Lettere øvet nybegynner :) (side 18)

Takk takk, deilig å være tilbake selv om jeg ikke alltid har like god dekning og dermed ikke kommer inn noe steder med mye info, sånn som msn og facebook. Da er det oxo nytteløst å skulle svare på tråd siden den ikke klarer det.

Idag har jeg gått tur, tok mye mindre tid en jeg trodde, men så er det jo sikkert 7-8 år siden jeg faktisk gikk der sist. Rart virker jo ikke så lenge siden.

Det som er rart ved å være singel i min alder er at jeg plutselig merker at stjernene på tv og i nye filmer faktisk er i godkjent alder for meg, altså mellom 25 og 35. Det er litt rart.

Tenker jeg skal få hentet de siste tingene hos min ekskjære til torsdag. Da håper jeg jeg har fått ut alt, jeg har jo så sykt mye atte.

Fiskene har det bra, ser ut til å være 4 gutter og bare 2 jenter, 3 av guttene er store og flotte, mens de andre 3 er litt små fremdeles.
Galemor
Det som er rart ved å være singel i min alder er at jeg plutselig merker at stjernene på tv og i nye filmer faktisk er i godkjent alder for meg, altså mellom 25 og 35. Det er litt rart.

Bra at du har gode ambisjoner ihvertfall

Rart hvordan ting krymper når man blir voksen.. Fjell og sånn blir jo veldig små med tiden
He he tenkte ikke på å skulle begynne sikle på idoler akkurat, men det slo meg her en dag jeg leste i sladderblad. Ene skuespilleren var faktisk ikke mer enn 25. Ble da litt paff, satt jo her som nysingel i alder av 24 år og, ja nå kan jeg jo gripe sjansen om jeg skulle få den.

Lyst til å reise. Vært på sidene til x-plore ang å jobbe i utlandet. Hadde det ikke vært for prisen ville jeg ha vært hundre prosent sikker på å reise ved første anledning.
He he :P Høres morro ut å dra ut og reise ja, er jo en helt annerledes verden der ute
Dem får du hvis du dater en kjendis :P
Var det da, er jo ikke mange kjendiser inni skauen jeg bor nå, får nok heller spare og håpe. Verste er at det blir jo enda dyrere like over nyttår. Og må nesten gripe sjansen mens jeg har den, for plutselig sitter man i klisteret igjen med jobb og leie osv.

He he :P
Det blir nok bra til slutt
Ja alt ordner seg vettu.
Nå kjenner jeg hvor ensomt det kan bli her oppe. Prøver å lokke naboens katt (tror jeg) hit så jeg får litt selskap.
Satt i flere timer i kø idag, til slutt kjørte jeg bare av veien og satte meg til å leste mens jeg ventet på at det skulle letne. Det hjalp ikke, måtte tilslutt kjøre en lang bakvei for å komme hjem. Skulle egentlig videre til byen, men gadd rett og slett ikke.
Oi, pass på så du ikke blir sånn crazy cat lady uti skogen da
Det er jeg nok alleredet, oppvokst med katter og må si jeg virkelig savner å ha en rundt meg.
Hadde en som het oliver, men desverre ble han søkk borte tre uker før jul for 2 år siden, vi leitet i grøftekanter langs veiene i nærheten og satte opp savnet lapp. Men ingenting skjedde, mest sannsynlig ble han tatt av rev. Hadde heldigvis 3 gode år med han da. Han var grå med litt hvitt på, korthåret blandingskatt.
Savner han stadig vekk, pleide å rope Bebiiiiiiiiiiiiiin og da svarte han med mjaaauuuuuu, så sa jeg jaaaaaaaa og dermed kom han i full fart.

Hehe, jeg er gal ja
Huff må nesten fortelle om litt uakvaristisk greie. Våknet på torsdags morgen rundt 6 av taslelyder, siden jeg bor på ei hytte og det var kaldt den natten tenkte jeg ikke forbauset at æsj nå har musene begynt trekke inn.
Dunker litt i veggen og det blir stille, mens så begynner det på igjen, tasle tasle, rive i papir lyd, krafse litt og tasle tasle igjen.
Lager litt lyd for å skremme den vekk, men det virker mot sin hensikt da dem begynner skrape på døra inn til soverommet istedet, jo mer jeg sier for å jage den vekk, jo mer intens blir skrapinga. Siden døra har slått seg går den ikke lukke helt intil og har en liten 1-1,5cm sprekk.
Plutselig hørtes det ut som den prøvde komme opp i senga. Panisk slo jeg på lyset, men kunne ikke se noe.
Lå ca en time og prøvde sove før jeg til slutt sto opp. Tenkte jeg fikk låne en av kattene til mamma en mnd tid.

Men da jeg kom hjem uti kveldinga og sjekket til hamsteren, så fant jeg den ikke. Tenkte kanskje den hadde daua og gikk igjennom alt, men fant ikkeno. Satte så to og to sammen og skjønte hvem det var som så gjerne ville inn til meg på morran. Krøp rundt på alle 4 og lokket Babbos, Babbos. Neida.
Gikk på kjøkkenet og da jeg kom tilbake satt den ved døra til soverommet og ventet på meg. Var bare å løfte opp, skal si ho var glad for å komme tilbaketil buret. Selv om hun senere prøvde rømme igjen, men da hadde jeg heldigvis sikret buret.
Ho er så herlig, men synes den er altfor tynn for tida, kan ha noe med at den løper og løper i hjulet sitt. Ho er faktisk så rask at når ho stopper blir hun nesten med hjulet en runde.
Så nydelig han var
Han ville vel bare ut og leke med vennene sine da? er jo ikke store forskjell på hamster og mus egentlig. Vi har mange av dem på hytta vi og, hvis man bråker for mye kommer de ut av hullene sine og titter undrende på deg og lurer på hva du driver med for noe.
Er jo litt upraktisk at de absolutt skal spise all maten, men bortsett fra det er det jo greit :P

Synd med katten din da Håper du får tak i en ny en da, det er vel egentlig ikke så vanskelig da. Kanskje du kan prøve med hund? Mer liv i dem
Jeg hadde en rusisk mynde engang, oxo kjent som Borzoi. Men huff nei, har tenkt på det, men da skal det være utehund og helst liten. Pappilon eller no sånt.
De er så fryktelig masete bikkjene og avhengige.
Skal jeg skaffe hund igjen skal den få verdens strengeste oppdragelse oxo er det fint om den er ganske uavhengig. På den måten at den ikke skal oppi ansiktet ditt hver gang man setter seg, men kan legge seg rolig i et hjørne eller under sofaen og sånn.

Takke seg til katter som kan gå på do alene og ikke er så mye sikkel, lukter og mas med.
Er sikkert bedre å ha hund om man er fler som kan lufte den og slikt. Jeg bodde alene på knøtt liten hybel og kunne tilslutt ikke ha med hunden på jobb heller og da ble det synd på den, for når jeg kom hjem sent fikk den bare en liten tur så var det inn igjen.
Da ble det bare bråk, den begynte tygge på alt mulig, spiste opp skinnbelte mitt, tygde på passet så jeg måtte ha nytt, drepte hamsteren (fikk av lokket på buret mens jeg var på do), dro ut søpla osv. Måtte tilslutt sette den fast med båndet i sofaen (hadde egen toseterssofa) Hybelen var nemlig åpen løsning.

Endte med at jeg fikk gitt den tilbake til oppdretter og hun havnet til slutt på en gård hvor ho fikk løpe løs og leke med andre hunder. Ho døde sist vinter mener jeg det var.
Ja, de må jo få komme ut..
men hamstere er jo søte da :P
Hunden sto i luftegård hele dagen mens jeg var på jobb, men det er ikke nok stimuli for en hund som var vant til å ta bussen 4 ganger om dagen og være løs på en gård mens jeg jobbet (da jeg var lærling i hestefaget). Derfor ble hun så rampete. Så skal jeg ha hund igjen, må jeg ha tid og plass nok. Helst vil jeg ha den boende i gangen oxo. Den kan ha løpebånd eller hundegård å være i mens jeg er på jobb.

Kunne fint hatt hund her jeg bor nå, hatt en vaier gående fra utedoen til huset og en lang line festet til hunden fra den. Slik at hunden kunne løpt rundt ute hele dagen. Isolert og innredet ene stedet hvor man egentlig skal ha ved, slik at det ble et deilig varmt hundehus. Flotte turområder rundt her oxo. Så kunne den bodd i gangen om natta og vært inne med meg når jeg da var hjemme og ikke sov.

Får fremdeles gynsinger når jeg tenker på lydene bikkja lagde om morran når ho vasket seg, snorket gjorde hu å. Men savner såklart en turvenn, jeg oppdro henne til ikke å dra i bandet. Så var koselig å gå tur med henne, dessuten løp hun aldri lengre enn at jeg kunne se henne når ho gikk løs, med unntak av når jeg jobbet. Derfor jeg måtte slutte ha henne med, for fikk hun ikke være løs sto hun bare å gaulet, da var det jo såklart noen som hadde hest i stallen som klaget (de eneste to som faktisk var i stallen om morran) Så vet dere jo resten.

Det var en traffikert vei like ved stallen som vi måtte krysse når vi kom fra bussen og den løp hun da over når hun gikk løs. Dessuten ei tispe løs, kunne jo blitt bastarder ut av det. Så da fikk hun heller bli i luftegården hjemme.
Har dere husket å stille klokka nå da?? En time tilbake, så nå kan man jo ligge en time lenger om morran. Ikke at jeg er så flink til det da. Har fått testet vannet hos fiskene idag, tok like så godt og testet vannet jeg henter hos mamma og vannet utenfor her.

Dette er resultatene:
Akvariet:
pH 7, Gh 3, Kh 2
Vannet utenfor:
pH 6, Gh 1, Kh 1
Vannet fra mamma:
pH 8, Gh 3, Kh 3

Nå vet jeg at det kan være GH egentlig skal være en grad høyere, fordi den er ikke tett, så kommer større dråpe enn på de andre.

Må le her jeg sitter, hører dunk, dunk, dunk på taket fra ekornet som hopper bortover. Først ene veien, så andre. Får vel fylle opp foringsautomaten til fuglene, de spiser jo en om dagen og sikkert mer.
Har rådyr som spiser opp fuglematen her vi da :P
Ekornet er den verste her, den bare lukker opp toppen oxo forsyner den seg. Da blir det jo fort tomt. Men er koselig å kunne sitte se på dem da. Skriver ned hvilke fugler som besøker foringsplassen oxo, for det synes jeg er gøy å kunne fortelle
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap