalsk innhold en tidligere og det ser ut til å gå fint.
For noen utrolig flotte fisker. Sikle sikle. Hva heter disse?
Flott tråd dette.

Jeg har en 205 liter som jeg hadde tenkt og selge, men er ikke brått så sikker lengre

Er det en tropheus som dere vil kunne annbefale til en 205 liter. Kanskje sp Black. Og evt hvor mange.

Ser dere påpeker at det ofte er dårlig fisk i butikkene, vel nå bor jeg her jeg bor, så en tur til Sør-Sverige kan fort bli litt komplisert. Det går vel stort sett i fisk fra Imazo her oppe. Men sånn sett har jeg bestilt og importert fisk flere ganger.
205l kan passe for hvilken som helst tropheus variant så lenge du har et større kar i tankene.. Kjøpe en gruppe med yngel ( min 25 stk ) og sett av en 500 lapp hver måned.., Når du har råd til et større kar er det på tide at fisken flytter.. Gjør du ikke det, kommer de mest sannsynlig til å ta livet av hverandre

Hva er arealmålet på akvariet?

Nå har jeg ikke sett listene til imazoo på en stund, men mener å huske at de hadde et par varianter får noen år siden..

Mvh,
Kristian
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap