Velkommen til min akvarieverden :-) (side 18)

Hei vennen.

Tusen takk for innbydelse :o)
Men...,den helgen kommer jeg meg ikke ut av huset.
Håper jeg får mulighet på møte nummer 2.
Sender deg mail jeg.
Note 08.10.2009
Betta editae flyttet ut av rekekaret
Kongo dvergmunnruger flyttet inn i rekekaret
Corydoras acutus.
Skjønner nå hvorfor de blir kalt black top.Ryggfinnen blir sortere for hver dag som går.Og de vokser meget raskt.De har begynt å venne seg til røde mygglarver,og virker faktisk glad når det daler ned noen myggiser fra oven.
De får også mikroorm fortsatt,de elsker å rote i bunnlaget.

Bilde 1:

[External Image]

Bilde 2,de liker å gjemme seg litt:

[External Image]

Bilde 3:

[External Image]
Rekebilder,sakurareker:


[External Image]

[External Image]

Pakke mottat i posten med akvaristiske frimerker :o)
Flotte frimerker,med flotte motiver.
Ja dere gjettet riktig,pakken var fra Mona O.

[External Image]
frosken
Corydoras acutus. Skjønner nå hvorfor de blir kalt black top.Ryggfinnen blir sortere for hver dag som går.Og de vokser meget raskt.De har begynt å venne seg til røde mygglarver,og virker faktisk glad når det daler ned noen myggiser fra oven. De får også mikroorm fortsatt,de elsker å rote i bunnlaget. Bilde 1: [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/12970_091007230540_1.jpg[/IMG] Bilde 2,de liker å gjemme seg litt: [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/12970_091007230541_2.jpg[/IMG] Bilde 3: [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/12970_091007230542_3.jpg[/IMG]


Oi, disse var flotte! Må ærlig innrømme jeg ikke har hørt om denne arten før, er de av de mer skjeldne artene?
Disse er importert fra Peru nå i september.
Om de er sjeldne vet jeg faktisk ikke?
frosken
Disse er importert fra Peru nå i september. Om de er sjeldne vet jeg faktisk ikke?


De var uansett skikkelig fine, skal holde utkikk etter disse selv
Microorm
Hei jeg kjøpte microorm av deg og det har funket flott, men i dag har jeg renset pumpa i reke karet mitt og den var full av små mark , kan det være microormen?
Hei Joanna & Pål.
Kanskje det kommer yngel på markedet om en stund ..
Lov å håpe i hvertfall
Hei Siw Maria.
Litt usikker når det gjelder mikroormene,om det er det du har i pumpa eller en annen type mark.

Det kan være mikroorm i filteret hvis du nylig har gitt mikroorm til fiskene ,og dette har blitt sugt inn i pumpa.
Tror ikke mikroormene klarer å leve lengre enn noen dager uten surstoff,transport går fint med post da har de luft i bollen eller posen.

Det kan også være en annen type mark,som jeg også har sett i noen nyoppsatte kar.Så fort det har kommet inn fisk,så har disse blitt spist (det blir det jo ikke inne i pumpa)
Vet ikke hva disse markene heter,men de lever i vann og blir opptil 1/2 cm lange.

Hvor lange var markene du fant i filteret?
Markene var ca. 3 mm ,og de var mørke på farge. Skikkelig ekle
Mikroormene er ikke mørke,de er lyse.
Kan skjønne at de var ekle.Ble raskt spylt ned i sluket kan jeg tenke meg
Noen dager med fravær i bloggen..
Fredag var det tannlegebesøk,to timer i stolen og en tann mindre.
Tannfeen hadde visstnok fri denne helgen,det kom ingen ekstra kroner inn på konto som jeg kunne bruke til hobbyen..
Jaja,fikk ordnet noe på akvarierommet i går.Endel vannbytter,og ett nytt akvarium er på plass.
Kjøpte et brukt juwel-akvarium på 70 liter som hadde samme grunnflate som en 54-liter ,60x30 cm.(visste ikke at det fantes,så det var en gla'nyhet)
Hadde eget bord til juwelen,og jeg trengte et akvarium med flere liter .Det er rekekaret med blue pearl som skal overføres til større kar.Det bli enten maller eller oppvekst kar for ancistrus i tillegg,jeg får se hva det blir til.

Duplicareus vs.adolfoi
Håper MonaO tilgir med her,men jeg klippet et av hennes svar ang.artsbestemmelse av cory..
Er sikker på at når jeg engang lurer på ulikhetne mellom adolfoi og duplicareus,så finner jeg ikke det igjen.

Sitat:
"Den eneste måten og skille de to artene på i enkelte tilfeller er å ta dem opp i en håv, en etter en, og virkelig kjenne godt etter på pectoral-finnene (paret ved gjellelokkene). Hos Duplicareus er de taggete, hos Adolfoi glatt som en barnerumpe."
Her har det vært tatt vannbytter som vanlig,og foring med mygglarver.

Noen røde kirsebærreker har blitt hentet,ønsker lykke til med disse.
De er ikke så vanskelig å få til,men det er jo forutsatt at de ikke blir spist først av glupske hybel-kamerater.

Gruppen med corydoras red shoulder har det ikke vært respons på.
De måtte ut fra yngel karet,litt svømmetrening gjør godt i et større kar.
Har plassert de sammen med foreldrene,så nå har de en stor og deilig 70 liter å boltre seg i.
Disse ble kjøpt på auksjon i 2008,og har vært i akvarium med større fisk så eggene de la har ikke blitt noe av.Kun de jeg plukket ut i starten.
Nå har de fått en 70 liter alene,så får vi se om de begynner å leke igjen der.

Her er bilder av yngelen,de er betydelig lysere enn sine foeldre der noen neste er sorte.Regner med at de blir mørkere med tiden.Alle har stripe på ryggen
bilde av yngel:
[External Image]
bilde av en av foreldrene:
[External Image]
Småtassene som ble overført fra yngelkassa til 70 literen i dag,spinner meget fornøyde rundt .
Det er klart det er bedre med god svømmeplass.Nå kommer de sikkert til å vokse en god del videre fremover.


Bilde 1 av småtassene

[External Image]

Bilde 2 av mor som hviler seg.Den røde fargen sees tydeligere her.

[External Image]
Noen bilder av herosene,som går i det største karet.
Her med og uten yngler:

[External Image]

[External Image]


[External Image]

Tror jeg skulle ha vasket ruta på yttersiden også,ikke bare innvendig..
Håper det snart blir lagt egg her,det begynner å bli en stund siden.Tror det er fordi de fortsatt har yngler i karet,og de er ekstrmt påpaselig med disse selv om de nå har nådd en viss størrelse
Jaja,skulle innom butikken*zoobutikken selvsagt* og hadde bestemt meg for å kjøpe med c.pygmaeus-en liten gjeng med VF for å supplere til den lille gjengen som går i rekekaret.
Fikk tak i de siste 6 stykkene,og på vei ut får jeg øye på et litt ynkelig syn av cory c-127.
De var knallrøde i gjellene,og slet en del.De blåste litt over til siden av strømmen,og det er aldri noe godt tegn.De hadde fin fasong på magen,og ingen andre synlige symptomer.
Har jo hørt om gjellemark og parasitter og det som verre var,men tok en råsjans på at det var nitritt i karet der de gikk.
Heldigvis viste dette seg å stemme.Tok en vannprøve hjemme,og der var nitritt verdiene "all time high".
De var en halv time i posen fra butikken og hjem.
Tok de rett op i et kar med sandbunn,og en kunne se rødfargen forsvant fra gjellene på en og en fisk.Unntatt 1,den er fortsatt ganske mørk og rød i gjellene.
Nå gjenstår det å se om de har klart dette med transport og stress.Krysser fingre og tær.
Nå sitter jeg og lurer på hvor mange kar du har?

Fine fisker, forresten.
Hei Frosken ;- =)

Husker du de Herosene jeg kjøpte på auksjon? Legger de egg i huler eller på flate steiner? Har kjøpt 10 kokkosnøtter og skal lage flere huler til 350Literen. Så i går at den ene hua sikla mye rundt kokkoshula jeg har fra før og tok seg en tur innom nå og da. I dag har sebraene okkupert nøtta..... Stakkars Heroene som bare blir flottere og flottere

Klemz til deg frosken fra lille meg ;- =)
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap