Mange bøtter vann.. (side 18)

planta mener du? det er blyxa japonica, dog er den litt stusselig akkurat nå. håper den kommer seg.
Nei, han mente visst fiskene dine:P Det er ikke sewillia lineolata, men noe som ligner. Sewilliaene er mye lysere. Ta en titt på akvariet mitt , har et par oppi der
det er en del som er like, men jeg *tror* det er gastronomyzon borneensis. de er forøvrig solgt som prikkete plecostimus borneensis. bra jobba imazoo!

snodige små fisker, et herk å fange de, må pirke forsiktig med en negl for at de skal slippe glasset. de er desverre veldig vare for nitritt da de er avhengig av mye oksygen i vannet, har mistet 3 av dem =/
Ja, de var veldig vanskelige å få ut av posen her :P og så klatrer de opp langs glasset over vannet når man prøver å fange dem med hov. Men fine er de
veldig fine. også er de algespisende, mine henger for det meste på glasset, selv om de er omnivores.
Mine spiser egentlig alt, men for det meste alger.. eller min, den ene døde her om dagen.
De var veldig glade i scampi
[External Image]

blyxaen min er ikke så veldig happy.. håper den klarer seg, de har godt med røtter og har fått gjødsel både i form av kuler og flytende..
[External Image]

[External Image]
sitter å leser i basen for harde livet, da jeg har en drøy uke til å bestemme meg sånn noenlunde hva slags stimfisk jeg vil ha i karet mitt. har sett litt på venusfisk og dvergvenusfisk, men de vil ikke ha det så varmt, ligger på ca 24-25 grader hos meg. flekket båøye er og fin, men jeg har for sterk strøm tror jeg... eneste som er sikkert er at det ikke blir neontetra, eller fisk som blir stor eller slem. liker heller ikke molly og platy noe særlig... *tenke tenke*





familien trilineatus :p

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Nydelig liten familie det der da
Øksetetra er jo ganske stilige stimfisk, og de klarer seg i ganske så vanlig vann :P
øksefisk du mener? finner ikke noe som heter øksetetra i basen nemlig :p
ønsker å ha en fisk som er fra midten og opp, ikke bare henger i vannflata ^^,
Tapp ut halvparten av vannet, så har du fiksa det problemet
den henger uansett i vannflata :p og tar jeg vekk 30 liter vann, så slutter pumpene å fungere :p
da er venusfisk en sikker vinner.
øksefisker henger bare i overflaten som jeg har sett.
ja, det eneste som bekymrer meg er om de takler varmen. de skal jo tåle opptil 28 grader, men trives best i 18-22. og jeg vil jo at fisken skal trives, ikke bare overleve....

spar litt til meg a!
[External Image]


jeg begynner å tro at whiptailen min er ei hoe, da den mangler de greiene som skal vokse ut på siden av hodet.. men jeg er overhodet ikke sikker. den er forøvrig meget rask til å komme seg til matfatet, derav magemålet.
[External Image]
og ett siste bilde før jeg går og legger meg:
[External Image]
har mine i 25 og de trives, de har råflotte farger
det er jo oppløftende. etter å ha sett flere bilder av den synes jeg den er veldig fin =)
hihi. coryene mine farter opp og ned glasset. ville vært morro om de lekte, men jeg tviler da disse er vf coryer og jeg ikke har gjort så mye for å oppmuntre dem. er noen digre feite saker blant dem og.

har fått noen prøvesvar, viser seg at jeg har både jern og folinsyremangel. ikke rart jeg har null overskudd og energi. forøvrig var jernmangelen forventa, da jeg blødd 9 uker i strekk nå...


[External Image]
Sanne
blyxaen min er ikke så veldig happy.. håper den klarer seg, de har godt med røtter og har fått gjødsel både i form av kuler og flytende..


Jeg fikk noen sånne i posten, og mine gikk rett og slett i oppløsning nedenfra. Nå har alle unntatt en halv bare løsnet og gått halvveis i oppløsning i stilken, så det flyter av blader i karet der. Må fiske ut løse blad hver dag. Om det er noe spesielle triks å kjenne til ved planting av disse, så vil jeg gjerne vite om dem, for jeg gjorde iallefall åpenbart feil!
Tilfeldig bekjentskap
© Fredrik Andersen
Reklame for plussmedlemskap