Black_flys akvarier i Trondheim (side 18)

Takker for hyggelig handel og prat og tusen takk for fine ,blå snegler

Lykke til med fiskene.
Flott Sølvi. Var ikke helt sikker på fargen da jeg plukket de ut av karet TIDLIG i dag.

Coryene er jo bare nydelige. Tetraene har vært borte på posene og hilst på de. Holder på å venner seg til vannet nå.
Blir bra at de blir en større stim.

Takk igjen for en fantastisk omvisning i akvariehuset på Sotra.

En dårlig nyhet når jeg kom hjem da.
Den største sommerfuglcikliden har tatt kvelden etter å ha slitt litt de siste dagene. Så nå blir det å prøve å skaffe en VF hunne.
Bare hyggelig Espen ,kjekkt å ha deg på besøk
Synes og det var veldig greit at du ville ha en større gruppe av dissse.

Men det var jo synd med sommerfuglcikliden din da ,håper du klarer å finne en ny.
Som du vet er jeg jo helt håpløs med å se kjønn på disse
Må jeg blande mig lidt?
Hvis det er kønnet på sommerfugle ciklider, så har jeg nemlig lige fået det forklaret og vist, da jeg selv lige har købt et par.
Hvis man ser på hunnen, så er den mere lys rød i bunden af bugen.
Håber det hjælper hvis det altså var det I lurte på i første omgang, og hvis ikke
så må I undskylde at jeg blander mig.
Klokken er 04 og nu må jeg nok hellere trisse af iseng igen og se om jeg kan sove lidt. nattetat og held og lykke med at finde en hun.
Hei Inge.
Ja de skal være litt rødere i buken, men på oppdrettsfisken så virker det som om alle er litt røde i buken.
Derfor jeg vil ha VF nå.
Hørt at disse blir mye stiligere.

Har i helga solgt en del fisk, planter og snegler til mange hyggelige personer.
Ellers en flott helg. Seier til Tottenham, Rosenborg og Norges kjelkehockeylandslag. Rosenborg hockey rykker opp til GET ligaen. Poengtap for pool og manshitty.

Har ellers bestemt meg for å kjøpe en litt kraftig rot/trestubbe og skjære ut naturlige huler i denne. For å ha i et av hjørnene av karet.

De nye orange laserne fra Sølvi er lekne som få. Opp og ned glasset i lang lang rekke hehe. Og disse finnes ikke sky. Nesten som Paleatusene, men de er igjen håndtamme da
Høres ut som en hyggelig helg dette Espen.

Flott å høre at du er fornøyd med fskene

Når det gjelder rødlig buk på sommerfugl-ciklidene så må de vel nesten være voksne og kjønnsmodne for å kunne se dette .Kjøper en ungfisk vil man jo ikke kunne se etter dette tegnet
[QUOTE=Når det gjelder rødlig buk på sommerfugl-ciklidene så må de vel nesten være voksne og kjønnsmodne for å kunne se dette .Kjøper en ungfisk vil man jo ikke kunne se etter dette tegnet

hmm ja det vet jeg ikke, mine er jo små og helt nye, men lige hvor gamle de er, det ved jeg ikke.
Men nogen bæster de er også! De har kappet ca. halvdelen af antennerne på kæmpeeplerne mine, så de har jeg måtte flytte. Idag så jeg så den ene fare på den enlige guppy jeg har sammen med dens unger, i karret.
Hold da fast det gik hurtigt, lige som kampfisken gør det.
Havde én før, som gik i selskabs akvariet, og det gik fint, men af en eller anden grund så gør det ikke denne gang. øv
Tenker i morgen å sjekke ut noen røtter og fisk.

Ser også ut som om adolfoiene holder på å trener på parring.

Flere hanner som prøver seg på den fisken de kommer over. hehe
Matet ekstra med røde myggiser så får vi se.

Har også fått tak i mexikanske tanglopper, men ser ikke så mye til de. Får håpe det er noen i live. De fikk en egen 19liter.
Blir spennende dette da om de klarer å få til noe

Hvilke fisk er du nå på jakt etter da ?
Sølvi Gullaksen
Blir spennende dette da om de klarer å få til noe ;) Hvilke fisk er du nå på jakt etter da ?

Ja, håper de får det til.

Tenker på sommerfuglciklide/r VF kanskje.
Også på noen små grenmaller.
Har en liten ønskeliste så får vi se.

Kjøpte i går en ny sommerfuglciklide dame.
Og det ser ut som om de har dannet et par allerede.
Uadskillelige går de frem og tilbake i akvariet.
Får prøve å ta noen bilder av de nyforelskede.

Skal også prøve frossen artemia til fiskene nå. får se om de liker det.

Ble Tottenham seier borte mot Stoke og A. Villa spilte bare uavgjort. Så en flott lørdag så langt. I morgen blir det å hente ut leiebil for å slepe bilen min til huggeren. Klarte å få motorhavari etter at register remen røk på fredag på vei til jobben. Ikke mye vits i å reparere en bil for 15-20 000 når den ble kjøpt for 17 000 for 4 år siden. Håper å få tilbakebetalt årsavgiften mm.
Du er vel nok heldig
Hvor kjøpte du den og hvordan så du at det var en dame ?
Sølvi Gullaksen
Du er vel nok heldig :) Hvor kjøpte du den og hvordan så du at det var en dame ?

Kjøpte den på sentrum zoo. Var to eldre herrer som jobber der som begge trodde at dette måtte være en dame (Terje og en til). Var enig jeg også da. hehe. Halefinnen er rundere, litt rødere i buken, ikke så agressiv mot de andre i karet, pigg nr to på ryggfinne ca samme størrelse som resten. På hanner utpreget mye lengre. Var dyr da. Kostet 195,- Ikke Asia import, men Tyskland tror jeg han sa.

De hadde kanskje to til som var damer og ca 20 gutter.

Ok, høres bra ut dette da .Bør kanskje se om jeg klarer få meg en anledning til å komme meg til byn en dag. Synes ikke prisen var helt avskrekkende hvis man får fisk en kan se kjønn på. De to siste jeg kjøpte var altfor små til dette og kostet nesten like mye
Mistet forresten den andre av disse også ,så har fremdeles bare den ene som jeg ikke helt vet kjønnet på .
Var på Midtun zoo på midtun. de hadde en del på samme størrelse som den du har i karet. tror jeg så noen hunner bandt de. Prisen bare 85 kr!! 5 for 400.

Kjøpte meg en grønn musling og en rot som ser ut som en tre stamme. blir spennende.

På Apisto hannen oppdaget samboer at den hadde en flekk på det ene øyet. Ser ut som et rusk, men tar ingen sjanser så exit og 2000 ble brukt.

Damen ligger fortsatt i kokosnøtthulen og forhåpentlig passer på egg. hannen er å rensker bort fisk på en vennlig måte 5-10 cm rundt hulen. den andre hunnen prøver å få hans oppmerksomhet, men ikke enkelt gitt. hehe.

Pygme coryene ser nesten ut som om de holder på med lekstendenser. Aldri sett det før, men utrolig søtt.
Veldig grei pris da men er litt skeptisk til denne butikken (har kanskje ikke lov skrive det så tror jeg styrer unne disse..

Den muslingen høres spennende ut ,den må du legge ut bilde av.
Skal prøve å få tatt noen bilder i morgen.
Har begynt å åpne seg litt nå. Utrolig flott skall på den.
Må bare si at de på midtun var veldig lik din i farge og størrelse.
var meget overrasket over det store utvalget med fisk de hadde og masse røtter. Hadde litt drålig tid så fikk ikke sett meg så godt rundt.

Pygmene er fortsatt meget aktive. da mener jeg mye mer enn vanlig.

I dag ble bilen offisiell skrapet på huggeren. Var et trist syn å se den ble mishandlet så mye på sin siste reise. Nå blir det å finne seg en ny bil.

Rosenborg klarte "bare" 3-3 i en fyrverkeri av en fotballkamp. Start ga oss skikkelig kamp til døra.

Hei sveis!

Oi, høres gøy ut musling. Hvilken temp har du på vannet i det akvariet den er i?
Rop ut når du legger ut bilde av den, det vil jeg gjerne se.
..eeh shit.. sletter denne mld, da den ble dobbeltpostet.. blæh
Hei Sirra. Rekker ikke å ta bilder i dag grunnet fotballkamp.
TOTTENHAM mot Fulham i FAcupens 4 runde. C O Y S

I går kveld oppdaget vi mange små apisto yngel bak den store kokosnøtta i hjørnet av jungeldelen.
I en annen hule er den andre hunnen ofte innom og jager bort fisk som er 5-10 cm rundt roten, men bare på en vennlig måte. Svømmer fort mot fisk, men stopper opp. Hehe. Søtt å se den lille damen jage bort cory, ancistrus og tetraer. Lurer på om hun også har egg på gang. Hun har isåfall valgt en hule med åpning i toppen. Den andre hulen hadde hul nede.

Lurer på hvordan jeg skal få til å ta bilde av noe så smått. Noen mm lange med hodet ned og spolen opp i luften. Far patruljerer området og viser seg frem for fisk som er litt for nære.

I går var det storsamling av pygme coryer. talte 10 stk. Trodde jeg bare hadde 7-8 igjen. Så veldig ut som lekstendenser, men usikker på hvordan disse skjuler eggene. Noen av damene er nesten dobbelt så stor som de jeg tror er hunner og veldig kraftige. hehe.

Nei middag før det blir noen øl nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap