Anders' akvarierom [NR. 1] (side 18)

Hehe!

Rund i skinnene! ^^
Ganske "off topic" :P Men tråden blir litt kjedelig vis man ikke vet noe om personen
Du verden for en søt liten gutt da.
Plussmedlem
Etter noen dager med Corydoras adolfoi sine tydelige tendenser til lek har jeg enda ikke sett egg, dessverre. Det er litt dumt, for her om dagen var jeg ganske sikker på at det måtte komme noen... men jeg skal aldri si aldri likevel Det er egentlig en del buskas i det akvariet, så eggene kan være gjemt.

Men jeg hadde håpet på å få plukke eggene da, for egentlig vil jeg ikke at de skal vokse opp i 230 literen. Det er faktisk ikke plass til fler Corydoras der! :p Men når det først er sagt, så tror jeg ikke at de har særlig stor mulighet til å vokse opp der heller...

Jeg får prøve å være litt flink med vannbytter, men har funnet ut at det ikke er like lett for meg bestandig å sette igang med det midt i uka.
Plussmedlem
Jeg må nesten skryte litt her, syntes jeg! For allerede har tråden blitt på 18 sider! Tråden ble startet 10. juni, det vil si at den om 3 dager er 4 måneder gammel. Man kan ikke si at det er så aller verst, da! Den forrige hadde vel noen-og-tredve sider, tror jeg, jeg må si at jeg ikke husker helt. Jeg er og blir en pratmaker, skjønner jeg. Håper jeg også beholder gleden her og skriver i denne tråden leeenge...

Det var dagens lille... eh... skryt på impuls fra meg :p

Det er lov å skryte!
Tråden din er så kos å følge med på, jeg leser hvert eneste innlegg
Flott bilde av deg som liten, skjønner godt at du vant konkurranse med det sjarmerende smilet der

*Lykke til med egg-jakten*
Koselig tråd og nydelige bartefisker
Plussmedlem
Tusen takk til dere begge, Marita og Lene! Sånt er jo så fantastisk koselig å høre
Pratsom er du, og det er bare kjekt!

Krysser fingrene for at det blir adolfoi egg, har hatt ekstrem lek kan man kalle det hos mine C126 men kun 4 egg som fort ble spist opp :P
Plussmedlem
Jeg grubler og tenker... jeg lurer på å kvitte meg med en av Corydoras-artene mine; Corydoras caudimaculatus. Det er vel den nyeste jeg har, tror jeg, og ble kjøpt som en annen art på auksjonen i Drammen for en tid tilbake. Jeg har blitt ganske glad i denne arten, men det er mye annet som frister enda mer enn denne. Og med så få akvarier har jeg jo ikke akkurat plass til alt.
Det kan nok altså bli til at jeg legger ut en annonse på denne arten, til fordel for andre typer. Det er mange jeg sikler på, for å nevne noen er det C121, Weitzmani, Condiscipulus, Oiapoquensis... ja, det er mange arter jeg sikler på, og de jeg ramset opp nå er noen av de som står aller høyest på ønskelisten

Så får jeg håpe resten av pandaene kommer seg ut døra snart, hehe Trenger sårt litt oppvekstplass! Er jo egentlig litt plass nå også, så kan jo prøve å få noen egg igjen snart Må prøve å starte på noen vannbytter i dag, så får de få litt kaldt vann...
Plussmedlem
En "test", egentlig. Har lagt ut dette bildet før, men ville bare se hvordan det ble etter beskjæring.












[External Image]
Fine fisk du vil kvitte deg med da! :-/
Men hva med å selge alle coryene dine og putte guppymiks og corydoras paleatus oppi da?
Neida nå tuller jeg som du sikkert forstår, men det finnes jo uendelig mange fine coryer, håper du får tak i noen godbiter da!
Plussmedlem
Emil Engø
Fine fisk du vil kvitte deg med da! :-/


*Sukk*
Jeg er helt enig, nemlig. Jeg har ikke lyst til å selge dem, egentlig, og jeg er veldig usikker. De er virkelig utrolig fine. Men så er det arter som jeg kanskje har enda mer lyst til å holde, og da må jeg bare prioritere...

Men som sagt, ikke noe er sikkert.
Plussmedlem
Her er en fisk som ikke har fått så veldig mange bilder av seg her i denne tråden; Corydoras Orange Laser








[External Image]
Denne må du legge ut bilder av oftere synes jeg, det er en flott corydoras
Plussmedlem
Corydoras eques er i farta i akvariet øverst i reolen bak meg her på akvarierommet Lever jo i håpet om at jeg en dag skal få til disse... men dessverre er jeg jo så usikker på kjønnsfordelingen. Æsj, jeg liker ikke det der, men det hjelper jo ikke akkurat å klage Skulle bare hatt èn sikker hann... jeg må bare finne disse i en butikk igjen snart, så skal jeg kjøpe noen fler. Jeg hater nemlig å ikke ha sjansen til å få til et oppdrett! Jeg vet at det er lite sannsynlig at det kommer til å skje, men har det inne i meg at jeg vil ha sjansen til det
I mai-nr av Practical fishkeeping er det en artikkel av Ian Fuller om oppdrett av eques. Har du sett den? Jeg klarer ikke å finne den på nett, men kan gjerne sende deg en kopi hvis du sender meg adressen din på e-post via profilen min.
Plussmedlem
Hassel
I mai-nr av [URLBLOCK1] er det en artikkel av Ian Fuller om oppdrett av eques. Har du sett den? Jeg klarer ikke å finne den på nett, men kan gjerne sende deg en kopi hvis du sender meg adressen din på e-post via profilen min. :-)


Tusen takk for det! Har sendt deg en e-post, jeg
Artikkelen på vei i e-post! Et par store store filer, så det tar vel litt tid...

Plussmedlem
Tusen takk, Hassel Sitter og leser nå. Gikk veldig fint å lese. Takk
Anders, kan du videresende den artikkelen til meg også? Sender deg en email.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap